Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا- نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر گفت: باید با اطلاع رسانی دقیق و شفاف از عمق فاجعه سیلاب، نقشه های دشمن را خنثی کنیم که این مسئولیت بر عهده رسانه ها است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در دیدار با آیت الله موسوی جزایری در محل بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت : حادثه سیل در این استان بسیار سنگین و سخت بوده و بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رهبر معظم انقلاب دغدغه های زیادی نسبت به وضعیت مردم خوزستان دارند و ما نیز به همین منظور به استان سفر کرده و از مناطق سیل زده بازدید به عمل آوردیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر ادامه داد : در این سفر مسائل و مشکلات مردم سیل زده استان مورد بررسی قرار گرفت و امید است به بهترین شکل ممکن به این مشکلات رسیدگی شود تا از بار سنگین این حادثه بزرگ کم شود.
وی بیان کرد: اکنون دستگاه‌های مختلف، اقشار مردم، نیروهای نظامی و انتظامی ، جمعیت هلال احمر و جامعه روحانیت در این روزها از سراسر کشور در جهت خدمت رسانی به مردم تلاش فراوانی دارند که جای قدردانی دارد.
حجت الاسلام معزی گفت: تمامی مسائل و مشکلات و دغدغه های مردم به رهبر معظم انقلاب انتقال داده شده و امید است با عنایات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جبران خسارت های مناطق سیل زده از صندوق توسعه ملی بتوانیم بخشی از آلام مردم را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد : اکنون همه دستگاه ها در کنار مردم در تلاشند تا بتوانند از ورود سیلاب به سایر نقاط استان جلوگیری کرده و خسارت ها را به حداقل برسانند و ایثار و فداکاری را می توان در جای جای نقاط استان مشاهده کرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر گفت: استاندار خوزستان نیز تلاشگرانه و خستگی‌ناپذیر از ابتدای ورود سیلاب به خوزستان پای کار بوده و تاکنون به خوبی سیلاب را مدیریت کرده که جای تقدیر دارد.
وی بیان کرد : عمق فاجعه بسیار بزرگ است و شاید در قرون اخیر چنین سیلابی در این استان بی‌سابقه بوده است.
وی ادامه ادامه داد: بسیاری از روستاها، مزارع و دام ها به صورت کامل در آب فرو رفته و دیگر چیزی از آنها باقی نمانده است و اکنون سعی شده امکانات اولیه زندگی برای سیل زدگان فراهم شود چرا که بازسازی منازل زمان بر بوده و شاید مدتها به طول بیانجامد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر گفت: اگرچه مردم باز هم از شرایط کنونی رضایت کامل ندارند چرا که خانه های خود را از دست داده اند و از آینده نگرانند.
وی تصریح کرد: باید در شرایط کنونی شفاف‌تر با مردم صحبت کنیم و واقعیت ها را به آنها بگوییم.
حجت الاسلام معزی گفت: بی‌شک عنایت رهبر معظم انقلاب مبنی بر برداشت مبلغ قابل توجهی از صندوق توسعه ملی می تواند تا اندازه زیادی مردم را به تداوم و بهبود شرایط زندگی امیدوار کند.
وی افزود: بلایای طبیعی تنها در ایران خسارت وارد نکرده بلکه در سایر نقاط جهان نیز همواره شاهد بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله و آتش سوزی بوده ایم که خسارت های فراوانی را به همراه داشته اما با برنامه‌ریزی دقیق تونسته اند آسیب ها را کاهش و بازسازی را مدیریت کنند.
وی تصریح کرد : زدودن افسردگی از چهره مردم سیل زده یکی از نیازهای ضروری است که با رفع ابهامات می توان این امر را محقق کرد .
وی گفت: مردم تصور نکنند که کسی به فکر آنها نیست بلکه این تخیل نادرست را دشمن به مردم القا کرده است چرا که مردم ولایتمدار خوزستان خدمات را مشاهده کرده و قدردان آن هستند.
وی تصریح کرد : اکنون گزارش کاملی از آخرین وضعیت حوادث پیش آمده در خوزستان به رهبر معظم انقلاب انتقال داده شده وامید است هر چه سریعتر مشکلات را سامان دهیم.
وی اظهار داشت : در خوزستان می توان یک ایران کوچک را مشاهده کرد چرا که اقشار مختلف در این استان زندگی کرده و اکنون نیز در شرایط بحرانی در کنار یکدیگر به مردم سیل زده خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی گفت: تاکنون یک هزار میلیارد ریال کمک های مردمی از طریق جمعیت هلال احمر به مردم سیل زده کمک شده است اما اکنون به غیر از مواد غذایی و لباس ، سیستم سرمایشی یکی از نیازهای اساسی مردم سیل زده خوزستان است.
وی ادامه داد : امدادرسانان اقدامات لازم را صورت می‌دهند اما در شرایطی که نزدیک به گرمای تابستان هستیم باید فکری به حال چادرنشینان کرد.
حجت الاسلام معزی تصریح کرد : امید است خیران نیز در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند چرا که در خوزستان زودتر از هر نقطه ای از کشور هوا گرم می شود.
حجت الاسلام عبدالحسین معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر استان دوشنبه شب با نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کرد و مسایل و مشکلات مناطق سیل زده استان را بررسی کردند .
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام حمعه اهواز پیش از این نیز در روزهای گذشته از مناطق سیل زده استان بازدید کرده و کمبودها و روند خدمت رسانی به مردم آسیب دیده را به رهبر معظم انقلاب انتقال داده است.‌
به گزارش ایرنا افزایش دبی رودخانه های دز و کرخه به دلیل بارش های سیل آسا در مناطق بالادست ، باعث جاری شدن سیلاب در مناطق وسیعی از استان خوزستان و آبگرفتگی تعداد زیادی از روستاها و زمین های کشاورزی حاشیه این رودخانه ها در این استان شد.
در پی این وضعیت تا کنوندستور تخلیه 270 روستا وهفت شهر استان داده شده و به گفته وزیر کشور 400هزار نفر در معرض سیلاب قرار گرفتند.
جمعیت هلال احمر خوزستان در جریان سیلاب اخیر برای اسکان سیل زدگان تا کنون 67 اردوگاه در استان برپا کرده که بیش از 117 سیل زده در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.

