Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس شورای نظامی انتقالی در سودان تأکید کرد تا زمانی‌که ائتلاف عربی در یمن اهدافش را محقق سازد، نیروهای سودانی در این ائتلاف مشارکت دارند. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱ بین الملل آفریقا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد حمدان دقلو» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی در سودان از ادامه مشارکت نظامی سودان در جنگ ائتلاف سعودی- اماراتی علیه یمن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقلو، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی «سونا» گفت: «ما به تعهدات‌مان در قبال ائتلاف پایبندیم. تا زمانی‌که ائتلاف اهدافش را محقق سازد نیروهای‌مان( در یمن) باقی خواهند ماند.

«عبدالفتاح برهان عبدالرحمن» که رئیس شورای انتقالی نظامی سودان است، یک چهره نزدیک به امارات است.

دلایل تاکید عربستان و امارات بر حفظ ساختار نظام سابق سودان

نیروهای یگان ویژه در سودان، یکشنبه گذشته از طریق صفحه رسمی خود در «توییتر»، همه‌پرسی درباره نیروهای سودانی مشارکت‌کننده در ائتلاف عربی، که عربستان سعودی و امارات آن را از شال 2015 در یمن رهبری می‌کنند، را مطرح کرد.

ارتش سودان، در ژانویه 2016 کشته شدن اولین نظامی خود در یمن طی عملیاتی در شهر «عدن» را اعلام کرد. دولت «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع این کشور، سال گذشته گام‌هایی را در راستای خروج از ائتلاف متجاوز علیه یمن برمی‌داشت.

مبتنی بر یک آمار، حوالی 25000 نیروی سودانی همچنان در یمن مشغول جنگ هستند که هرکدام به شکلی ماهیانه میان 1000 تا 1500 دلار حقوق از سعودی دریافت می‌کنند.

بدیهی است چنانچه در سایه فشار مخالفان در سودان شورای انتقالی نظامی به بازگشت این نظامیان از یمن رای می‌داد، در چنین شرایطی پروژه اعلام شکست ائتلاف امارات -سعودی در یمن با سرعتی دور از انتظار رقم خواهد خورد؛ ائتلافی، که از جسم بی‌جان آن تنها یک نام باقی مانده است و تنها با حضور سه کشور عربستان، امارات و سودان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,88,90,1115/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات یمن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات یمن آخرین تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان

سید عمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان با تاکید بر ضرورت پایان ماموریت ائتلاف آمریکایی خاطر نشان کرد که گفت‌وگو بین نیرو‌های منطقه‌ای باید ادامه یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

طرفین همچنین بر تقویت اشتراکات میان کشورهای منطقه تأکید و اشاره کردند که ثبات عراق بازتاب مثبت بر امنیت منطقه داشته است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین خواستار استفاده از فرصت‌هایی شد که عراق در عرصه‌های سازندگی و توسعه عرضه می‌کند و از عربستان خواست که در نهضت سازندگی عراق مشارکت داشته باشد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم در ادامه بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • هدایت الهی نیازمند آماده‌سازی نفس است
  • سرمایه‌گذاران برای تحقق شعار سال پای کار باشند
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان