Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کیوان هاشم‌ زاده روز دوشنبه در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: در این حوزه یکی از مهمترین نقدها، وجود مسافرکش‌های شخصی فراوان در سطح شهر بوشهر است که این مهم از دو وجه به عنوان فرصت و تهدید قابل بررسی است.
وی بیان کرد: اقدام به مسافرکشی بدون مجوز از یک منظر تهدیدی برای امنیت مردم و از طرف دیگر ممانعت از فعالیت مسافرکش‌های شخصی ایجاد کننده اختلال در جابه جایی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشم‌زاده تاکید کرد: تا زمانی که ناوگان فرسوده شهری نوسازی نشود و به اندازه کافی تاکسی در شهر نباشد چاره‌ای نداریم که از هرگونه فشار روی مسافرکش‌های شخصی جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: تاکسی‌های شهر بوشهر درزمینه تامین وسائل یدکی مشکل دارند که باید راهکارهایی اندیشه شود تا با تامین قطعات، باری از دوش رانندگان تاکسی برداشته شود.
هاشم زاده بیان کرد: اگر تاکسی به اندازه کافی در شهر وجود داشته باشد و به سمت نوسازی برود ممانعت از فعالیت تاکسی‌های شخصی کار سختی نخواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با تاکید بر جلوگیری از مسافرکش‌های بدون مجوز افزود: براساس قانون ممانعت از فعالیت مسافرکش‌های شخصی در حیطه وظایف پلیس است.
ابوذر دهدار افزود: در کنار نوسازی سیستم حمل و نقل شهری در بخش تاکسی‌های شهری، نیاز است در شورای تامین موضوع مطرح و زمینه جلوگیری از فعالیت مسافرکش‌های شخصی توسط پلیس به همراه هدایت آنها به پارکینگ انجام شود.
وی اظهارداشت: یکی از خواسته‌های تاکسی داران از شهرداری و شورای شهر افزایش کرایه‌ است که هر نوع افزایش قیمت باید در یک چارچوب کارشناسی انجام شود.
دهدار گفت: نیاز است برای رفع مشکلات تاکسی‌های شهری، گام‌های اساسی برداشته شود که البته شورا و شهرداری خود را در این زمینه مسئول می‌دانند.
6043/7212
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تاکسی حمل و نقل رئیس شورای اسلامی شهر قانون ناوگان حمل و نقل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری در گفتگو با شهریار اظهار کرد: تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده از شهرهای پیشتاز کشور بوده و آذربایجان شرقی نیز در رتبه چهارم کشور در نوسازی بافت فرسوده کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند نوسازی بافت فرسوده در کشور شتاب بیشتری گرفته است، افزود: بر اساس تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در این حوزه و اجرای بسته ۱۹ بندی که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را به همراه داشته، به شهرداری‌ها اجازه داده شد متناسب با شرایط اقلیمی و اجتماعی خود بسته خاص خود را تنظیم کنند که تبریز در این زمینه از شهرهای پیشرو بود.

آئینی ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده به ویژه توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز بسته تشویقی خاص شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شد و در حال حاضر اجرایی می‌شود. از شهرداری تبریز جهت پیشتازی در این امر قدردان هستیم و خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد روند نوسازی تسریع یافته و در مجموع در کشور نوسازی بیش از ۲۶۲ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، یادآور شد: همچنین کلانشهر تبریز از لحاظ نوسازی بافت فرسوده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

آئینی با قدردانی از عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز به جهت تسریع در اجرای مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: کارسازی و اجرای عملیات محور ۴۵ متری که محلات حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی تبریز همچون یوسف آباد، خلیل آباد و احمدآباد را تحت تأثیر خود قرار داده و مرغوبیت ایجاد می‌کند و ثروت مردم در این مناطق افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود در آینده نوسازی و مقاوم سازی در این محلات شتاب گرفته و شرایط سکونت بهتری برای مردم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری‌ها در مرحله صدور پروانه ساختمانی و مابقی هزینه‌ها مشوق‌های خوبی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده در شهرها حداقل ۵۰ درصد و در کلانشهرهای مشهد و تبریز تخفیف ۸۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌ها اعمال می‌شود.

کد خبر 6088197

دیگر خبرها

  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر