Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@22:01:36 GMT

آمریکا درصدد حمله نظامی به ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۷۵۷

آمریکا درصدد حمله نظامی به ونزوئلا

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «دلسی رودریگز» معاون اجرایی رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه با درج پیامی در حساب کاربری توئیتر خود، به جامعه جهانی و نهادهای چندجانبه در مورد وقوع توطئه‌ای جنایتکارانه علیه ونزوئلا هشدار داد.

وی آمریکا، برزیل و کلمبیا را متهم به زمینه چینی برای انجام اقدام نظامی علیه کشورش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلسی رودریگز با درج پیامی در حساب کاربری توئیتر خود به جامعه جهانی و نهادهای چندجانبه در مورد وقوع چنین توطئه جنایتکارانه ای هشدار داد. 

معاون نیکلاس مادورو افزود که آمریکا، برزیل و کلمبیا برای به رسمیت نشناختن اراده مردم ونزوئلا از طریق اجرای یک طرح نظامی علیه این کشور دسیسه چینی می کنند. رودریگز استفاده از گزینه نظامی در ونزوئلا را جنایت علیه بشریت توصیف و شهروندانی که با چنین توطئه های بین المللی همسویی می کنند را نیز در بروز این جنایت قریب الوقوع شریک دانست. 

اظهارات رودریگز در تأیید سخنان «ساموئل مونکادا» سفیر دائم ونزوئلا در سازمان ملل ایراد می شود که از طریق توئیتر از برگزاری یک نشست مخفی در واشنگتن در روز 10 آوریل خبر داده بود. به گفته مونکادا، موضوع این جلسه در ارتباط با ایجاد جنگ در ونزوئلا قرار داشته است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد

آمریکا و کشور‌های غربی پس از آنکه نتوانستند رژیم صهیونیستی را مجاب به بازگشایی مرز‌های زمینی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه کنند، اکنون در حال رهاسازی کمک‌ها به صورت هوایی هستند؛ موضوعی که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد آمریکا به رهاسازی کمک‌ها به صورت هوایی در غزه ادامه خواهد داد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است: علی رغم جان باختن فلسطینیان (براثر غرق شدن، ازدحام جمعیت، و یا سقوط کمک‌ها به روی آنها)، واشنگتن همچنان متعهد به رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق مسیر هوایی است. 

این بیانیه می‌افزاید: رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به صورت هوایی یکی از چندین روشی است که ما به کمک آن به دنبال رساندن کمک‌ها به مردم نیازمند غزه هستیم و آمریکا به انجام آن ادامه خواهد داد. 

ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق آسمان انتقادات زیادی را به همراه داشته است. نخست اینکه این اقدام بسیار خطرناک است. تاکنون بازنشدن چتر کمک‌های بشردوستانه باعث جان باختن دستکم شش فلسطینی شده است. 

همچنین در جدیدترین مورد سقوط این کمک‌های بشردوستانه به آب و تلاش فلسطینیان برای دستیابی به آنها، باعث غرق شدن ۱۲ فلسطینی شد. از آنجا که این کمک‌ها از طریق سازمان‌های بشردوستانه انجام نمی‌شود، ازدحام جمعیت برای تصاحب این کمک‌ها همواره باعث کشته و زخمی شدن افراد می‌شود. 

سازمان‌های بین المللی از جمله آنروا بار‌ها اعلام کرده اند مسیر‌های زمینی بهترین و مطمئن‌ترین راه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند، اما آمریکا و متحدانش توانایی تحت فشار قرار دادن اسراییل برای بازگشایی مرز‌های زمینی را ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • مادورو از خنثی شدن دو طرح ترور علیه خود طی ۱۵ روز گذشته خبر داد
  • شکستی دیگر بر پیکر رژیم صهیونیستی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان