Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای معتقد است: کلید اساسی رونق تولید در گرو تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است که مهمترین لازمه آن نیز توجه به نظام های آموزشی مهارتی و فنی است.

ابراهیم صالحی عمران روز سه شنبه در گفت وگو با گروه دانشگاه ایرنا در باره پیش شرط های لازم در تحقق شعار «رونق تولید» در سال 1398 اظهار داشت: رونق تولید در گان نخست نیازمند برخی اصلاحات اقتصادی است که نظام های آموزشی مهمترین مولفه در این زمینه به شمار می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اصلی ترین تاثیر نظام های آموزشی، ساخت جامعه ای با سرمایه های انسانی مولد، خلاق، ماهر و کارآفرین است.
رئیس انجمن آموزش عالی ایران با تاکید بر اینکه افزایش توجه و اهمیت به آموزش های مهارتی و عملی، اصلی ترین از لازمه های تحول در نظام آموزشی است، تصریح کرد: آموزش های عملی دارای ارتباطی تنگاتنگ با نظام آموزش عالی و مقاصد اقتصادی یک جامعه است.

** دانشگاه فنی و حرفه ای از مهمترین بخش های آموزشی کشور
وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از مهمترین بخش های آموزشی کشور است، تاکید کرد: این دانشگاه با ارائه آموزش های مهارتی، امکان درآمدزایی و اشتغال را برای افراد و جامعه فراهم ساخته و گام مهمی در توسعه تولید داخلی دارد.
صالحی عمران تصریح کرد: اقتصادی ترین نوع آموزش، آموزش مهارتی است چرا که تولید ناخالص ملی را افزایش داده و به رونق تولید و اقتصاد کمک می کند.

** چرخه تولید در گرو تقویت پنجه های کارآمد
رئیس انجمن آموزش عالی ایران تحقق شعار سال 98 را مستلزم به کارگیری پنجه های کارآمد در جامعه دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته سرمایه گذاری بسیاری در بخش آموزش های فنی و حرفه ای صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: برای تقویت مهارت های فنی و حرفه ای در کشور نیازمند تغییر برنامه های درسی در مدارس و مراکز آموزش عالی هستیم تا دانشجویان از طریق منابع، دانش های عملی و صلاحیت های حرفه ای را آموزش دیده و وارد بازار کار شوند.

**9283**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي رونق توليد دانشگاه فني و حرفه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب

محمد بذرافشان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: رشته آموزشی جدید ساخت درب و پنجره دوجداره در مرکز میناب راه اندازی شده و تا پایان سال هم رشته لوله کشی صنعتی که زیرمجموعه طرح نفت است، راه اندازی می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌هایی که برای مهارت آموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود به هنرجویان بصورت رایگان آموزش می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: در مرکز فنی و حرفه ایی میناب ۱۶ رشته آموزشی وجود دارد که پارسال دو هزار و ۷۹۷ تن در مراکز ثابت و سیار توانستند مهارت فنی دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند