Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@14:54:17 GMT

سردردهای خطرناک را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۲۵۹

سردرد شکایت بسیار شایعی است. با صنعتی شدن جامعه و افزایش تنش‌های شغلی ، اجتماعی و اقتصادی، میزان سردردها هم بالاتر می‌رود. ناطقان: بخش عظیمی از سردرد‌ها عصبی هستند و تنها یک تا دو درصد از سردرد‌های جامعه علت عضوی مانند تومور مغزی یا ضایعه فضاگیر دارند. حدود ۹۸ درصد سردرد‌ها خوش‌خیم و قابل بهبودند.


عوامل غیراختصاصی فراوانی می‌توانند موجب سردرد شوند، مثل یک سرماخوردگی ساده، عفونتی کوچک، آلودگی هوا و تغییر عادات غذایی و تغییرات هورمونی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...

اما امروز می‌خواهم شما را با سردرد‌هایی که برای ما حایز اهمیت و بررسی هستند، آشنا کنم تا آن‌ها را جدی بگیرید، یکی‌یکی آن‌ها را می‌شمارم:

۱) تغییر در کیفیت سردرد:

یعنی اگر همیشه سردردتان آرام بوده و به مسکن جواب می‌داده است، ولی حالا مقاوم شده یا کیفیت آن تغییر کرده است.

۲) تواتر و تکرار سردرد مهم است:

برای مثال قبلا هفته‌ای یک‌بار مبتلا می‌شدید، اما الان روزی سه بار سردرد دارید.

۳) سردردی که شما را از خواب بیدار می‌کند:

سردسته این نوع سردرد‌ها که فرد را از خواب بیدار می‌کند، سردرد‌های عروقی مانند میگرن هستند. اما به هر حال اگر چنین سردردی گرفتید، بررسی پزشکی لازم است.

۴) سردرد‌های صبحگاهی:

با اینکه عللی، چون بی‌خوابی و عدم استراحت کافی، فشار خون بالا و ... می‌توانند چنین سردردی را ایجاد کنند، اما اگر سردرد شما اول صبح شروع می‌شود و در طول روز کمتر می‌شود، مهم است، چون به طور طبیعی ما در طول خواب با افزایش نسبی فشار داخل جمجمه مواجه‌ایم و اگر ضایعه‌ای فضاگیر در آنجا وجود داشته باشد، این افزایش نسبی فشار را نمی‌تواند تحمل کند و سردرد رخ می‌دهد.

۵) سردرد همراه با تهوع و استفراغ:

خیلی از سردرد‌ها این‌طورند مثل میگرن. اما اگر تهوع در اوایل صبح پدید آید و با استفراغ کردن سردردتان کم شود و اشتهای خوردن صبحانه را پیدا کنید، باید بررسی پزشکی شوید.

۶) سردرد کودکان به‌خصوص اگر تکرار‌شونده باشد:

بچه‌ها نمی‌توانند سردرد را بشناسند یا از آن شکایت کنند، ولی با تغییر اشتها، کاهش فعالیت بدنی و یا کاهش تمایل به درس خواندن، آن را نشان می‌دهند.

۷) سردرد سالمندان (حدود ۶۵ سالگی):

اگر در این گروه از افراد، سردرد ناگهانی، مزمن و مقاوم به درمان پزشکی باشد، باید بررسی شود.

۸) سردرد همراه با فوتوفوبی (ترس از نور):

موردی شبیه به میگرن یا مننژیت. اگر سردرد همراه با علایم چشمی مثل دوبینی، کاهش دید، تغییر میدان بینایی و تاری دید باشد یا تغییر سریع عینک در فواصل کوتاه یک‌ماه، همراه با سردرد باشد، بهتر است از نظر علل مغزی بررسی شوید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سردرد ، خطرناک ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سردرد خطرناک بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای ۱۵ شهرستان در خوزستان در وضعیت قابل قبول و پاک قرار دارد اما هوای شهرستان گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ پنجشنبه نهم فروردین_ در ساعات منتهی به ۱۱:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهرهای مختلف خوزستان نشان از هوای پاک و قابل قبول در ۱۵ شهرستان دارد اما این سامانه وضعیت هوای گتوند را با ۵۰۰ خطرناک نشان می‌دهد، از این رو افراد باید از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 739896

دیگر خبرها

  • حرکت خطرناک و عجیب یک وانت (فیلم)
  • اقدام خطرناک آقای بازیگر برای شکستن رکورد گینس (فیلم)
  • اقدام خطرناک آقای بازیگر برای شکستن رکورد گینس + فیلم
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • هوای شهرستان‌های زیرکوه در وضعیت خطرناک
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • علائم زخم معده را بشناسید
  • سبط اکبر(ع) را بهتر بشناسید
  • شوک نظامی ایران به جهان /این پهپاد انتحاری ایران را بشناسید
  • موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد