Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@22:31:48 GMT

زنده گیری تمساح سرگردان در چابهار

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۵۶۸

زنده گیری تمساح سرگردان در چابهار

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در روستای هوتکت پایین خبر داد.

‌به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، وحید پورمردان گفت: یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی که وارد یکی از منازل روستای هوتکت پایین از توابع شهرستان چابهار شده بود توسط محیط بانان و همیاران منطقه زنده گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمردان افزود: در پی گزارشات مردمی مبنی بر ورود یک سر تمساح به منزل یکی از روستاییان و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی روستا مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

وی ادامه داد: محیط بانان با همکاری همیاران محیط زیست منطقه و مردم محلی تمساح مذکور را زنده گیری و جهت بررسی سلامت به مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش تحویل کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش در فاصله ۱۲۰ کیلومتری چابهار- راسک در زمینی به وسعت ده هکتار احداث شده که دارای دو استخر خاکی بزرگ جهت نگه‌داری و مراقبت تمساح‌های بالغ و نیز محوطه نگه‌داری نوزادان تمساح و تمساح‌های جوان است. در محوطه این مرکز گیاهان بومی و سازگار با اکوسیستم منطقه کاشته شده و هم اکنون پوشش گیاهی متراکم و مناسبی برای زندگی و زاد و ولد تمساح‌ها دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چابهار تمساح زنده گیری عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت

ایسنا/فارس رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت از دریافت گزارش‌هایی مبنی برمشاهده دو قلاده گربه جنگلی توسط یکی از دوست‌داران محیط زیست در بخش درودزن این شهرستان و زنده‌گیری آنان خبر داد.

یوسف حسنی امروز، ۵ اردیبهشت با بیان اینکه نیروهای یگان این اداره ضمن حضور به موقع با همکاری طبیعت دوستان این دو قلاده گربه را به دام انداختند، افزود: به نظر می‌رسد که دو قلاده گربه جنگلی حین عبور از جاده به دلیل نبود مسیر عبور و بلند بودن حفاظ بتونی جاده مرودشت درودزن نتوانسته‌اند با مادر خود از جاده عبور کنند و از مادر جدا شده‌اند.

وی تصریح کرد: لازم است در جاده‌های احداثی راهداری علاوه برنصب تابلو عبور حیات وحش، جهت عبور آن‌ها مسیرهایی ایجاد شود تا ضمن کاهش تلفات حیات وحش آن‌ها به راحتی بتوانند از جاده عبور کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت در پایان گفت: گربه‌های جنگلی مکشوفه جهت تیمار و نگه‌داری به پارک ملی بمو تحویل داده شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان