Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موضوع قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا با بررسی و لوایح مرتبط با FATF مقوله‌های جداگانه‌ای هستند، گفت: نباید فعالیت مرتبط با گروه اقدام ویژه مالی (FATF) را در قالب روابط با آمریکا دید. همچنین باید از هر اقدامی که باعث انزوای بین‌المللی ایران می‌شود، پرهیز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه با قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص تصویب نخواهد شد، گفت: این دو مقوله جدا از هم هستند.

وی توضیح داد: بنده اولین کسی بودم که تاکید داشتم که باید با اقدام آمریکا مقابله به مثل کرد و نظامیان آمریکا در منطقه را در لیست سیاه قرار داد. ما ملزم به مقابله به مثل و نه تصاعد و گسترش بحران هستیم.

فلاحت پیشه افزود: آمریکای امروز و تل آویو جریان‌هایی را راه انداختند که تلاش می‌کنند ایران را وارد میدان جنگ و کمین گاه تشنج کنند که نباید وارد این کمین گاه شویم. رفتارهایی در پیش گرفته که باید با منطقه نسبت به آنها واکنش نشان دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ما به آمریکا اعلام جنگ نکردیم، گفت: این گفتار که آمریکایی‌ها باید منتظر تابوت باشند را قبول ندارم. تا زمانی که مقتضیات دفاعی ما اقتضا نکند از کشته شدن آمریکایی‌ها خوشحال نخواهیم شد. باید این موارد را در نظر گیریم و مانع از این شویم که وارد یک مرحله بحرانی شده که به سود افراطیون شکل می‌گیرد.

فلاحت پیشه ادامه داد: موضوع FATF و لوایح پالرمو و CFT مقوله‌های جدا از اقدام آمریکا هستند، جمهوری اسلامی ایران نباید فعالیت مرتبط با FATF را در قالب روابط با آمریکا ببیند که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. هر چند که معتقدم این شرایط منجر به اثرات منفی هم می‌شود.

وی در جمع‌بندی گفت: در شرایط کنونی تلاش دشمنان منزوی کردن ما در عرصه بین‌المللی است. لذا باید با هر اقدامی که باعث انزوای بین‌المللی ایران می‌شود، مخالفت کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فلاحت پیشه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپادهای ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد