Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@10:52:42 GMT

محصولات صادراتی استان کرمان تنوع لازم را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۰۴۶

محصولات صادراتی استان کرمان تنوع لازم را ندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه محصولات صادراتی استان کرمان تنوع لازم را ندارد گفت: چند محصول کشاورزی خاص و مواد معدنی خام بیشترین میزان صادات استان را به خود اختصاص داده‌ است. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

جعفر رودری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید اظهار داشت: هر ساله با توجه به نامگذاری سال برنامه‌های سالانه و بلندمدتی در استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای رونق تولید در استان کرمان و بنا به دستور استاندار کرمان به دستگاه‌های اجرایی در ابتدای سال برنامه‌های و اقدامات استان در دو محور اساسی اجرا، دنبال و پیگیری می‌شود افزود: رفع موانع واحدهای تولیدی موجود یکی از محورهایی است که در این راستا در استان پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از هزار و 600 واحد تولیدی دارای پروانه در استان وجود دارد گفت: از این تعداد تنها 40 درصد واحدها به صورت کامل فعالیت دارند و 60 درصد آنها غیرفعال و یا نیمه فعال هستند.

وی با بیان اینکه عارضه‌یابی واحدها راکد و نیمه‌تعطیل استان باید احصاء شود عنوان کرد: استفاده از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان برای عاضه‌یابی این واحدها در برنامه است تا در حد امکان مشکلات این واحدها حل شود.

نبود کنسرسیوم‌های صادراتی مهم‌ترین معضل صادرات کرمان است80 درصد صادرات استان کرمان خام‌فروشی استصادرات استان کرمان امسال دو برابر شد

رودری با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری و تولیدات جدید در استان در حال حاضر اهمیت ویژه‌ای دارد بیان کرد: اطمینان سرمایه‌گذاران از فضای اقتصادی موجود ضرورت دارد و در این حوزه در سطح ملی باید اقدامات موثری انجام شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه فضای کسب و کار در کشور در بین 31 استان در جایگاه شانزدهم قرار دارد گفت: فعال شدن واحدهای موجود و سرمایه‌گذاری‌های جدید در ارتقای فضای کسب و کار در استان اهمیت دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه بهبود و افزایش اقتصاد دانش بنیان در استان نباید به رشد واحدهای فناور و پارک‌های علم و فناوری محدود شود بیان کرد: پیشرفت علم و دانش و گسترش آن در کار و فعالیت باید مشاهده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه صادرات، محصولات صادراتی استان کرمان تنوع لازم را ندارد افزود: بیشترین سهم صادرات استان به چند محصول کشاورزی خاص و مواد معدنی خام منحصر می‌شود.

رودری بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با تکمیل زنجیره صنایع معدنی، رفع موانع تولید واحدهای موجود، ایجاد واحدهای جدید، حل مشکلات کشاورزان و همچنین در حوزه خدماتی و گردشگری متناسب با نیاز بازار در استان اشتغالزایی داشته و اقتصاد استان را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/‌ش

R7860/P/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سید میثم موسوی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وقوع سیلاب، یک بیمارستان صحرایی در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برپا شد.

وی افزود: تمامی امکانات و تجهیزاتی پزشکی لازم برای ارائه خدمات درمانی احتمالی به صورت سرپایی در این بیمارستان صحرایی مستقر می‌شود.

لازم به ذکر است، این بیمارستان در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برپاست.

کد خبر 6079752

دیگر خبرها

  • ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • روایتی هنری از تنوع قومیتی