Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-28@10:48:11 GMT

مجوز فعالیت باشگاه شهرداری صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۸۵۶

مجوز فعالیت باشگاه شهرداری صادر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، محمد مرادی مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک گفت: با توجه به مصوبه شورای تامین استان مبنی بر ادامه فعالیت باشگاه شهرداری و نظر به اینکه یکی از الزامات فعالیت باشگاههای ورزشی صدور مجوز فعالیت از طرف کمیسیون ماده ۵ باشگاههای استان است، این مجوز با تکمیل مدارک باشگاه شهرداری صادر شد و در اختیار این باشگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با عنایت به درخواست جامعه ورزش استان در خصوص آغاز بکار مجدد این باشگاه، پیگیری های زیادی در این خصوص از طرف مسئولین از جمله استاندار محترم، نمایندگان مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان انجام پذیرفته که منجر به صدور مجوز از طرف شورای تامین استان شد و با اعلام نظر حمایتی اعضای شورای شهر در جلسه امروز به نظر می رسد با طی نمودن مراحل نهایی ثبت این باشگاه شاهد فعالیت رسمی آن خواهیم بود.

مرادی افزود: از مسائل مهمی که در روند فعالیت باشگاه شهرداری بسیار موثر خواهد بود اصلاح و اختصاص بودجه مناسب برای باشگاه خواهد بود چرا که بودجه مصوب فعلی تنها به منظور پرداخت بدهی باشگاه و امورات جاری کفایت می کند و مبلغی برای هزینه کردن در ورزش باقی نمی ماند.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک یکی از مهم ترین مجموعه های شهر اراک هست که وظیفه توسعه ورزش همگانی را در کنار سایر دستگاه ها بر عهده دارد و بر همین اساس هر ساله زحمات بسیار زیادی توسط عوامل این سازمان صورت می پذیرد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست ولی به نظر می رسد با توجه به شرایط جامعه و تغییر ذائقه مخاطب برنامه های سازمان برای توسعه ورزش همگانی و ایجاد نشاط اجتماعی نیاز به یک مهندسی مجدد دارد.

مرادی ادامه داد: شاید با بررسی و قیاس عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی در طی چند سال شاهد ارتقا از نظر افزایش کمی تعداد برنامه ها باشیم ولی واقعیت این است که به لحاظ کیفی و تنوع و همچنین تولید ایده های جدید می بایست برنامه های جدیدی نیز در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک تصریح کرد: پتانسیل بسیار خوبی برای انجام کار در سازمان فرهنگی ورزشی وجود دارد ولی به عقیده بنده خلا حضور نیروی متخصص ورزش در سازمان و همچنین عدم بکارگیری صحیح از داوطلبین در برنامه های ورزشی سازمان از مهم ترین نقایصی است که امیدوارم با دقت نظر اعضای شورا مرتفع گردد.

وی با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش در توسعه ورزش علی الخصوص در رده های سنی پایه تصریح کرد: قطعا تعامل و ارتباط برنامه محور سازمان فرهنگی ورزشی با آموزش و پرورش و استفاده از این ظرفیت بالقوه می تواند نقش کلیدی ای در توسعه مهارت های بنیادی و همچنین کاهش فقر حرکتی کودکان و نوجوانان ایفا کند.

مرادی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورزش حرفه ای در اراک، برخلاف شهرهایی مثل اصفهان، اهواز و تبریز، سوابق و پیشینه بالایی ندارد برگزاری نشست های تخصصی با حضور اهالی مرتبط از جمله اعضای شورای شهر، اصحاب رسانه و متخصصین ورزش اهمیت بالایی دارد که با هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده شاهد ادامه نشستها و گفتگوهای ورزشی خواهیم بود.

مرادی در پایان در رابطه با اینکه هر از چند گاهی گفته می شود توسعه ورزش محله ها و ورزش همگانی به باشگاه شهرداری محول خواهد شد و این باشگاه در این خصوص می بایست فعالیت نماید، افزود: ورزش در عرصه بین الملل تعاریف استاندارد خود را دارد و متولیان هر بخش مشخص هستند، هیچ اختلافی در این خصوص بین اندیشمندان این حوزه وجود ندارد و بر همین اساس، باشگاههای ورزشی متولی فعالیت و ارتقای ورزش قهرمانی، ورزش حرفه ای و حضور در رقابت های داخلی و بین المللی بوده و ضمن تاکید بر اینکه با افزایش اشتیاق به ورزش در اقشار مختلف در گسترش ورزش همگانی اثرگذار هستند ولی به صورت مستقیم در این خصوص وظیفه ای بر عهده ندارند و فرهنگ سازی و برگزاری میتینگ های تخصصی موجب ایجاد نگاه صحیح و توقعات بجا در افکار عمومی و همچنین مسئولین نسبت به باشگاه های ورزشی از جمله باشگاه شهرداری خواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت بوده و از گذشته نیز شیعیان زورخانه را به یک محل مهم مذهبی تبدیل کرده بودند و قطعا این مسأله نقطه عطفی در تاریخ ورزش‌های باستانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل ظهر امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جشن سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) که در محل زورخانه عاشقان حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) اردبیل برگزار شد اظهار کرد: ورزش باستانی از قدمت ۴ هزار و ۵۰۰ ساله در کشور برخوردار است که این خود به تنهایی بی‌نظیر است.

وی به ریشه ورزش‌های پهلوانی و باستانی پرداخت و افزود: ورزش باستانی در ایران باستان در منطقه بین‌النهرین ایجاد و در لرستان به اوج خود رسید و بعد از آن در سراسر کشور گسترش یافته است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به تحولات ورزش باستانی بعد از اسلام پرداخت و گفت: بعد از اسلام ورزش‌های باستانی به خصلت‌های ممتاز و برجسته حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (ع) متبرک شده و ورزش‌های پهلوانی با الگوبرداری از ویژگی‌های مولای متقیان متبلور شد.

سردار محمدی اصل از ورزش پهلوانی به‌عنوان نماد مقاومت در عصر کنونی نام برد و گفت: حاج‌قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت پرورش‌یافته مسجد بود و روحیه پهلوانی در وی به اوج رسیده بود.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با بیان اینکه آداب، روش و منش پهلوانی در ورزش‌های زورخانه‌ای همانند تعالیم مساجد انسان‌ساز است، گفت: ورزش‌های زورخانه‌ای تنها ورزشی است که در آن راز و نیاز با خداوند متعال از آغاز تا پایان در جریان است.

وی به تبیین ویژگی‌های ورزش پهلوانی پرداخت و گفت: فروتنی، از خودگذشتگی و سایر ویژگی‌های رفتاری حضرت امیرالمؤمنین (ع) مثل ایثار و شجاعت از جمله خصلت‌هایی است که در ورزش‌های زورخانه‌ای در اوج خود قرار دارد.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل به مقایسه ابزارهای ورزش زورخانه‌ای با تجهیزات نظامی در ایام قدیم پرداخت و گفت: ابزارهای موجود در ورزش زورخانه‌ای بر اساس تجهیزات جنگی دوران باستان طراحی شده بود تا در اوج خفقان و غارت کشور به دست غارتگران مردم بتوانند با تمرینات نظامی آمادگی جنگی خود را در اوج نگه دارند.

وی از صفت مردانگی به‌عنوان مهم‌ترین صفت این رشته ورزشی بومی ایران نام برد و گفت: اساس و ریشه ورزش باستانی در مردانگی نهفته است.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با بیان اینکه مسجد نقطه رهایی انسان از بند شیاطین است گفت: شیعیان زورخانه را به مسجد دوم تبدیل کردند و این نقطه عطف در تاریخ ورزش‌های باستانی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص ورزش‌های پهلوانی گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از ورزش‌های باستانی و پهلوانی به نیکی یاد کرده و فرموده‌اند: «من می‌دانم ورزشکاران در گود زورخانه یاد خدا هستند، یاد امیرالمؤمنین (ع) هستند. تقویت کنید یاد خدا، تقویت کنید یاد مولا را»

سردار محمدی اصل به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این خصوص اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ورزش‌های پهلوانی را ارج نهاده و فرموده‌اند: «ورزش باستانی یک تاریخ است برای ما، یک ورزش نیست، یک فرهنگ است»

وی افزود: بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ورزش باستانی یک گنجینه فرهنگی و تاریخی است ورزشی است که با حرکاتش اسم خدا را می‌آورند و تسبیحات اربعه می‌گویند، این ورزش ارزش دارد خیلی قیمت دارد. این فرق می‌کند با ورزشی که اول تا آخرش هیچ ذکر خدا نیامده است. از همه مهم‌تر آن روح معنوی، عرفانی را که در این ورزش هست حتماً حفظ کنید.

وی اتحاد و همدلی در ورزش باستانی و پهلوانی را بی‌مانند در بین رشته‌های ورزشی دانست و گفت: ورزش باستانی موجب تعلیم و تربیت درست فرزندان ما می‌شود؛ ازاین‌رو مهم است.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل خواستار گسترش ورزش‌های پهلوانی در بین جوانان شد و گفت: ورزش باستانی با بهره‌مندی از خلق‌وخوی پهلوانی و مردانگی علاوه بر تندرستی ورزشکار موجب نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه می‌شود.

کد خبر 739750

دیگر خبرها

  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است
  • برنامه سوم راهبردی قم در حال تدوین است / اجازه ورود حواشی به بدنه شهرداری را نمی‌دهیم
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • برنامه های ورزش همگانی مازندران منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • برنامه های ورزش همگانی منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای
  • سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از مجموعه‌های پرکار استان است
  • ثبت ۶ شب خاطره‌انگیز در شهر جهانی/بارندگی شادراه نور را تعطیل کرد