۷۱۵۲/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سيل98 رهبر معظم انقلاب هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد به اهمیت مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب، دو جنبه‌ی مهم دارد اول اینکه یک تکلیف شرعی و قانونی و الهیست و در آیات و روایات هم برآن تاکید شده است. اما از جنبه دیگر آن ابعاد اجتماعی است که رعایت نکردن آن فساد را به دنبال دارد. 

وی خاطرنشان کرد: بی حجابی و بدحجابی در جامعه باعث رخنه کردن فساد در جامعه و توطئه شیطانی است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: خواهران و برادران و جامعه ایرانی نسبت به توطئه‌های دشمن هوشیار باشند تا خدشه‌ای به ایمان آنان وارد نشود و بی حیایی و بی غیرتی گسترش نیابد. 

خطیب نماز جمعه یزد در ادامه به توجه دولتمردان نسبت به موضوع حجاب تاکید کرد و بیان داشت: مسئولان نسبت به توطئه دشمن و ترویج فساد در جامعه توجه و به نحو صحیح کار کنند تا عزم و اراده دشمن توسعه نیابد و دستگاه‌های فرهنگی هم نسبت به موضوع عفاف و حجاب و آگاه سازی مردم اقدام کنند. 

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران با حرکت بزرگ و بی سابقه در مقابل اسرائیل ایستاد و دنیا را متحیر و شگفت انگیز کرد.

وی تصریح کرد: عملیات وعده‌ی صادق ایران به گوش جهانیان رساند که زور و قدرت تأثیری ندارد و ایران متکی به خداست و با عزم راسخ مقابل ظلم و ستم می‌ایستد.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۰ کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق
  • سپاه پاسداران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
  • بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه 
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی