Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@20:12:22 GMT

تیپ عجیب «ترلان پروانه» روی پوستر یک فیلم/ عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۹۳۸

به گزارش پارس نیوز، در حالی که قرار است فیلم سینمای «مصائب شیرین ۲» به کارگردانی علیرضا داودنژاد در سی و هفتمین جشنواره جهانی فجر به نمایش دربیاید از پوستر این فیلم رونمایی شد.

«مصائب شیرین ۲» در بخش مسابقه سینمای سعادت جشنواره جهانی فجر اکران می شود و فیلم افتتاحیه این بخش است.

 

 

رضا داودنژاد، مونا داودنژاد و ترلان پروانه از بازیگران «مصائب شیرین ۲» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان «مصائب شیرین ۲» در ادامه فیلم «مصائب شیرین» است که در سال ۷۷ به نمایش درآمد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فیلم عجیب پارس پوستر تیپ پارس نیوز ترلان پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز زمین ۱۴۰۳+ شعار و پوستر Earth Day 2024

روز زمین Earth Day هر سال در ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار می‌شود تا یادآوری بر ارزش‌های زیست‌محیطی زمین باشد. شعار روز زمین در سال ۲۰۲۴ «سیاره در مقابل پلاستیک» است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز زمین یک رویداد سالانه است که در سراسر جهان برای نشان دادن حمایت از حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود. این روز اهمیت حفاظت از محیط زیست و پایداری را به شهروندان جهان یادآوری و آن‌ها را تشویق می‌کند برای سیاره‌ای سالم و آینده‌ای روشن‌تر دست به اقدام بزنند. این روز آگاهی را افزایش می‌دهد، الهام‌بخش تغییراتی مهم در سیاره است و ارتباط عمیقی با طبیعت ایجاد می‌کند.

روز زمین طی ۵۰ سال گذشته توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان برگزار شده است تا راهی برای ارتقای آگاهی در زمینه سلامت محیط‌زیست باشد. این روز که در ابتدا به‌دلیل اثرات عظیم ناشی از نشت نفت در آمریکا در سطح ملی برگزار شد، امروزه محبوبیت جهانی دارد و به‌دنبال افزایش فزاینده بلایای طبیعی، شرایط آب‌وهوای وخیم و افزایش دمای جهانی در بیش از ۱۴۱ کشور جهان گرامی داشته می‌شود.

امروزه دی‌اکسیدکربن موجود در جو در بالاترین حد ممکن قرار دارد که این امر تا حدی به دلیل طبیعت و بخش عمده آن به‌دلیل پیشرفت‌های انسان در صنعتی شدن از سال ۱۷۰۰ داشته است. بر اساس گزارش شبکه روز زمین، چین با جمعیت انسانی ۱.۴ میلیاردی خود در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده دی اکسید کربن است که ۳۰ درصد از انتشار کربن جهانی را به خود اختصاص می‌دهد، با این حال ایالات متحده با جمعیتی بسیار کمتر (در حدود ۳۲۸ میلیون نفر)، پس از چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای، با ۱۵ درصد انتشار کربن در سراسر جهان در رتبه دوم قرار دارد.

روز زمین به این ترتیب برداشتن گامی در جهت درست و ایجاد تغییری مهم در زمین برای تطابق پیدا کردن با روش‌های زیست‌محیطی سازگارتر به‌شمار می‌رود و برای اهداف گوناگونی هم‌چون نجات لاک‌پشت‌ها، ترویج فرهنگ کمپوست‌سازی و بازیافت، تغییر کاربری محصولات، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، پیشگیری از هدررفت مواد غذایی، تشویق به‌اشتراک‌گذاری خودرو، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و مواردی از این قبیل برگزار می‌شود.

تاریخ روز زمین ۱۴۰۳

روز زمین هر سال در بیست‌ودوم آوریل مصادف با دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

تاریخچه روز زمین

روز زمین ابتدا در سال ۱۹۶۹ معرفی شد، زمانی که یک سناتور آمریکایی به نام گیلورد نلسون، شاهد اثرات مخرب نشتی نفت در سانتا باربارای کالیفرنیا بود. وی در سال ۱۹۷۰ از همه آمریکایی‌ها خواست تا در راستای منفعت محیط زیست موضع بگیرند و هزاران کالج و دانشگاه را در سراسر ایالات متحده به‌منظور راه‌اندازی تظاهراتی برای یک زمین سالم و پایدار سازماندهی کردند. این اعتراض نسبت به آلودگی هوا از کارخانه‌ها و آزادراه‌ها، همچنین از بین رفتن زیستگاه حیوانات و انقراض حیوانات بود.

اولین روز زمین میلیون‌ها آمریکایی را از هر طبقه اجتماعی متحد کرد و جنبش جدیدی را برای محافظت از سیاره به وجود آورد. در بیست‌ودوم آوریل ۱۹۷۰ بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی (۱۰ درصد از جمعیت ایالات متحده در آن زمان) به خیابان‌ها، دانشگاه‌ها و صدها شهر آمدند تا به ناآگاهی زیست‌محیطی اعتراض کنند و خواستار ترسیم راه جدیدی رو به جلو شوند. این اولین روز با راه‌اندازی جنبش مدرن زیست‌محیطی معرفی شد و در حال حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد مدنی سالانه سیاره شناخته می‌شود.

راهپیمایی‌های روز زمین در سال ۱۹۷۰ منجر به تصویب قوانین زیست‌محیطی برجسته‌ای از جمله قوانین هوای پاک، آب پاک و گونه‌های در خطر انقراض و تأسیس آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) در ایالات متحده شد. خیلی زود بسیاری از کشورها قوانین مشابهی را تصویب کردند و در سال ۲۰۱۶، سازمان ملل متحد روز زمین را به‌عنوان روز امضای توافق‌نامه آب‌وهوایی پاریس انتخاب کرد.

روز زمین در سال ۱۹۹۰ در سطح جهانی محبوب شد و بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در ۱۴۱ کشور به سازماندهی اقدامات مربوط به حفاظت از آب‌وهوا پرداختند. در سال ۲۰۱۸ جوانان به رهبری گرتا تونبرگ در سوئد شروع به اعتصاب برای تغییرات آب‌وهوایی کردند و حدود دوهزار و ۲۰۰ اعتصاب در ۱۲۵ کشور از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ سازماندهی شد. این اعتراضات به ارائه قطع‌نامه موافقت جدید سبز برای منابع انرژی صددرصد تجدیدپذیر و بدون انتشار به کنگره ایالات متحده منتهی شد.

شعار روز زمین ۲۰۲۴

شعار روز زمین ۲۰۲۴ «سیاره در مقابل پلاستیک» است. این شعار هر سال چالش جدیدی را برجسته می‌کند و در سال جاری هدف آن جلب‌توجهات جهانی به موضوع جدی آلودگی پلاستیکی و چگونگی آسیب آن به طبیعت است. روز زمین ۲۰۲۴ قصد دارد به پلاستیک برای سلامت سیاره پایان دهد و خواستار کاهش ۶۰ درصدی تولید همه پلاستیک‌ها تا سال ۲۰۴۰ است.

کد خبر 746626

دیگر خبرها

  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا
  • کیانوش عیاری: پاداش فیلم «تنوره دیو» اجازه ساخت فیلمنامه «شبح کژدم» بود
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • روز زمین ۱۴۰۳+ شعار و پوستر Earth Day 2024
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ | صحنه‌ای از یک فیلم که در این جشنواره رد شده بود | تصاویر