Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@00:18:20 GMT

سيل ما را واردات لازم مي کند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۴۱۵

سيل ما را واردات لازم مي کند؟

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- کشاورزي آسيب ديده، ساختمان هاي از بين رفته و راه هاي زير آب مانده تنها بخشي از اثرات سيل است؛ اما آيا منابع توليدي کفاف جبران اين حجم از خسارت را مي دهد يا کشور در بعضي بخش ها به واردات نياز پيدا مي کند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، 12 هزار ميليارد، 15هزار ميليارد و حالا 35 هزار ميليارد تومان؛ همگي ارقامي است که براي خسارات سيل استان ها توسط مسئولان اعلام شده و از آنجا که همچنان بيم سيل در استان هاي بيشتري مي رود، احتمالا اين عددها، خسارات نهايي نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سيل بي وقفه آمد و از ساختمان هاي مسکوني و راه هاي ارتباطي گرفته تا بخش کشاورزي را زير و رو کرد، چنانچه به گفته وزير جهاد کشاورزي تنها بخش کشاورزي کشور 13هزار ميليارد تومان خسارت ديده است.
درباره خسارت هاي سيل، چرايي و چگونگي آن و مقصرانش حرف و حديث زياد است؛ غافل از اينکه مديريت تبعات سيل بيش از سخنراني نياز به عمل دارد. کشاورزي آسيب ديده، ساختمان هاي از بين رفته و راه هاي زير آب مانده تنها بخشي از اثرات اين حادثه طبيعي است، اما آيا منابع داخلي و توليدي کفاف جبران اين حجم از خسارت را مي دهد؟
سيامک پيربابايي، عضو هيات رئيسه فدراسيون واردات ايران در اين زمينه به ايرنا گفت: بازسازي اين حجم از خسارت علاوه بر اينکه عظم ملي مي طلبد، نياز به تجهيزات، ماشين آلات و امکانات دارد و دولت بايد درباره برخي محدوديت هاي واردات انعطاف به خرج دهد.
وي با تاکيد بر اهميت و اولويت توليد داخل ادامه داد: براي جبران اين حجم خسارت دولت بايد در برابر واردات برخي کالاها انعطاف بيشتري به خرج داده و اجازه دهد تجار با واردات بدون انتقال ارز بتوانند به سيل زده ها کمک کنند.
عضو هيات رئيسه فدراسيون واردات ايران تصريح کرد: طبيعتا اولويت بايد با توليد داخل باشد، اما ابتدا بايد نيازها و ظرفيت توليد مشخص شده و سپس با توجه به کمبود احتمالي، اجازه حرکت به بخش واردات داده شود.
به گفته وي اگر خسارت 35 هزار ميليارد توماني که وزير کشور در مجلس اعلام کرد صحت داشته باشد، حجم بسيار زيادي به بودجه کشور اضافه مي شود.
پيربابايي با بيان اينکه در دو بخش ماشين آلات راه سازي و لوازم خانگي نياز بيشتري به واردات است، افزود: نيازهاي سيل زدگان بايد در کمترين زمان برطرف شود و نمي توان آن را به زمان آينده موکول کرد. بنابراين بهتر است دولت با حذف موقت ممنوعيت واردات برخي کالاها، اجازه دهد تجار هم به سهم خود براي رفع نياز سيل زدگان اقدام کنند.
وي معتقد است مشکل بخش هاي زيرساختي مثل شبکه هاي آب رساني و گازرساني را مي توان با استفاده از ظرفيت داخلي برطرف کرد.
به گزارش ايرنا، از خرداد 97 بر اساس ابلاغيه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت واردات بيش از 1400 قلم کالا از جمله لوازم مورد استفاده در ساخت مسکن، خودرو و بعضي ماشين آلات توليدي داخل ممنوع شد.
با گذشت حدود هفت ماه از اعلام ليست کالاهاي ممنوع‌الورود، گمرک ايران در اواسط دي ماه ورود کالاهاي گروه چهار را به شکل مشروط و تنها به مناطق آزاد و ويژه اقتصادي امکان‌پذير دانست؛ اما اين دستورالعمل چندان دوام نياورد و اواخر همان ماه مجددا واردات مشروط گروه چهارم کالايي ممنوع شد.
به گزارش ايرنا، انجمن توليدکنندگان و واردکنندگان ماشين آلات سنگين معدني، ساختماني و راهسازي نيز در نامه اي از معاون اول رئيس جمهوري درخواست کرده اند امکان واردات ماشين آلات عمراني به کشور فراهم شود.
در اين نامه آمده: در پي بلاهاي طبيعي از جمله زلزله، سيل، کولاک، جنگ و غيره اهميت تامين ماشين آلات راهبردي و عملياتي براي پيشگيري و استفاده در شرايط بحراني بيش از پيش اهميت يافته است.
در اين راستا، انجمن توليدکنندگان و واردکنندگان ماشين‌آلات سنگين معدني، ساختماني و راهسازي در نامه‌اي از اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهوري درخواست کرده است تا در اين شرايط خاص و با دستور سريع، امکان واردات اين دست از ماشين آلات، حتي بدون انتقال ارز و تحت نظارت سازمان مورد نظر وي توسط نمايندگان انحصاري و اعضاي اين انجمن انجام شود.
اقتصام**4037**2022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین که جوش میاره درب رادیاتور را باز نکنید + فیلم

آب جوش می تواند سوختگی شدید روی پوست به وجود آورد و یا صدمات جدی‌تر به شما وارد کند. بنابراین توصیه اکید می‌کنیم هنگام جوش آوردن موتور و یا حتی در مواقع عادی که موتور در حال کار است، هیچ وقت درب رادیاتور را باز نکنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بازگشایی تمام محورهای روستایی معمولان با کمک سپاه لرستان
  • حکم نماز و روزه در سفر شخصی با ماشین دولتی
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • ۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق ماشین آلات راهسازی دستگیر شدند
  • اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند
  • ماشین فراری جدید و 130 میلیارد تومانی کریستیانو رونالدو / فیلم
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته
  • ماشین که جوش میاره درب رادیاتور را باز نکنید + فیلم
  • واردکنندگان خودرو تا ۹ فروردین برآورد ارزی را اعلام کنند