Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرز‌های اورامانات ظرفیت‌های مناسبی در مسیرتوسعه اقتصاد و بالندگی شهر و کشور هستند امنیت پایدار مردم محور نزدیکی به مناطق شهری و تجاری راهبردی مانند کرمانشاه و سلیمانیه و حلبچه در اقلیم کردستان عراق  همگونی فرهنگی، زبانی، قومی و... مردمان هر دو طرف مرز وجود ظرفیت‌های فراوان گردشگری در استان کرمانشاه می‌تواند در توسعه صنعت توریسم استان از طریق تسهیل شرایط تردد از مرز شوشمی پاوه موثر باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرز‌های اورامانات می‌توانند فرصت‌هایی طلایی در دوران پسا تحریم باشند که با رایزنی‌های دولتمردان با دولت اقلیم می‌توانند گریزگاه و فرصتی برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا را فراهم نمایند.

دولت از سال ۹۳ با موافقت تردد مسافر از مرز شوشمی قدم‌های مناسبی برداشت که متاسفانه با مناسب نبودن شرایط دولت مرکزی عراق این امر تا کنون محقق نشده است.

با پیش آمدن شرایط جدید در دولت عراق، استان شدن حلبچه، تثبیت شرایط اقتصادی و سیاسی اقلیم کردستان و نیز درک شرایط مناسب کردستان عراق در دوران پساتحریم از سوی دولتمردان ایران، نگاه ویژه کرد‌ها به ایران و قدرشناسی آن‌ها نسبت به برادران ایرانی خود، بازار چشم گیر استان‌های کرمانشاه و کردستان و... برای طرف مقابل، زمینه جهش تسریع در بازگشایی، رسمی شدن و بهره وری هرچه بیشتر و بهتر این فرصت گرانمایه (مرز‌های اورامانات) را فراهم نموده است.

تلاش‌های بازوند استاندار کرمانشاه در کنار رایزنی‌های کلان دستگاه دیپلماسی تاثیر بسزایی در بهبود شرایط و تسهیل روند بازگشایی مرز‌های اورامانات و جهانی شدن این منطقه داشته و دارد.

سفر استاندار حلبچه به کرمانشاه و انجام رایزنی‌ها، مذاکرات سازنده و امضای تفاهم نامه ۱۴ ماده‌ای را می‌توان نقطه عطفی در این مسیر دانست.

اورامانات در مدار توجه دولت

اورامانات را می‌توان گنجینه طلایی و یا کانیِ توسعه استان کرمانشاه دانست، منطقه‌ای که با داشتن تمام ظرفیت‌های لازم برای توسعه، می‌تواند موتورمحرکه توسعه استان باشد ظرفیت‌هایی که تاکنون نتوانسته اند نقش مطلوب خود را آنطور که باید و شاید، ایفا کرده و بسترساز یک جهش مناسب در توسعه کرمانشاه باشند.

ظرفیت‌هایی مانند گردشگری مرز آب نیروی انسانی توانمند غفلت تصمیم سازان و متولیان توسعه، در سال‌های گذشته، نسبت به ظرفیت‌های توسعه آفرین اورامانات، موجب بی اثر بودن این ظرفیت‌ها در روندِ توسعه یِ استان و منطقه شده اند.

اما با توجه و نگاه ویژه دولت  به مقوله محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی، فرصت سازی، ظرفیت شناسی، برنامه ریزی و تلاش در مسیر توسعه آفرینی برای مناطقِ هدف از جمله اورامانات و استان کرمانشاه، اقدامات موثر و گام‌های جدی در این جهت برداشته شده است.

جهش این تلاش‌ها و شتاب حرکت بسوی نتیجه بخشیِ برنامه‌ها، طی دوسال گذشته در استان کرمانشاه روند مثبت و بسیار پرشتابی به خود گرفته است .

حساسیت و حمایت جدی، از توسعه صنعت توریسم در اورامانات تا آنجا است که استاندار در همه جلسات توسعه‌ای بر اهمیت آن تاکید و همه مدیران را بر رفع موانع توسعه این صنعت در استان و خصوصا منطقه اورامانات موظف کرده است.

تسهیل گری. شرایط سرمایه گذاری در صنعت توریسم منطقه به جد در دستور کار دولتمردان استان قرار گرفته که این می‌تواند نوید بخش فردا‌های پرامیدی برای این صنعت باشد.

 

  منطقه اقتصادی اورامانات مکانی برای تدوام صادرات محصولات کشاورزی به عراق

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی اورامانات مکانی برای ایجاد تدوام صادرات محصولات کشاورزی به عراق است،گفت:افزایش صادرات نیازمند توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی است.

شهاب نادری گفت: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی اورامانات درکشور بسیار منحصر به فرد است؛بنابراین با توجه به ظرفیت بالای استان کرمانشاه در تولید انواع مختلف محصولات کشاورزی، ما نیازمند توسعه صنایع تبدیلی هستیم تا با رعایت استاندارهای بین المللی به بازار کشاورزی کشوری همچون عراق صادرات بهینه ای را تدارک ببینیم.

