Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@18:43:46 GMT

اهدای خون بیش از 1300 یزدی به بیماران نیازمند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۵۸۴

اهدای خون بیش از 1300 یزدی به بیماران نیازمند

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از انتقال خون استان، نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد اظهار کرد: در پانزده روز اول فروردین ماه 98، یک‌هزار و 602 نفر با هدف اهدای خون به مرکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد یک‌هزار و 314 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.
تقوایی با اشاره به پایین بودن میزان اهدای خون بانوان در استان افزود: از این تعداد اهدای خون 97.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد اهداکنندگان مرد و تنها 2.4 درصد زن بوده‌اند و همچنین از این تعداد 62 درصد اهداکننده‌ مستمر بودند.
وی ادامه داد:تاکنون یک‌هزار و 974 واحد خون و فراوده‌های خونی به مراکز درمانی استان ارسال شده است.
مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به مراکز فعال خونگیری در ایام تعطیل نوروز افزود: در روز‌های 28 اسفندماه 97، سوم و چهارم و دوازدهم فروردین 98 پایگاه مرکز خونگیری واقع در میدان ابوذر از ساعت 8 لغایت 13 فعال بود و هموطنان و اهداکنندگان با مراجعه به این مرکز خون خود را اهدا کردند.
وی گفت: شهروندانی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند کارت شناسایی معتبر به همراه خود داشته باشند.
تقوایی بیان کرد: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون در وضعیت مناسب قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع که استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند، پاسخگوی آن‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد اهدای خون انتقال خون یزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج