Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص نقش دانشگاه ها در رونق تولیدی و صنعتی کشور اظهار کرد: یکی از کارکردهای هر دانشگاه یا مرکز آموزش عالی، فعالیت هایی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط موثری را بین دانشگاه ها و مراکز تولیدی و صنعتی کشور ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در واقع دانشگاه ها باید با توجه به کارکرد اقتصادی موثری که در کشور دارند، در تربیت نیروی انسانی متخصص و همچنین راه اندازی و ایجاد شرکت های دانش بنیان و مراکزی که فعالیت آن بر مبنای تلفیق علم، صنعت و اقتصاد است، پیشرو باشند.

صالحی عمران تصریح کرد: در واقع دانشگاه ها اگر وجهه اقتصادی خود را تقویت کنند می توانند در رشد اقتصادی کشور تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه ها و اقتصاد هیچ گاه از هم جدا نبوده و همواره رابطه تنگاتنگی میان اقتصاد یک کشور و آموزش عالی آن وجود داشته که حتی امروزه تبدیل به یک علم تحت عنوان اقتصاد آموزش عالی شده است. یکی از بحث های بسیار مهم آن خدمات و آثاری است که سیستم های آموزش عالی می توانند بر روی جامعه خود به ویژه بخش اقتصاد آن داشته باشند.

صالحی عمران در ادامه گفت: در رتبه بندی دانشگاه ها، یکی از مهمترین معیار برای انتخاب دانشگاه ها، وجه اقتصادی و صنعتی آن است، همچنین آثار اقتصادی مثبت و میزان درآمدزایی آن برای کشور نیز سنجیده می شود.

وی بیان کرد: تولید، ایجاد مشاغل و کارآفرینی و همچنین افزایش بهره وری نیروی انسانی از دیگر آثار مهم ارتباط دانشگاه با صنعت است که باید به آن توجه بیشتری شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: یکی از مسائلی که مانع ارتباط مناسب دانشگاه با صنعت در کشور ما شده این است که شرایط و ظرفیت اقتصادی کشور ما برای جذب فارغ التحصیلان رشته های مرتبط و استفاده حداکثری از دانش و تخصص آن ها وجود ندارد.

صالحی عمران در خصوص برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای ارتباط با صنعت و تاثیرگذاری در رونق تولیدی و صنعتی کشور خاطرنشان کرد: ما برنامه های متعددی در راستای تقویت تعاملات خود با صنایع مختلف در دستور کار خود قرار داده ایم که از جمله مهم ترین آن ها می توان به اصلاح و بازنگری در چارت های درسی دانشجویان و همچنین تطابق رشته ها با نیاز بازار کار کشور اشاره کرد.

وی در پایان گفت: در مجموع ما معتقدیم که سیستم آموزشی مناسب از مسیر آموزش، تولید، بازاریابی و فروش می گذرد و سعی داریم برنامه ها، سیاست ها و اصلاحات خود را بر این مبنا جدی تر از گذشته ادامه دهیم.

انتهای پیام/

283 / 31 ابراهیم صالحی عمران رونق تولید دانشگاه فنی و حرفه ای ارتباط دانشگاه با صنعت کارآفرینی اشتغال اقتصاد آموزش عالی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رونق تولید دانشگاه فنی و حرفه ای ارتباط دانشگاه با صنعت کارآفرینی اشتغال اقتصاد آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: 85 درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی محقق شده است.

 آقای کرمی امروز  با اعلام این مطلب گفت: امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، رفع موانع تولید و رونق سرمایه گذاری از مهمترین اهداف اقتصادی دولت سیزدهم در آذربایجان غربی است.

وی  برنامه یکشنبه های تولید را در رونق و احیای دوباره واحدهای تولیدی در استان مهم دانست و گفت:

دیگر خبرها

  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند