Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛شیخ که در یک کنفرانس خبری در مقر سفارت کشورش در اتیوپی صحبت می کرد، گفـت: تصمیم در خصوص تحویل البشیر به دیوان کیفری بین المللی، از سوی دولت منتخب مردمی اتخاذ خواهد شد و این موضوع به شورای نظامی انتقالی مرتبط نیست.

جلال الدین الشیخ الطیب برای حضور در نشست شورای امنیتی اتحادیه آفریقا به اتیوپی سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیشتر دیوان کیفری بین‌المللی خواستار تحویل رئیس‌جمهور مخلوع سودان به این دادگاه به اتهام جنایات جنگی شده بود.

عمر البشیر در این دادگاه به ارتکاب قتل عام و جنایات جنگی و جنایات ضد بشری در دارفور در سال 1994 میلادی متهم است.

در پی اعتراضهای مردمی در سودان، ارتش این کشور پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه ای برکناری عمر البشیر را پس از 30 سال حکومت، تایید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه محدودیت رفت و آمد در این کشور شمال آفریقا اعلام کرد. همچنین مقرر شد که شورای نظامی انتقالی زمام امور را در دست گیرد. 

پس از برکناری البشیر «عوض بن عوف» به عنوان رییس شورای نظامی انتقالی سودان انتخاب شد ولی وی در بیانیه ای جمعه شب از ریاست این شورا کناره گیری کرد و عبدالفتاح البرهان بازرس کل ارتش این کشور به ریاست این شورا منصوب شد.

وزارت خارجه سودان روز یکشنبه برای نخستین بار پس از برکناری «عمر البشیر» رییس جمهور سابق این کشور بیانیه ای صادر و ابراز امیدواری کرد که جامعه بین الملل از تلاشهای شورای انتقالی نظامی سودان تا روی کار آمدن دولت جدید حمایت کند.

تظاهرات مردم سودان علیه البشیر از دسامبر 2018 (آذر- دی 97) در اعتراض به افزایش قیمت‌ها و کمبود مواد غذایی شروع و موجب شد تا رییس جمهوری این کشور در فوریه 2019 (بهمن- اسفند 97) با انحلال دولت، به مدت یک سال وضعیت فوق العاده در سودان اعلام کند.

منبع:ایرنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعضای شورای جامعه دولت سودان عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم

سازمان صنایع دفاعی ترکیه و وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌های جداگانه هرگونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه شنبه هرگونه همکاری نظامی با رژیم اسرائیل از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی را تکذیب کرد.

به نوشته الجزیره، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «اسرائیل به اقدامات خشونت‌آمیز خود ادامه می‌دهد و به شکل بی هدف بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مذهبی، اردوگاه‌های آوارگان و غیرنظامیان را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد، ترکیه همواره در کنار فلسطین است و نمی‌تواند در هیچ فعالیتی که به فلسطینی‌ها آسیب می‌زند، شرکت کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: « این وزارتخانه هیچ گونه فعالیتی از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی با اسرائیل ندارد».

سازمان صنایع دفاعی ترکیه نیز در بیانیه‌ای گفت که هیچ‌گونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی ندارد.

این تکذیبیه‌ها پس از آن صادر می‌شود که آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه در مورد صادرات ترکیه به رژیم صهیونیستی، جنجال برانگیز شده است.

در میان صدها مطلب فاش شده در این گزارش، موارد 93، 28، 36 و 88 مورد توجه رسانه‌های ترکیه قرار گرفته، چرا که مربوط به صادرات باروت، مواد منفجره، قطعات اسلحه و مواد شیمیایی مختلف به ارزش حدود 50 میلیون لیره ترکیه (1.5 میلیون دلار) به اسرائیل است.

اما در مقابل وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای که در پاسخ به گزارش اداره آمار منتشر شد، تصریح کرد که بند 36 این گزارش به محصولات آتش بازی، کبریت، مواد قابل اشتعال و گاز فندک‌های شخصی اشاره دارد. این وزارتخانه همچنین منظور از صادرات سلاح را لوازم شکار و صید عنوان کرده است.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • تدابیر جدید دیوان لاهه در رابطه با جنگ در غزه
  • ایرلند به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی ورود خواهد کرد
  • ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند
  • لبنان: پرونده جنایات صهیونیست‌ها را به نهادهای بین‌المللی می‌بریم
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • بنیان رژیم صهیونیستی بر خشونت گذاشته شده است
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • بیانیه ستاد اجلاسیه مجاهدان در غربت در دفاع از مردم غزه