Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی گفت با توجه به اینکه ما متولی حفظ جان مددجویانی هستیم که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اقامت دارند با جابجایی حداقل هشت مرکز تا این لحظه مشکلی برای مقیمان این مراکز رخ نداده است.

وی با بیان اینکه سیل ویرانگر و حجم خسارات فراتر از حد تصور ما بود، ادامه داد: بعد از سیل سامانه ثبت خسارت را سازمان بهزیستی فعال کرد و تا این لحظه ۸۳۲۸ خانوار تحت پوشش ما آسیب دیده‌اند که ۶۰۸۴ معلول و ۲۲۴۴ نفر در حوزه اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی تصریح کرد: البته هنوز به خیلی از روستا‌ها دسترسی نداریم و این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه هشت مرکز خصوصی که زیر نظر سازمان بودند آسیب دیدند، اضافه کرد: ۱۲ مرکز اداری ما هم آسیب دیده و دو اداره در پلدختر و دوره تمام تجهیزات را از دست داده و به نوعی در گل و لای مدفون هستند.

وی با اشاره به اینکه بعد از سیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی داشته‌ایم، افزود: با بسیج خانواده بهزیستی حداقل ۷۰۰۰ بسته در یک سیستم منظم توزیع کردیم. ۲۴ تیم اورژانش اجتماعی به مناطق سیل زده اعزام شد و به ۲۶۴۹ نفر خدمات‌رسانی کردند.

توکلی یادآور شد: از طرف سازمان بهزیستی معادل سه ماه مستمری در فروردین برای مددجویانی که در سیل آسیب دیدند، شارژ شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: در این ایام ۲۱ مهدکودک فعال شده و ۱۲۸۰ کودک در مناطق آسیب‌زا خدمات دریافت می‌کنند. همچنین گروه‌های شادی و عروسکی نیز به این مناطق اعزام می‌شود.

وی گفت: خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی علاوه بر نیاز‌های عمومی، یک‌سری نیاز‌های خاص دارند و انتظار داریم این کمک‌ها ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/د

۸۳۲۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی لرستان آسیب دیده‌اند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت

محسن اسدبیگی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۳۲۰ هزار نفر در قالب ارزیابی وسع در صندوق بیمه سلامت همگانی تحت پوشش قرار گرفتند، اظهار کرد: سال گذشته همچنین ۵۸ هزار و ۸۶۵ مددجوی کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.
به گفته وی سال گذشته همچنین برای ۷۳ هزار نفر از افراد حاشیه نشین پوشش بیمه‌ای ایجاد شده است.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: سال گذشته تفاهم نامه‌ای با اداره کل بهزیستی در راستای تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان بهزیستی، افراد مجهول الهوبه و معتادین متجاهر منعقد کرده‌ایم.
به گفته اسد بیگی از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان یک میلیون و ۲۳۲ هزار نفر از جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی اظهار کرد: از یک میلیون و ۲۳۲ هزار نفری که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند ۶۸۵ هزار تحت پوشش بیمه روستایی، ۳۲۳هزار تحت پوشش بیمه همگانی، ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت و ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در صندوق سایر اقشار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تلاش بامدادی پرسنل امور برق شهرستان راسک و سرباز جهت اصلاح شبکه های برق آسیب دیده ناشی از سیلاب
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد