Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@19:00:38 GMT

رکورد زنی هوای پاک در تهران همچنان تداوم دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۳۸۷

پس از رکوردرنی هوای پاک در تهران طی پاییز و زمستان سال گذشته به نظر می‌رسد که برقراری شرایط مطلوب کیفی هوا در پایتخت همچنان تداوم دارد چراکه هوای پاک در فروردین ماه امسال نیز رکورد زده است. آفتاب‌‌نیوز : هوای تهران از روزهای ابتدایی امسال کیفیت مطلوب‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشت به گونه‌ای که ۱۲ روز از ۱۳ روز تعطیلات عید، هوا در شرایط پاک قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای پاک تهران فقط محدود به ایام تعطیلات عید نشد و پس از آن نیز به تعداد آن افزوده شد. هوای پایتخت تا ۲۶ فروردین ماه، ۲۱ روز در شرایط پاک و پنج روز در شرایط سالم قرار داشت.
حسین شهیدزاده - سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- ضمن اشاره به اینکه کیفیت مطلوب هوای تهران طی فروردین ماه امسال بی‌سابقه است، اظهار کرد: تاثیر آب و هوا و وزش باد و بارش باران بر کاهش آلودگی هوا در تهران غیر قابل انکار است اما باید به این توجه کنیم که تولید آلودگی در شهر نیز کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه در تهران عموما نیمه اول سال نسبت به نیمه دوم آن تردد و ترافیک کمتری در سطح شهر وجود دارد، تصریح کرد: به همین دلیل آلودگی کمتری از طریق سیستم حمل و نقل و خودروها تولید می‌شود و در کنار آن وزش باد، شرایط مطلوب جوی و نبود وارونگی هوا به خروج آلودگی از شهر کمک می‌کند.
به گزارش ایسنا، هوای فروردین ماه سال ۹۷ در بازه زمانی اول تا ۲۶ فروردین ماه تنها سه روز پاک بود همچنین در اولین ماه سال گذشته هوای پایتخت ۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. در سال‌های ۹۶ و ۹۵ نیز هوای تهران به ترتیب هشت و هفت روز در شرایط پاک قرار داشت.
تعداد روزهای با هوای پاک نیز در فروردین ماه سال‌های ۹۴، ۹۳ و ۹۲ نیز در تهران در همان بازه زمانی به ترتیب ۱۰، پنج و یک روز بود و در فروردین سال‌های ۹۰ و ۹۱ نیز هیچ‌ روزی با هوای پاک در تهران نداشتیم.
شاید بتوان در کنار وضعیت مطلوب جوی تهران، برخی سیاست‌های کنترل آلودگی هوا را در بهبود کیفیت هوای پایتخت موثر دانست اما متاسفانه سال گذشته در حالی‌که قانون معاینه فنی به طور جدی‌تر در تهران برای کاهش آلودگی هوا اجرا شد، شورای شهر تهران با خرید فیلتر دوده اتوبوس از محل اوراق مشارکت مخالفت کرد و به ساخت و ساز در ۶۲ باغ پایتخت رای مثبت داد. از سوی دیگر هیات دولت نیز به تعویق یک بند قانون هوای پاک مبنی بر اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده رای مثبت داد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی سال ۹۵ در شهر تهران، ۴۸۱۰ نفر مرگ منتسب به آلودگی هوا داشتند. کاهش آلودگی هوای تهران و کاستن از خسارت‌های اجتماعی و اقتصادی آن نیازمند عزم جدی تمام دستگاه‌های دولتی است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی هوای تهران هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۳ ناسالم (قرمز)، پاسداران با شاخص ۱۰۴، پیشوا با شاخص ۱۲۷، ژئوفیزیک با شاخص ۱۰۲ و فرمانداری شهرری با شاخص ۱۱۴، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۵، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۵، امام خمینی با شاخص ۶۶، باقرشهر با شاخص ۷۶، پارک رازی با شاخص ۶۷، پاکدشت با شاخص ۹۱، پونک با شاخص ۵۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۹، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۷۸، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۲، چشمه با شاخص ۶۲، دانشگاه تهران با شاخص ۷۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۵۹، رباط‌کریم با شاخص ۵۳، سلامت با شاخص ۹۴، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۱، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شریف منطقه دو با شاخص ۹۰، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۰، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۰، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۷، علم و صنعت با شاخص ۶۴، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۷۸، ملارد با شاخص ۵۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۸۵، ورامین با شاخص ۸۶ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۶۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۴۴، باغستان شهریار با شاخص ۴۵، دماوند با شاخص ۲۹، سرخه‌حصار با شاخص ۲۲، قدس با شاخص ۳۱، لواسانات با شاخص ۳۷ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 744278

دیگر خبرها

  • هوای تهران سالم شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • هوای تهران همچنان در شرایط قابل قبول
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق