Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@11:20:51 GMT

ری شهری: رشد علمی کشور از برکات تحریم‌هاست

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۸۱۰

ری شهری: رشد علمی کشور از برکات تحریم‌هاست

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: با مرور حوادث سخت طی سال‌های پس از انقلاب می‌بینیم که نعمت‌های بزرگی بواسطه مقاومت و ایستادگی و پایداری مردم و رهبری هوشمندانه امام راحل و خلف صالح آن بزرگوار، مقام معظم رهبری، حاصل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در دیدار مسئولین و مدیران شهرستان ری با تبریک سال جدید و اعیاد موالید با برکت ماه شعبان، به تناسب شرایط کشور در سال جدید و حوادث اخیر، با استناد به روایتی از امام حسن عسکری (ع) گفت: اگر با کُنه و حقیقت مشکلات و بلاها و سختی‌هایی که برای انسان و برای جامعه اسلامی رخ می‌دهد آشنا شویم، متوجه می‌شویم که خداوند در آن سختی‌ها، نعمتی را قرار داده است که بر مشکلات و سختی‌های آن احاطه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و سختی‌های پس از انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی بود که ۸ سال به طول انجامید و طی این ۸ سال ایران در برابر همه دنیا مقاومت کرد. تنها ملتی که در برابر استکبار سربلند ایستاده است، ملت ایران و جمهوری اسلامی است و در نتیجه، این سختی‌ها بواسطه مقاومت و ایستادگی‌ها به نعمت تبدیل شده است زیرا جنگ موجب تقویت قوای نظامی کشور و نیز بالا رفتن روحیه مقاومت در میان مردم شد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با استناد به روایتی از امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: خداوند به عده‌ای از مردم نعمت داد اما قدر آن نعمت را ندانستند و همین نعمت تبدیل به نقمت برای آنان شد. چه بسا خداوند کسانی را به بلایی مبتلا ساخت و در اثر استقامت مردم آن ابتلاء به نعمت تبدیل شده است.

محمدی ری شهری اظهار کرد: تحریم‌ها نیز از مسائل و مشکلات وارده در سال‌های اخیر بوده است و مردم کنار نظام اسلامی ایستادگی کردند و همین موضوع برکات زیادی داشته است. رشد علمی در زمینه‌های گوناگون از برکات تحریم‌هاست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچنین با اشاره به حوادث طبیعی اخیر که منجر به وارد آمدن خسارات زیادی به مردم کشور شد، بیان کرد: در کنار آلامی که متوجه مردم شد و نیز خسارت‌های جبران ناپذیری که در این بلایا بوجود آمد، ایجاد روحیه تعاون و همبستگی و بروز و حیات روحیه ایثار و نوع‌دوستی در میان مردم از نعمات الهی در این حوادث بود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه با استناد به روایتی از رسول اکرم (ص) گفت: کسانی که در مشکلات و بلایای طبیعی همچون سیل یا آتش‌سوزی به نجات آسیب‌دیدگان می‌شتابند، بهشت بر آنان واجب می‌شود و در روایتی از حضرت علی (ع) هم مقابله با سیل و آتش‌سوزی و نیز دفاع از سرزمین ادر برابر دشمن خارجی در یک ردیف قرار داده شده است و در آن برای کسانی که به یاری مردم می‌شتابند، طلب مغفرت الهی شده است.

وی گفت: سیل اخیر نیز خسارات زیادی به شهرهای مختلف وارد کرد و در برخی مناطق زیربناهای کشور را تحت تأثیر قرار داد. در کنار همه این مشکلات خدمات و همیاری و همدلی مردم نسبت به هموطنان خود بسیار چشمگیر بود و این خود نعمتی بزرگ است و ان‌شاءالله این اتفاقات سبب اصلاح زیرساخت‌های کشور شود.

تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع) از مسئولین شهرستان ری خواست تا با تشکیل ستاد بحران در آستان مقدّس و شهرستان ری و تقویت آن، آمادگی مواجهه با اتفاقات اینچنینی را در این شهرستان هر چه بیشتر فراهم کنند و در آن نقاط آسیب‌پذیر شهرستان و نقاط حادثه‌خیز و همچنین در آستان مقدس پیش‌بینی شود و براساس آن برای بحران‌های مختلف برنامه‌ریزی شود.

محمدی ری شهری در پایان ابراز امیدواری کرد که در شرایطی که کشور در آن قرار گرفته و با آن مواجه است، ان شاءالله مسئولین، خدمتگزاران و مردم از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آیند و هر چه زودتر زمینه ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه فراهم شود.

همچنین در ابتدای این دیدار فرماندار تولیت آستان مقدّس ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، از حمایت‌های تولیت آستان مقدّس تقدیر و تشکر کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ری شهری مجلس خبرگان رشد علمی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در اولین جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان در سال‌جاری، گفت: تکریم معلمان گرامی باید در طول ایام سال مورد توجه باشد و فقط به یک بازه زمانی خاص محدود نشود.

وی ادامه داد: اردوگاه حضرت امیرالمؤمنین (ع) از اعتبارات آموزش و پرورش استان و اعتبارات سفر رئیس‌جمهور محترم حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تکمیل گردد.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: سلامت نسل آینده در گرو خو گرفتن فرزندان با ورزش و دوری از سستی است.

استاندار همدان افزود: استعدادیابی دانش آموزان در دوران ابتدایی و متوسطه انجام شود و تفکیک رشته‌های ورزشی با توجه به علاقه‌مندی و استعداد افراد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه و صداوسیما در زمینه‌ی ورزش دانش‌آموزان در خانه و مدارس فرهنگ‌سازی کنند.

قاسمی‌فرزاد گفت: دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های ورزشی خود را در اختیار ورزش دانش‌آموزان قرار دهند.

کد خبر 6077368

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • مشارکت مردم رکن اساسی تکمیل پروژه‌های شهری است
  • ۶ راهکار تداوم برکات ماه رمضان در سایر ایام سال
  • آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • حل مشکلات شهری با تلاش جهادگران هلال احمر در تبریز
  • محوریت ری در تصمیم احتمالی تقسیم کشوری مورد توجه کارشناسان باشد
  • نشان خادمی آستان قدس رضوی به میزبانان محفل اعطا شد