Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بسیج گروه مهندسی رزمی 422 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی روز دوشنبه به همراه تجهیزات و ماشین آلات سبک ‌و سنگین خود به منظور جلوگیری از ورود سیلاب به این شهرستان و زمین‌های کشاورزی وارد عمل شد و با استفاده از سه سطحه شناور و استقرار بیل مکانیکی برروی آنها اقدام به لایروبی کانال شاخع کرد تا آب از طریق این کانال به سمت خلیج فارس هدایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه مهندسی رزمی 422 ارتش جمهوری اسلامی پیش از این نیز با نصب یک پل شناور در شهرستان کارون ، ارتباط منطقه سید هادی و روستاهای جنوبی شهرستان کارون را برقرار کرد.
با توجه به افزایش دبی رودخانه کارون پل ارتباطی روستاهای شهرستان کارون زیر آب رفته و تردد برای اهالی این منطقه میسر نبود اما با نصب این پل شناور اکنون مشکل تردد اهالی این منطقه برطرف شده است.
امروز نیز اداره کل مدیریت بحران خوزستان، دستور تخلیه روستای صراخیه در مجاورت تالاب شادگان را به دلیل افزایش حجم آب در اطراف آن صادر کرد.
انتقال ساکنان این روستا توسط جمعیت هلال احمر، سپاه و ارتش انجام شده است. شهرستان های رامشیر، رامهرمز و نیز سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان معین شهرستان شادگان در شرایط بحرانی ناشی از سیلاب معرفی شدند.
این شهرستان ها و دستگاه های معین در احداث سیل بند شهرستان شادگان را یاری می کنند.
به گزارش بسیج 20 روستای بخش مرکزی شهرستان شادگان در جنوب غرب استان خوزستان به دلیل افزایش روان آب های رودخانه کارون در معرض سیلاب قرار گرفته اند.
تاکنون یک روستا در بخش مرکزی و 2 روستا نیز در دارخوین با ورود سیلاب تخلیه شدند. افزایش حجم آب (دبی) رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در استان خوزستان شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس افزود: در بازدید‌های گروه گشت و بازرسی این اداره مشخص شد که بند خاکی ایجاد شده به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در بستر مسیل شورلق باعث اختلال در آب گذری و تغییر در شرایط هیدرولیکی رودخانه شده است.

مرتضی کریمی فرد افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، گروه گشت و بازرسی این اداره با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری پاسگاه انتظامی مزداوند به وسیله ادوات مورد نیاز نسبت به تخریب این بند خاکی و رفع تصرف حریم و بستر مسیل مذکور اقدام کرد.

وی گفت: گروه گشت و بازرسی این اداره به طور مداوم در منطقه در حال گشت زنی است و به محض شناسایی هر گونه ساخت و ساز و یا انسداد غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای رفع تصرف اقدام می‌کند.

رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس افزود: رصد و پایش تمامی رودخانه‌های واقع در محدوده عملیات این ‏اداره در راستای عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی توسط کارشناسان مربوطه انجام می‌شود و این موضوع تا ظرفیت کامل و رفع بحران ‏از منطقه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • نجات جان مادر باردار گرفتار در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان
  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • آمادگی شهرستان‌های بافق و بهاباد برای مدیریت سیلاب
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • نجات کودک غرق شده در سیلاب
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • موج سیلاب در جنوب ایران