Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:07:01 GMT

اجرای طرحی برای افزایش سهم کود زیستی در کشاورزی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۷۶۹

اجرای طرحی برای افزایش سهم کود زیستی در کشاورزی

با اجرای طرح آسیب‌شناسی کمی زنجیره تولید، توزیع و مصرف وضعیت موجود کودهای زیستی، سهم استفاده از کودهای زیستی در مصارف کشاورزی افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، طرح آسیب‌شناسی کمی زنجیره تولید، توزیع و مصرف وضعیت موجود کودهای زیستی یکی از طرح‌های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری در سال جاری است که با اجرایی شدن این طرح، استفاده از کودهای شیمیایی در مصارف کشاورزی کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح، مطابق اسناد بالادستی باید تا پایان برنامه، حداقل ۳۵ درصد از کودهای مصرفی کشاورزی تحت پوشش کودهای بیولوژیک و آلی قرار گیرد.

اجرای این طرح نیاز به همکاری همه ذینفعان دارد که این ذینفعان شامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکتهای تولیدکننده کودهای زیستی و زیست مهارگرها، مسؤولین وزارت کشاورزی و سیاست‌گذاران بخش کشاورزی، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، سازمان حفظ محیط زیست، سازمان حفظ نباتات و غیره می‌شود.

بررسی کشورهای موفق و پیشرو در امر توسعه استفاده از کودهای زیستی و زیست‌مهارگرها، بررسی چگونگی ارائه مدل‌های تشویقی برای تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده، نهاده‌های زیستی، جمع‌بندی و ارائه برنامه عملیاتی برای تحقق توسعه استفاده از کودهای زیستی و زیست مهارگرها و غیره در اجرای این طرح تاثیرگذار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی کود زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی سلاجقه پس از نشست با کمیسیون کشاورزی مجلس گفت که طرح پتروشیمی میانکاله «کاملا لغو شده» و خوشبختانه منتظریم وزارت جهاد کشاورزی زمین‌هایی که داده، پس بگیرد.

آقای سلاجقه گفت سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت مشارکتی با مردم را در دستور کارش دارد و لایحه آن در دولت مطرح است تا به مجلس فرستاده شود. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت اصلاح قانون حفاظت و شکار صید پس از ۵۰ سال در دستور این سازمان قرار گرفته که بر اساس «پدیده‌های نوظهور و مشارکت مردم» است. او این را هم گفت که تا پایان شهریور، در ۹۲ درصد کشور نقشه سازی انجام می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی/ تدوین کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی برخورد جدی می کنیم
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی
  • پروژه‌های عمرانی و صنعتی باید پیوست محیط زیستی داشته باشند