Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@17:59:35 GMT

ما یک ملت هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۹۵۱

ما یک ملت هستیم

بقای انسان بر کره زمین نشان می‌دهد که مهر و نعمت‌های خدادادی طبیعت بیشتر از خشم و خروش آن است. ما از سیل و زلزله ضعیف‌تریم و این ما هستیم که باید با آنها کنار بیاییم و با دانش و همبستگی ویرانی‌ها و مصیبت‌های ناشی از آنها را کم و بر خود هموار کنیم؛ باید به قانون طبیعت احترام گذاشت. نسرین خادمی نویسنده

ویرانی به‌ بار آمد

سهراب سپهری می‌گوید: «روی قانون چمن پا نگذاریم»، پیشینیان ما نیز در مدارای با طبیعت هشدار داده‌اند؛ سعدی شیرازی می‌فرماید: «شک نیست که در مسیر سیلاب/ خانه چو بنا کنی بر آب است» و عجیب اینکه در شهر خودش شیراز این نصیحت خردمندانه او را گوش نکردند؛ ویرانی به‌ بار آمد و گروهی از هموطنان را مرگ ربود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته‌های گذشته کشور گرفتار بلای خانمان‌برانداز سیل شد، بخش بزرگی از آن به زیر آب رفت، هزاران نفر از هموطنان از کناره‌های دریای مازندران، آق‌قلا و گمیشان تا شیراز در مرکز ایران تا سوسنگرد و رُفیع در نزدیکی سواحل خلیج‌ فارس خانه و کاشانه خود را از دست دادند، گروهی جان باختند و خسارت‌های سنگین و جبران‌ناپذیر به بار آمد. اکنون بازسازی و جبران آنچه جبران‌شدنی است وظیفه سازمان‌های رسمی ودولت است و نقش ملت پشتیبانی و حمایت از آسیب‌دیدگان و یاری رساندن به آنهاست.

ملت ایران بارها و بارها ثابت کرده در روز تلخ و مصیبت یکپارچه است و هیچ‌کس و هیچ جا تنها نیست. ملت ایران در طول قرن‌ها درهم تنیده شده‌ و مشترکات آنها چنان وسیع و متنوع است که همچون تن واحد اند؛ هر ایرانی خود را نه تنها متعلق به مکان و منطقه خود که از آن ایران می‌داند و به‌محض آنکه در هر نقطه‌ حادثه‌ای پیش می آید بی‌درنگ به‌ یاری می‌شتابد؛ در زلزله سال گذشته کرمانشاه، جهان همبستگی ملی ایرانیان را با تحسین و شگفتی دید؛ تصاویر صف های چند ده کیلومتری اتومبیل های پر از کمک های مردمی از مهم‌ترین شبکه‌های تلویزیونی جهان پخش شد و در مطبوعات بین‌المللی و شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب گسترده داشت.

خبرها از گسیل کمک‌های مردمی به سوی پلدختر و معمولان حکایت می‌کند؛ از دور و نزدیک، از سیستان و بلوچستان تا آذربایجان و کردستان؛ برخی خبرها دل انسان را سرشار از زیبایی و مهر می‌کند، جوانان «رومشکان» 30‌کیلومتر کوهپیمایی می‌کنند تا به مردم

آسیب دیده مواد غذایی برسانند، گروه‌های کوچک محلی در شهرهای دور و نزدیک درحال جمع‌آوری و ارسال کمک هستند و در این میان تلاش زلزله‌زدگان کرمانشاه با همه سختی‌هایی که تحمل می‌کنند نشانی آشکار و شوق‌انگیز از عواطف انسانی و همبستگی ملی است.

اکنون یاری سیل زدگان فریضه ایران است، ملت ما بارها چنین فریضه‌هایی را ادا کرده و این بار نیز بی‌شک چنین خواهد شد، همچون همیشه دست به دست‌هم بدهیم. ما یک ملت هستیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی

به گزارش "ورزش‌سه"، سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با مصاف تایلند و عراق در بانکوک دنبال شد. پیش از این دو تیم ایران و تاجیکستان مقابل رقبای خود قرار گرفته بودند و در پایان موفق شدند با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند.

در این مسابقه شاگردان کاکائو که کارنامه درخشانی در فوتسال دارد، شروع بهتری داشتند و با دو گل الحسینات و سلیمانی پیش افتادند اما در ثانیه‌های پایانی نیمه اول این تیم میزبان بود که روی ضربه ایستگاهی جیراوات سورنوویچیان به بازی برگشت تا با امیدواری بیشتری در خانه مقابل هواداران خودی بازی کند.

با شروع نیمه دوم حملات تایلند برای جبران گل خورده آغاز شد و رودریگو سرمربی اسپانیایی این تیم به شاگردانش دستور حمله و جبران داده بود و سرانجام آنها موفق به ثبت گل تساوی شدند و روی یک اشتباه و برخورد توپ به پای مدافع عراق گل دوم هم به ثمر رسید.

در دقایق پایانی مسابقه تیم عراق هم برای حفظ نتیجه و هم برای اینکه نیم نگاهی به دروازه حریف داشته باشد، سیستم پاورپلی را در دستور کار قرار داد، اما یک اشتباه سبب شد تا بازیکنان تایلند که در فاز دفاعی بودند نهایت استفاده را ببرند و گل سوم به همین ترتیب از زمین تایلند به ثمر رسید.

در ثانیه‌های پایانی شاگردان کاکائو که همه چیز را از دست رفته می دیدند، تمام تلاششان را برای جبران نتیجه به کار گرفتند، اما درنهایت موفق به گلزنی نشدند تا این تایلند باشد که در حضور هوادارانش در بانکوک بازگشتی شیرین به مسابقه داشته باشد و صعودش را هم به جام جهانی مسجل کرده باشد. در سوی دیگر حالا عراق باید در انتظار نتیجه دیدار ازبکستان و ویتنام بماند و در صورت صعود ازبکستان باز دیگر شانس صعود به جام جهانی پیدا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز