Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@23:08:54 GMT

جنایت خانوادگی به خاطر یک دوست

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۸۷۲

جنایت خانوادگی به خاطر یک دوست

پسر نوجوانی که با همدستی دوستش پدر و مادر خود را به قتل رسانده بود برای دومین بار از کانون اصلاح وتربیت به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد و پای میز محاکمه ایستاد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال 95 و در حالی کلید خورد که پسر نوجوانی به نام میثم با مأموران تماس گرفت و مدعی شد پدرومادرش بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه مرادپور   این پسر و خواهر نوجوانش مدعی شدند صبح که از خانه بیرون می‌رفتند والدینشان در خواب بودند اما وقتی برگشتند متوجه مرگ آنها شده‌اند. هرچند گفته‌های این خواهر و برادر در ظاهر با واقعیت مطابقت داشت، اما زمانی که پزشکی قانونی نظریه خود را اعلام کرد مشخص شد زن و شوهر جوان به‌دلیل خفگی ناشی از فشار جسمی نرم و منعطف بر گردنشان جان خود را از دست داده‌اند؛ به‌این‌ترتیب مشخص شد مرگ این دو، حادثه نبوده بلکه قتل اتفاق افتاده است.میثم بار دیگر به‌عنوان تنها مظنون پرونده تحت بازجویی قرار گرفت وخیلی زود راز جنایت را برملا کرد. او درباره انگیزه قتل گفت: با پدرومادرم مشکل داشتم آنها بیش از حد به من گیر می‌دادند پدرومادرم با دوستی من و فرید مخالف بودند و به‌همین‌دلیل مدام باهم جروبحث داشتیم. وقتی موضوع را به دوستم فرید گفتم او هم ناراحت شد و گفت تنها راهی که بتوانیم به این دوستی ادامه بدهیم کشتن پدرومادرت است؛ آنها ما را از هم جدا می‌کنند.بعد از اعترافات این پسر نوجوان، همدستش نیز بازداشت شد. این دو متهم در نخستین جلسه محاکمه در شعبه هفتم دادگاه کیفری به ریاست قاضی کیخا محاکمه شدند، در این جلسه خواهر میثم درحالی‌که بشدت گریه می‌کرد، برادرش را بخشید و از متهم ردیف دوم هم درخواست دیه کرد.فرید به قضات گفت: باور کنید من نقشه قتل را نکشیدم. میثم به من گفته بود اگر پدر ومادرش را بکشیم ارثیه خوبی به او می‌رسد. او قول داده بود یک موتورسیکلت و مغازه‌ای برایم بخرد. در پایان جلسه هیأت قضایی وارد شور شد و با توجه به ماده ٩١ قانون جدید مجازات اسلامی، متهمان را از قصاص مبرا اما هر کدام از آنها را به پرداخت دیه و چهار سال حبس محکوم کرد.اما این حکم ازسوی دیوانعالی تأیید نشد چون عدم رشد کمال عقلی دو متهم از نظر قضات دیوانعالی دارای شبهه بود بنابراین پرونده بار دیگر در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی و با حضور قاضی واعظی مستشار دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت.در ابتدای  این جلسه که صبح دیروز برگزار شد خواهر میثم برخلاف جلسه قبلی خواستار قصاص برادرش شد سپس فرید به جایگاه آمد.  فرید  به قاضی گفت: نمی‌دانستم قتل چه مجازاتی دارد و فقط در فیلم‌ها دیده بودم که قاتل زندانی می‌شود.پس از پایان اظهارات دو متهم وکلای آنها به ترتیب برای دفاع در جایگاه ایستادند و به دو نکته اشاره کردند؛ اول اینکه نقض این پرونده فقط به خاطر شبهه در عدم رشد کمال عقلی دو متهم بوده است این درحالی است که براساس قانون، دیوانعالی کشور صلاحیت موضوعی دراین مورد را ندارد و دوم اینکه دختر مقتول برخلاف جلسه قبلی خواستار قصاص متهمان شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.پس از پایان دفاعیات دو وکیل پرونده، مشاور کانون اصلاح وتربیت به حسن رفتار متهمان در کانون تاکید کرد.  سپس قضات ختم جلسه را اعلام کرده وبرای صدور حکم وارد شور شدند.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدمکشی در هیجان جوانی!

جوان 18 ساله ای که مدعی است در عالم غرور و هیجان جوانی جو گیر شده و دست به جنایت زده است، زوایای پنهان پرونده موسوم به «اشی مشی» را فاش کرد.

به گزارش خراسان، این جوان متهم به قتل که روز گذشته در تنگنای سوالات قاضی ویژه قتل عمد مشهد قرارگرفته بود، پس از آن که همه راه‌های گریز و انکار را بسته دید، به ناچار لب به اعتراف گشود و درحالی که به شدت ابراز پشیمانی می کرد درباره جنایت شب چهارشنبه سوری گذشته گفت: آن شب در محل فروش ضایعات مشغول کار بودم که یکی از دوستانم به نام دانیال به دنبالم آمد و گفت «با عده ای که در میان آن ها «سعید»(معروف به اشی مشی) نیز حضور دارد، دعوا کردم.» من هم که به خاطر هیجانات و غرور جوانی خیلی جوگیر شده بودم از جایم بلند شدم و درحالی که نیمچه(قمه) را برمی داشتم به طرف محلی که دانیال نشان می داد حرکت کردم. این درحالی بود که چند نفر دیگر از دوستانم نیز سوار پژو شدند و به همراه ما آمدند.

وقتی به کنار شعله های آتش رسیدیم که طرف های مقابل در حاشیه خیابان افروخته بودند، با سر و صورت پوشیده از خودروی پژو 405 پایین آمدم و فریاد زدم «سعید اشی مشی!» او که از این کلام ناراحت شده بود خطاب به من گفت «چرا مرا این گونه صدا می زنی؟» در همین حال یکی دیگر از دوستان او که مجید نام داشت به طرف من آمد و در میان این درگیری ناگهان تیغه نیمچه را بالا بردم و درپی همان غرور و هیجان، ضربه ای به پهلوی او وارد آوردم.

وقتی او که دراین میان بی گناه بود روی زمین افتاد ما هم از صحنه حادثه فرار کردیم ولی خیلی زود کارآگاهان پلیس آگاهی به سراغم آمدند و مرا دستگیر کردند اما تاکنون سعی می کردم به خاطر ترس از مجازات چنین وانمود کنم که من اصلا در صحنه حادثه نبودم اما هنگامی که دریافتم مقام قضایی به جزئیات و زوایای ریز و درشت پرونده اشراف کامل دارد دیگر نتوانستم حقیقت را پنهان کنم و به همین خاطر هم حقیقت ماجرا را بیان کردم اما به شدت پشیمانم و از اولیای دم می خواهم به من رحم کنند.

متهم مذکور که گذشته بسیار تلخی دارد و پدرش نیز طی درگیری مسلحانه با نیروهای انتظامی کشته شده است و یکی از عموهایش نیز به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد، در ادامه جلسه بازپرسی با مادرش تماس گرفت و از آنان خواست تا نیمچه(آلت قتاله) را به دادسرا تحویل بدهند! بررسی های بیشتر درباره این جنایت وحشتناک در حالی ادامه دارد که متهم در اتاق شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، چگونگی وارد آوردن ضربه قمه به پهلوی «مجید-س»(مقتول) را بازسازی کرد و جزئیات این حادثه تلخ را شرح داد.  

دیگر خبرها

  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • آدمکشی در هیجان جوانی!
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول