Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی صلح افغانستان از مشخص شدن هیات شرکت کننده در نشست بین الافغانی قطر خبر داد.

حاجی دین محمد، معاون شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که 150 نفر از سیاسیون برجسته به شمول 40 زن در فهرست هیات حکومت گنجانده شده است.

وی اظهار داشت که این فهرست در سومین نشست شورای مصالحه به ریاست اشرف غنی نهایی شده و شماری از وزیران، والی ها، رهبران سیاسی از جمله محمد یونس قانونی، معاون اول تیم صلح و اعتدال و حکمت خلیل کرزی نیز در این فهرست شامل می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای مصالحه همچنین خطوط قرمز مذاکره با طالبان را نیز مشخص کرده است. بر این اساس، حفظ نظام جمهوری اسلامی افغانستان، برگزاری انتخابات و حفظ قانون اساسی به عنوان خطوط قرمز این روند تعیین شده اند.

شورای مصالحه در این نشست تاکید کرده است که اگر قرار باشد موادی از قانون اساسی افغانستان تعدیل شود، باید از مجرای قانونی آن صورت گیرد، ولی خود قانون اساسی قابل تعویض نخواهد بود.

از سوی دیگر منابعی از گروه طالبان نیز اعلام کرده اند که یک هیات 25 نفری از این گروه در نشست بین الافغانی قطر حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای مصالحه افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام پلیس زن در افغانستان

سخنگوی وزارت امور داخله طالبان تاکید کرده است که پلیس بدون حضور زنان نمی تواند امور خود را پیش ببرد.

عبدالمتین قانع شمار نیروهای پلیس طالبان را 200 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد حدود دوهزار نفر زنان هستند.

اعلام جذب دو هزار زن به نیروی پلیس طالبان در حالی است که این گروه، حضور دختران را در مکاتب بالاتر از صنف ششم و تحصیل آنان را در دانشگاهها ممنوع کرده و از این منظر با انتقادات گسترده داخلی و جهانی رو به روست.

طالبان همچنین اشتغال زنان را محدود و این گروه را از کار در بسیاری از مشاغل منع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند
  • فهرست مجوزهای کسب و کار اعلام شد+جدول
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • قوانین طالبان در انتظار امضای ریاست این گروه
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • زمان نشست اضطراری شورای امنیت مشخص شد | بررسی حمله ایران به اسرائیل
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان
  • ابلاغ قیمت تضمینی چغندر قند بهاره و پاییزه