Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@06:36:35 GMT

سیلاب در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۸۵۵

سیلاب در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد

فرماندار شهرستان هیرمند گفت: ورود آب از رودخانه مشترک مرزی به سمت شهرستان هیرمند ادامه دارد.

‌به گزارش ایسنا- محمد علی پیری افزود: آب وارد شده به شهرستان هیرمند به سمت سه رودخانه شیردل، کانال یک و نهر گلمیر جاری می‌شود که هر سه ورودی، سد کنترلی دارند و می‌شود سیلاب را مهار کرد تا خساراتی به مردم وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان هیرمند افزود: تمامی تمهیدات لازم برای کنترل و مهار سیلاب و هدایت آن به تالاب هامون در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: محور مواصلاتی زابل به بی بی دوست و شهر دوست‌محمد به علت بالا آمدن سطح آب رودخانه نیاتک تا اطلاع ثانوی مسدود شده و شهروندان محترم می‌توانند برای تردد از محورهای جایگزین استفاده کنند.

پیری اظهار کرد: در حال حاضر، آب از تمامی خروجی‌های سطح شهرستان به تالاب هامون هدایت می‌شود و هیچ مشکلی در شهرستان هیرمند وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون، آب در تمامی رودخانه‌ها و کانال‌های شهرستان هیرمند جریان دارد و مردم هم با بهره مندی از این سیلاب به کار کشاورزی خود مشغول هستند.

شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد و با افغانستان هم مرز است.

 

هیچ روستایی بر اثر خطر سیلاب در شهرستان زابل تخلیه نشده است

فرماندار شهرستان زابل نیز ضمن تکذیب برخی از شایعات در فضای مجازی گفت: هیچ روستایی بر اثر خطر سیلاب در شهرستان زابل تخلیه نشده است.

غلامرضا گنجی افزود: با توجه به برگزاری جلسات متعدد ستاد بحران و اتخاذ تدابیر لازم، از آب ورودی کشور افغانستان به بهترین شکل ممکن بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر شکستگی سدهای برخی از کشورهای همسایه در فضای مجازی نشر داده شده است که این مطلب توسط افراد سود جو برای بهره برداری از اهداف خاص منتشر می‌شود.

گنجی گفت: هر گونه اطلاع رسانی و هشدارهایی که ستاد بحران اعلام کند از طریق رسانه ملی و رسانه‌های معتبر به آگاهی مردم خواهد رسید.

وی ادامه داد: در همین خصوص مردم به شایعات توجهی نکنند و اخبار را از رسانه‌های معتبر و رسانه ملی دنبال کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیلاب سیستان و بلوچستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیروهای امدادی نجات داده شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، روح‌الله سرگزی اظهار کرد: این اتوبوس‌ها شب گذشته در مسیر چابهار - نیکشهر در حال تردد بودند که به دلیل بسته شدن این مسیر ارتباطی ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های محلی گرفتار سیلاب شدند که بلافاصله بعد از رهاسازی از سیلاب توسط نیروهای راهداری اسکان اضطراری یافتند.

وی ادامه داد: تاکنون خسارت جانی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان گزارش نشده است و همچنان نیروهای راهداری شبانه‌روزی در حال بازگشایی مسیرهای ارتباطی بسته شده هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اخطاریه جوی، تمام ادارات، دستگاه‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در حالت آماده‌باش هستند و تمهیدات لازم را با تجربه سیل گذشته اتخاذ کرده‌اند.

وی از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کنند و از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی، اسکان در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سدها خودداری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 745411

دیگر خبرها

  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • تصاویر هولناک از طغیان رودخانه ها در سیستان و بلوچستان | حجم سیلاب را ببینید
  • موج سیلاب در جنوب ایران
  • آخرین اخبار از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از سیلاب شدید در استان سیستان و بلوچستان
  • ببینید | اولین تصاویر از سیلاب در شهرستان سرباز در سیستان و بلوچستان
  • بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۸؛بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی