Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@10:09:33 GMT

کاهش ۱۷ درصدی حوادث ناشی از کار در استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۳۹۰

کاهش ۱۷ درصدی حوادث ناشی از کار در استان یزد

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از کاهش ۱۷ درصدی حوادث ناشی از کار در استان یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد حیدری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص وقوع حوادث ناشی از کار در استان یزد گفت: یزد یک استان کارگری است به این صورت که فقط در بخش صنعت استان یزد نزدیک به سه هزار واحدهای تولیدی وجود دارد از این‌رو سالانه شاهد حوادث ناشی از کار در کارگاه ها و واحدها هستیم اما خوشبختانه در سال گذشته شاهد کاهش 17 درصدی حوادث ناشی از کار در استان بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که بیشترین سن آسیب دیدگان ناشی از حوادث کار استان مربوط به سنین 25 تا 35 سال بوده است افزود: بخش صنعت با سهم 55 درصدی از حوادث ناشی از کار و کارگاه های ساختمانی با سهم 19 درصدی بیشترین میزان حادثه ناشی از کار استان را طی سال گذشته به خود اختصاص داده اند. همچنین هفت درصد از این حوادث در بخش معدن، 2 درصد در بخش کشاورزی و 18 درصد در سایر بخش ها اتفاق افتاده است.

 حیدری با تاکید بر ضرورت رعایت نکات و موارد ایمنی در کارگاه ها اذعان داشت: سقوط اشیاء، سقوط و لغزیدن، گیرکردن بین و یا داخل دستگاه، برخورد با اشیاء و تجهیزات بیشترین عامل وقوع حوادث بوده است.

وی خاطر نشان کرد:حوادث ناشی از کار از دیدگاه وزارت کار، حوادثی هستند که برای کارگران و افراد مشمول قانون کار و در واحدهای تحت پوشش قانون کار اتفاق افتاده باشد از اینرو پرداخت غرامت از سوی سازمان تامین اجتماعی در بسیاری از حوادث کار به دلیل بیمه نبودن کارگر و یا تحت پوشش نبودن کارگاه با مشکل مواجه می شود.

مدیر روابط کار اداره کار یزد اظهار داشت: بازرسان اداره کار به صورت مستمر از کارگاه های مشمول قانون کار از جمله کارگاهای کشاورزی، خدمات، صنعت، ساختمانی و صنوف بازدید دارند و چنانچه اصول ایمنی کار در آنها رعایت نشده باشد به کارفرما برای رفع نواقص ایمنی اخطار داده می شود و در صورت تکرار با متخلفین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی حوادث واژگونی خودرو‌ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ نوربخش گفت: در برخی از محور‌های برون شهری حوادث رانندگی به دلیل خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز رخ داده است.
سرهنگ نوربخش از رانندگان خواست علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی
  • افزایش ۵۰ درصدی حوادث واژگونی خودرو‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۱۰ درصدی حوادث ترافیکی نوروزی قم نسبت به سال گذشته
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • کاهش ۳۰ درصدی حوادث طبیعی در خراسان رضوی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات نوروز
  • کاهش ۴۷ درصدی فوتی های سوانح جاده‌ای در گلستان