نماینده مردم پاوه و اورامانات درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی اورامانات نیازمند تجهیز صنایع تبدیلی و فرآوری است، تصریح کرد:کمبود صنایع تبدیلی از عواملی است که نمی گذارد صادرات محصولات کشاورزی به عراق به نحو مطلوب توسعه یابد.

نادری افزود: بسته بندی مناسب نیاز اساسی صادرات محصولات کشاورزی به عراق است و این در حالی است که ساختار تولید و توزیع صادراتی با توجه به ظرفیت های استان کرمانشاه جهت صادرات محصولات کشاورزی مهیا است؛اما ما نیازمند صنایع فرآوری و بسته بندی هستیم تا محصولات با برند اختصاصی صادر شوند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی اورامانات مکانی برای تدوام صادرات محصولات کشاورزی به عراق به شمار می آید، یادآورشد: تداوم تولید و صنایع تبدیلی بهینه دو رکن اساسی برای صادرات محصولات کشاورزی به عراق به شمارمی آید .

  رونق اقتصادی کرمانشاه در گرو ثبت جهانی اورامانات

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه  منطقه اورامانات از ظرفیت‌های زیادی برخردار است گفت : رونق اقتصادی استان در گرو ثبت جهانی اورامانات است.

وی گفت : برای ثبت جهانی یک اثر معیارهای مختلفی وجود دارد از جمله اینکه باید نشان دهنده یک شاهکار از نبوغ و خلاقیت انسانی، نشان‌دهنده تبادل ارزش‌های بشری، نمونه‌ای برجسته در معماری یا تکنولوژی از تاریخ بشر، یک پدیده طبیعی یا زمینه‌های استثنایی، نمونه برجسته از مراحل و تغییرات تاریخ زمین شناسی باشد.

وی افزود : بر اساس این تعاریف و معیارها که بیشتر آنها در منطقه اورامانات وجود دارد و همچنین به دلیل معماری و اقلیم خاصی که دارد امکان ثبت جهانی در آن بسیار است.

قادری ادامه داد: اورامانات در استان‌های کرمانشاه و کردستان با وسعت حدود ۵۱۲۲ کیلومتر مربع از شمال به استان کردستان و از شرق به کرمانشاه و کامیاران و از جنوب به اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب و از غرب به طول ۱۸۰ کیلومتر با کشور عراق هم مرز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه در اورامانات استان کرمانشاه ۲۹۵ اثر به تفکیک شهرستان‌ها وجود دارد، گفت: تا کنون تعداد ۲۰۰ اثر در ثلاث باباجانی، ۵۶ اثر در شهرستان روانسر، ۲۱ اثر در پاوه و ۱۸ اثر در جوانرود به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، پیشنهاد معاونت میراث فرهنگی، مدیرکل امور پایگاه‌ها، پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات استان کرمانشاه به منظور ثبت جهانی این منظر ارزشمند در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در شهر پاوه افتتاح و فعالیت‌های آن در دو حوزه مطالعات پژوهشی و حفاظت مرمت و ساماندهی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: رونق اقتصادی استان کرمانشاه در گرو ثبت جهانی اورامانات است لذا به این منظور باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط دست به دست هم دهند تا این پروژه تکمیل و به نتیجه برسد .

ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی برای پیشرفت صنعت توریسم

بازوند استاندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،گفت : ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی برای پیشرفت صنعت توریسم در استان کرمانشاه است که ما می توانیم یک پنجم استان را از نظر وسعت به ثبت جهانی برسانیم و تبدیل به ثروت بی بدیل برای استان می شود .

بازوند افزود : استان کرمانشاه یک استان ثروتمند است و این گوشه ای از ثروتی است که باید به ایران معرفی شود .

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه  در حال حاضر ۲۹۵اثر اثر ثبت شده است و ما می توانیم ۱۰۰ اثر دیگر را به ثبت برسانیم گفت : مشکلاتی بر سر راه ثبت جهانی اورامانات وجود دارد که دستگاه های اجرایی باید آن را برطرف کنند و اقدامات خوبی انجام شده است .

بازوند افزود : ثبت جهانی اورامانات به دلیل وجود جاذبه های گردشگری در منطقه سرمایه گذاران را به این سمت سوق داده و ما نیز از این سرمایه داران حمایت می کنیم .

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم

در گذشته به جهت ذخیره آب مازاد در حوالی آرامگاه ویس نازار شهرستان کرمانشاه اقدام به ساخت حوضچه کردند، اما در حال حاضر به گفته شهروند خبرنگار ما این حوضچه هیچ کاربردی ندارد و تبدیل به محلی برای مرگ گوسفندان این منطقه شده است.

ماجرا از این قرار است که گوسفندانی که در حال چرا در این منطقه هستند برای رفع تشنگی به این حوضچه می‌روند، اما این حوضچه به گونه‌ای است که گوسفندان دیگر قادر به برگشت نیستند و در آنجا گیر می‌افتند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست کرد تا این فکری به حال این حوضچه کنند تا کمتر شاهد غرق شدن گوسفندان در آب باشند.

منبع: شهروند خبرنگار - کرمانشاه

بیشتر بخوانید:

رفع مشکلات زیرساختی روستا‌های قم در سفر دور دوم رئیس جمهور اولویت دارد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند