Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقرزاده معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای دوره‌های ضمن خدمت معلمان اظهار کرد: در برنامه درسی ۲موضوع تناسب آموزش‌ها با سن دانش‌آموز و چگونگی آموزش اهمیت بسزایی دارد که بخش دوم به توانایی معلم‌ها مربوط می‌شود بنابراین آموزش با کیفیت به معلمان اثر بخشی قابل توجهی برای نظام تعلیم و تربیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آموزش دوره‌های کوتاه مدت ازجمله وظایف وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود و قانون هم اجرای دوره‌های آموزشی از سوی سازمان‌ها به کارکنان را تکلیف کرده است.

باقرزاده از اعلام آمادگی برای اجرای دوره‌های ضمن خدمت به وسیله سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد و گفت: تا کنون سازمان فقط دوره‌های آموزشی برای کتاب‌های نو‌نگاشت ویژه معلمان را برگزار می‌کرد و اکنون این آمادگی وجود دارد تا تمامی دوره‌های آموزشی و ضمن خدمت معلمان را تحت پوشش قرار دهد.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: برگزاری تمام دوره‌های ضمن خدمت معلمان از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فرصتی فراهم می‌کند تا امکان دیدار چهره به چهره معلمان و مولفان وجود داشته باشد. شرایط مشروط برگزاری ضمن خدمت معلمان به وسیله سازمان پژوهش وی افزود:اجرای دوره‌های ضمن خدمت از سوی سازمان پژوهش به معلمان کمک می‌کند تا به طور عمیق‌تر با مسائل تعلیم و تربیت آشنا شوند و برنامه‌ریزی‌هایی را هم برای تحقق این هدف داریم.

باقرزاده بیان کرد: البته در صورتی می‌توانیم برگزاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان را بر عهده بگیریم که وزیر آموزش و پرورش با آن موافقت کند و اکنون دوره‌های آموزشی در اختیار مرکز نیروی انسانی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه فرهنگیان و بخشی از سازمان پژوهش است.   معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تاکید کرد: با توجه به چند‌گانه بودن دوره‌های آموزشی معلمان باید این فرایند ساماندهی شود و یک نهاد پاسخگوی نیاز‌های معلمان در این حوزه شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای کامل برنامه درسی گفت: نسبت به استقرار، پیاده سازی و همسوسازی برنامه درسی تمهیداتی اندیشیدیم همچنین باید دوره‌های عمومی و تخصصی مانند چگونگی بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را در دستور کار قرار دهیم تا این آموزش‌ها در اختیار معلمان قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خدمت کریمانه در بخش شمیل


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: جوانان قرآنی منشاء خیر و برکت هستند و امروز ما در جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم و دشمن برای جنگ با قرآن آمده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: برنامه‌های قرآنی باید رونق بیشتری بگیرد و تلاش کنیم جوانان را با قرآن آشنا و مانوس کنیم و تمرکز برنامه‌های فرهنگی روی قرآن باشد.
دبیر ششمین جشنواره خدمت کریمانه گفت: این جشنواره این با هدف ترویج و آشنایی با سیره اهل بیت علیهم السلام، کشف استعداد‌های قرآنی در منطقه و فراهم کردن شرایط مناسب یادگیری و حفظ قرآن کریم برگزار شد.
محمد ترابی افزود: بخش مسابقه قرآن و اذان با حضور بیش از ۱۱۰ قاری نوجوان دختر و پسر و بخش مسابقه شناخت سیره کریم اهل بیت علیه السلام نیز با تعداد۱۷۰ تن به مدت یک هفته در این مسجد برگزار شد.

بیشتربخوانید: تجلیل از روزه اولی‌ها در جزیره هرمز
وی گفت: به برگزیدگان در رشته‌های صوت، ترتیل، حفظ، اذان و شناخت سیره کریم اهل بیت علیه السلام جوایر نفیسی اهدا شد.
در پایان این مراسم از سه خانواده شهید مدافع حرم، خانواده شهید سالاری، شهید تختی نژاد و شهید زارعی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • برگزاری جشنواره خدمت کریمانه در بخش شمیل
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان