Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@18:41:33 GMT

اگر سنگ کلیه دارید از مصرف این قرص پرهیز کنید

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۴۰۶

اگر سنگ کلیه دارید از مصرف این قرص پرهیز کنید

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛دکتر سمانه سادات اکبری در خصوص بیماری های کلیوی گفت: علت هایی که سبب ایجاد سنگ کلیه می شود در خانم ها و آقایان متفاوت است. افرادی که غلظت خون دارد در صورت عدم درمان با مشکلات کلیوی مواجه می شوند.

وی افزود: غلطت خون باعث می شود خون در بدن بلوکه شود و این مسئله سبب می‌شود پروسه‌ی ادرار به خوبی انجام نشده و در نتیجه سم موجود در آن به بدن بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری ادامه داد: افرادی که مشکلات کبدی مانند کبدچرب دارند نیز دچار بیماری‌های کلیوی خواهند شد زیرا کبد و کلیه با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. همچنین بیماران دیابتی نیز در معرض خطر ابتلا مشکلات کلیوی خواهند شد.

این متخصص طب سنتی درخصوص چگونگی درمان مشکلات کلیوی اظهار کرد: استفاده از غذاهای ادرار آور، پرهیز از غذاهای چرب، قطع کردن مصرف ادویه‌جات و همچنین مصرف زیاد غذاهایی نظیر آش و سوپ به بهبود وضعیت کلیه کمک می‌کند.

همچنین تصریح کرد: عرق خارشتر یکی از گیاهانی است که در درمان بیماریهای کلیوی از جمله سنگ کلیه بسیار موثر است که می‌بایست روزانه ۲ بار مصرف کنند.

اکبری افزود: افرادی که به سنگ کلیه مبتلا می شوند کسانی هستند که مطمئنا مصرف آب پایینی دارند همچنین مصرف کافیین بالایی دارند یعنی قهوه یا چای پررنگ زیاد مصرف می کنند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به انواع سنگ های کلیه گفت: ما چند نمونه سنگ کلیه دارم، سنگ های کلسیمی و سنگ های اگزالات از جمله ی آنها هستند که هر کدام روند درمانی متفاوتی دارند.

وی ادامه داد: برای درمان سنگهای کلسیمی فرد می بایست مصرف شیر، ماست و سایر لبنیات را کاهش دهد. برای درمان سنگ‌های شاخه‌ای یا اگزالات نیز فرد می بایست مایعات را به صورتی زمان های تایین شده مصرف کمنند.

اکبری توصیه کرد: بیمارانی که مبتلا به سنگ‌های شاخه‌ای یا اوگزالات هستند مصرف آب را به روزانه ۱۲ لیوان افزایش دهند.

همچنین تصریح کرد: همه‌ بیماران مبتلا به سنگ کلیه که افزایش وزن دارند؛ حتما باید وزن خود را کاهش دهند و همچنین بیمارانی که مشکل اضافه وزن ندارند حتما پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

این متخصص طب سنتی در آخر یادآور شد: به مبتلایان سنگ کلیه توصیه می‌کنم حتی‌الامکان از مصرف داروهای مسکن خودداری کنند، زیرا این داروها باعث سفت شدن سنگ کلیه می شود و دفع آن را با مشکل مواجه می کند.

منبع:مهر

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چای طب سنتی لبنیات مسکن وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز

به گزارش «تابناک» به نقل از مکتوب نامه، متخصصان طب سنتی بر این باورند که مویز طبیعتی گرم و خشک دارد. مویز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و از این رو خواص و فواید شگفت انگیزی دارد. از جمله خاصیت مویز می‌توان به مواردی مانند تصفیه خون، جلوگیری از پیری پوست، درمان پوکی استخوان، درمان ریزش مو، جلوگیری از سفیدی مو، درمان کم خونی، کاهش کلسترول بد خون، کنترل فشار خون، کنترل گرسنگی، حفظ سلامت دندان، درمان اختلال جنسی، رفع اختلال نعوظ، درمان تب، مفید برای چشم، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم غذا، بهبود سیستم عصبی، سم زدایی از بدن، سلامت دستگاه تنفسی، سلامت قلب، تولید کلاژن، کاهش مشکلات تیروئیدی و درمان یبوست اشاره کرد.

مویز چیست؟ مویز در واقع انگور سیاه خشک شده است و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است و جایگاه ویژه‌ای در بین آجیل‌ها دارد.

مویز دارای خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن و رفع مشکلات و بیماری‌های بدن دارد.

خواص مویز ناشتا برای افراد دیابتی

از جمله خاصیت مویز می‌توان به کمک به تنظیم قند خون در افراد دیابتی اشاره کرد. قند موجود در مویز قند فروکتوز است که برای جذب شدن به بدن احتیاجی به انسولین ندارد. علاوه بر این مویز دارای عنصر کروم است که می‌تواند موجب کاهش قند خون شود. بنابراین افراد مبتلا به دیابت می‌توانند مویز را جایگزین قند کنند اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

فواید مویز برای مغز

یکی از خاصیت مویز تاثیر آن در افزایش حافظه و قدرت فهم است. مصرف مویز در دوران بارداری هم برای جنین و هم برای مادر مفید است. مویز می‌تواند برای هوش جنین و آرامش اعصاب و رفع خستگی و بی حالی موثر و مفید باشد. مویز منبعی غنی از بور است و بور موجب افزایش قدرت یادگیری می‌شود. همچنین مویز می‌تواند به ترمیم و بهبود سلول‌های آسیب دیده مغز کمک کنند.

خواص مویز برای روده

یکی از خواص مویز ناشتا این است که مویز با کمک  خاصیت ضد باکتری خود می‌تواند از بروز عفونت در دستگاه گوارش جلوگیری کند و علاوه بر این مویز سیاه می‌‌تواند در تقویت معده و هضم غذا موثر باشد. به افرادی که مبتلا به یبوست هستند توصیه می‌شود که مویز مصرف کنند زیرا فیبر موجود در مویز موجب بهبود حرکات روده شده و می‌تواند یبوست را درمان کند.

خاصیت مویز برای کم خونی

مویز سرشار از آهن بوده و از این طریق می‌تواند موجب افزایش سطح هموگلوبین در خون شده و به درمان کم خونی کمک کند.

خاصیت مویز برای پوست

از جمله خواص مویز این است که به کمک خواص آنتی اکسیدانی خود می‌تواند موجب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد موجود در پوست شده و از این طریق از پیری زودهنگام و چین و چروک پوست جلوگیری کند.

خواص مویز برای مو

آهن موجود در مویز موجب بهبود گردش خون شده و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و در نتیجه موجب تقویت مو‌ها و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. از دیگر خاصیت مویز سیاه می‌توان به وجود مقادیر بالای ویتامین C و آهن در مویز سیاه اشاره کرد که باعث حفظ سلامت کلی موها و رنگ طبیعی مو شده و از سفید شدن زود هنگام موها جلوگیری می‌کند.

خواص مویز سیاه در درمان پوکی استخوان

مویز سیاه سرشار از کلسیم و پتاسیم است و از این طریق می‌تواند موجب استحکام استخوان‌ها شده و از بیماری‌های استخوان مانند پوکی استخوان پیشگیری کند.

خواص مویز برای کنترل فشار خون

از دیگر خواص مویز تاثیر آن در کنترل سطح فشار خون است. مویز به دلیل وجود مقادیر بالای پتاسیم در خود می‌تواند موجب تنظیم فشار خون شود.

خواص مویز برای اختلالات جنسی

از دیگر خواص مویز می‌توان به درمان اختلال نعوظ و تقویت و افزایش جریان اسپرم اشاره کرد. اسیدهای آمینه موجود در مویز می توانند شانس تخمک گذاری را افزایش دهند.

خواص مویز و گردو

مویز سیاه و گردو از جمله میان‌ وعده‌های پر طرفدار و مغذی هستند. مویز و گردو سرشار از مواد مغذی بوده و چربی‌های سالم را برای قلب فراهم می‌کنند. این میان وعده سالم یعنی ترکیب مویز و گردو سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر هستند و موجب ایجاد احساس سیری می‌شود.

مویز و گردو هر کدام خواص و فواید فراوانی برای بدن دارند و هر یک سرشار از مواد معدنی، مواد مغذی، چربی‌های سالم و ویتامین‌ها هستند. گردو سرشار از مس، منگنز، آهن، منیزیم، فسفر، ویتامین B6، چربی‌های مفید،چربی‌های اشباع نشده، اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین و فیبر است.

از جمله خواص گردو می‌توان به مواردی مانند تقویت سلامت قلب، کنترل دیابت، تقویت استخوان‌ها، کنترل وزن، کاهش خطر ابتلا به بیماری کیسه صفرا و درمان صرع اشاره کرد. مویز سیاه  منبعی غنی از آهن، پتاسیم، کلسیم، سلنیوم و غیره است. از جمله خواص مویز ناشتا می‌توان به مواردی مانند جلوگیری از تخریب سلول‌ها، افزایش انرژی بدن، کاهش روند پیری، استحکام استخوان‌ها، کنترل دیابت و غیره اشاره کرد. بنابراین مصرف گردو و مویز همراه با هم فواید فراوانی برای بدن دارد.

از جمله خواص مویز و گردو می‌توان به مواردی مانند پیگیری از کج‌ خلقی، پیشگیری از بی خوابی، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کیسه صفرا، کاهش وزن و تقویت بارداری اشاره کرد.

کمک به پیشگیری سرطان

کشمش به دلیل وجود کاتچین فواید ضد سرطانی دارد. او می گوید: کاتچین ها دارای ترکیبات پلی فنلی هستند که دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند.

بهترین زمان خوردن مویز

در پاسخ به این سوال که بهترین زمان خوردن مویز چه موقعی است باید گفت که در اسلام سفارش شده است که از مویز صبح‌ها و به صورت ناشتا مصرف شود و آمده است که اگر هر کس ۲۱ دانه مویز قرمز رنگ را ناشتا بخورد این فرد از همه بیماری‌ها جز مرگ در امان خواهد بود و فهم و حافظه آن فرد بیشتر خواهد شد.

چرا ۲۱ عدد مویز ؟

بر اساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در صورتی که افراد هر روز صبح ناشتا ۲۱ عدد مویز مصرف کنند برای آن‌ها خواص و فواید فراوانی از جمله افزایش هوشیاری، قوت بدن آن‌ها، و از بین رفتن سردی و بِعپ از بدن آن‌ها را به ارمغان می‌آورد. مصرف مویز برای مدت زمان شش ماه به صورت منظم می‌تواند موجب تقویت بدن و مغز و تقویت سیستم گوارش بدن می‌شود. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا ۲۱ عدد مویز که در پاسخ به این سوال باید گفت که ممکن است از رموز باشد، همانند تسبیحات حضرت زهرا که ۳۴ بار الله اکبر گفته می‌شود و یا چرا نماز صبح دو رکعت است.

آیا مویز قند دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا مویز قند دارد باید گفت که بله، مویز سیاه دارای قند فروکتوز است. فروکتوز برای جذب بدن به انسولین احتیاج ندارد و از همین رو افراد دیابتی می‌توانند مویز را جایگیزین قند کنند.

هسته مویز

هسته مویز خواص و فواید بسیاری دارد. هسته مویز سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین، ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن است. بنابراین خواص هسته مویز برای سلامت بدن فراوان است که از جمله خواص هسته مویز می‌توان به مواردی از جمله پیشگیری از سرطان‌های پوست، پروستات و سینه، مقابله با بیماری های چشمی ناشی از دیابت، تمیزی روده، مقابله و درمان التهاب پ‌ها و عفونت‌های بدن از جمله درمان عفونت ادراری، درمان گاستریت، درمان ورم معده، درمان مشکلات پوست، درمان آرتریت، درمام سینوزیت، درمان درماتیت، جلوگیری از ریزش مو، تقویت رگ‌‌های خونی، تصفیه‌ی خون، مانع از ترومبوز، کنترل فشار خون و مقابله با آلودگی اشاره کرد.

مضرات مویز سیاه

خواص مویز بسیار فراوان و ارزشمند است اما زیاده‌روی در مصرف آن ممکن است مضراتی نیز داشته باشد. مویز سیاه ‌کالری بالایی دارد و از همین رو زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند موجب افزایش وزن شود. از دیگر عوارض زیاده‌روی در مصرف مویز سیاه می‌توان به مواردی از جمله افزایش غلظت خون و بالارفتن فشار خون اشاره کرد. همچنین از آن جایی که مویز سیاه طبیعتی گرم دارد مصرف آن به افراد گرم مزاج توصیه نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • درمان ورم گلو با معجون بابونه (فیلم)
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • روزه‌داری بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی با رعایت تغذیه
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی در روزه‌داری
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • گردن‌درد را با این تمرین‌های ساده در خانه درمان کنید
  • بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم)
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم