Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتحادیه آفریقا هشدار داد اگر شورای انتقالی نظامی سودان ظرف ۱۵ روز قدرت را به دولت غیرنظامی تحویل ندهد عضویت این کشور در اتحادیه آفریقا به حال تعلیق درخواهد آمد.

شورای «صلح و امنیت» اتحادیه آفریقا تاکید کرد شورای انتقالی نظامی سودان دو هفته فرصت دارد قدرت را به یک دولت غیر نظامی تحویل داد یا اینکه اتحادیه آفریقا عضویت سودان در این اتحادیه را تعلیق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا برای بررسی تحولات اوضاع سودان روز دوشنبه در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار شد. نماینده نیجریه (رئیس فعلی شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا) در اتیوپی و اتحادیه آفریقا در پایان نشست امروز در کنفرانس خبری گفت: این شورا تسلط شورای انتقالی نظامی بر قدرت در سودان را مردود می‌داند.

نماینده نیجریه بر ضرورت رعایت احترام به خواسته مردم سودان برای تشکیل دولت غیر نظامی در این کشور تاکید کرد. وی افزود شورا تحولات اوضاع در سودان را از منظر اتحادیه آفریقا و خواسته‌های مردم این کشور مورد بررسی قرار داد.

نماینده نیجریه تاکید کرد: برکناری رئیس جمهور منتخب سودان را به شدت محکوم می‌کنیم و انحلال دولت را مغایر با قانون اساسی سودان و آن را مردود می‌دانیم. درخواست ما این است که حد اکثر ۱۵ روز دیگر قدرت سیاسی در سودان به یک دولت غیرنظامی تحویل داده شود و اگر این کار صورت نگیرد عضویت سودان در اتحادیه آفریقا خود به خود به حال تعلیق در می‌آید.

شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا از تسلط ارتش بر قدرت در سودان و تاثیر آن بر اوضاع منطقه و قاره آفریقا ابراز نگرانی کرد.

نماینده نیجریه همچنین لغو قانون اساسی، انحلال پارلمان و ایجاد غیرقانونی قدرت نظامی در سودان را محکوم و تاکید کرد تصمیم فرماندهی ارتش سودان برای تشکیل مرحله انتقالی دو ساله در این کشور مردود است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسانژ فعلا به آمریکا تحویل داده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ریچارد بالف» از اعضای محافظه کار مجلس اعیان انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که تا زمانی که «جولیان آسانژ» بنیانگذار پایگاه ویکی لیکس در خطر مجازات اعدام از سوی آمریکا باشد، دولت انگلیس مایل به استرداد وی به آمریکا نخواهد بود.

این عضو پارلمان انگلیس تاکید کرد: من مطمئن هستم که وکلای جولیان آسانژ تا زمانی که بتوانند درخواست تجدید نظر را پیگیری خواهند کرد.

بالف افزود که بر این باور است که دولت انگلیس حاضر به استرداد بدون تعهد روشن مبنی بر عدم اجرای مجازات اعدام آسانژ نخواهد بود.

دادگاه انگلیس روز سه شنبه اجرای حکم استرداد «جولیان آسانژ» مؤسس ویکی لیکس به آمریکا را به تعویق انداخت. دادگاه انگلیس به آسانژ این حق را داد که در واکنش به صدور حکم استردادش به آمریکا درخواست تجدیدنظر ارائه دهد.

این روند در انگلیس به مدت سه هفته به تعویق افتاده تا وکلای تابع دولت آمریکا تضمین‌های جدیدی در خصوص حمایت از آزادی بیان در زمینه پرونده آسانژ و عدم صدور حکم اعدام علیه وی ارائه دهند.

جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس چند روز قبل به دلیل وخامت وضعیت جسمانی جلسات رسیدگی به پرونده خود در دادگاه عالی لندن را از دست داد و همچنین به دلیل وخامت حالش از حضور در کنفرانس ویدئویی نیز خودداری کرد.

کد خبر 6064408

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از حملات رژیم صهیونیستی به حومه ادلب/ شهادت شماری غیرنظامی و نظامی
  • آسانژ فعلا به آمریکا تحویل داده نمی‌شود
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • ایجاد صلح واقعی با پایان دادن به کشتار ملت‌های مظلوم
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • برلین ‌بار دیگر نسبت‌ به تجاوز نظامی اسرائیل به رفح هشدار داد