Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:47:45 GMT

اولویت سرمایه گذاری پرورش میگو در دیر با بومی ها است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۶۲۷

اولویت سرمایه گذاری پرورش میگو در دیر با بومی ها است

به گزارش ایرنا، کریم علی حسنی روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات اراضی پرورش میگو دیر افزود: این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای طرح پرورش میگو دارد و تصمیم داریم سرمایه گذاری در این شهرستان دریا محور باشد.
وی اضافه کرد: با رعایت قانون و مقررات، اولویت سرمایه گذاری در طرح پرورش میگو با افراد بومی منطقه خواهد بود و جای هیچ گونه نگرانی برای مردم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: هم اکنون فضا و امکانات برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در استان فراهم شده است.
عباسعلی زنده بودی افزود: مالکان اراضی برای اجرای طرح پرورش میگو باید با شیلات همکاری کنند تا این طرح در شهرستان دیر بخوبی اجرا شود.
وی گفت: هدف از این نشست همکاری مردم با شیلات برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه است.
رئیس شیلات بندردیر گفت: در محدودهروستاهای جبرانی، گزنگ و دمیگز شهرستان دیر 785 هکتار زمین برای طرح پرورش میگو جانمایی شده است که بخشی از اراضی معارض دارد و باید مشکل آنان برطرف شود.
عقیل امینی افزود: تصمیم داریم که اراضی درقالب مساحت 2 هکتاری به متقاضیان بومی منطقه واگذار شود.
در ادامه این نشست یکی از نمایندگان صاحبان زمین در محدوده طرح پرورش میگو گفت: اراضی ما در محدوده پرورش میگو در غرب شهر دیر قرارگرفته و باید به خودمان واگذار شود.
محمد ابراهیمی افزود: مردم شهرستان توان انجام کار تولید پرورش میگو دارند و واگذاری این اراضی به افراد غیر بومی جفا در حق مردم منطقه است.
وی گفت: مکاتبه زیادی درزمینه واگذاری اراضی به مالکان برای سرمایه گذاری در طرح پرورش میگو شده ولی تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.
وی ادامه داد: همه ما مالکان زمین در محدوده طرح پرورش میگو با شیلات همکاری خواهیم کرد و شیلات باید حق واگذاری این اراضی برای مالکان که افراد بومی منطقه هستند، را به رسمیت بشناسد.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
6043/7207
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان بوشهر ایجاد اشتغال زمین سرمایه گذاری قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است

طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی در نشست با مدیران مدارس غرب استان سمنان در کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار، با اشاره به اینکه سال گذشته موج بزرگی از بازنشستگی در این وزارتخانه رقم خورد، گفت: ۷۲ هزار ردیف استخدامی و بستر جذب ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی برای جذب ۱۹ هزار نیروی کیفی در عنوان های پرورشی، مشاور، مراقب سلامت و چند عنوان شغل جدید برای جذب در مدارس ایجاد شده است که این امر حاکی از نگاه ویژه دولت نسبت به جبران کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه دارد.

وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش در یک نقطه عطف در تحولات نظام تعلیم و تربیت قرار دارد که رویکرد مهم آن در اولویت قرار دادن مسائل این وزارتخانه به عنوان مسئله اساسی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش آینده کشور را می سازد، اضافه کرد: بنابراین همه دستگاه ها باید در این راستا نقش آفرین باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این نهاد در صدد ریل گذاری و سیاست گذاری جدید در نظام آموزشی کشور است؛ به گونه ای که تحولات آن در کف مدرسه احساس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سپاه نهادی مکتبی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است
  • افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید