Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-20@03:18:09 GMT

کیهان عصبانی شد؛ این بار از نقش فضای مجازی در مهار سیل

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۹۲۶

ساعت24 -دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، از فرصت سیل برای دفاع از تلگرام و توییتر استفاده کرده و توییت زده است:«پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام و توییتر به مثابه رسانه‌های بحران، نقشی ممتاز در امدادرسانی ایفا کردند؛ تبادل آسان و دسترسی سریع به اطلاعات، دلیل اصلی جاماندن رسانه‌های جریان اصلی بود و اگر فیلترینگ مانع نمی‌شد، امدادرسانی روندی موثرتر می‌یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تجربه‌ها بیاموزیم.»

البته در بحران نرخ ارز سال گذشته نیز مشابه این سخنان از جانب وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به‌اشتباه در آن به نقش شبکه‌های اجتماعی در همدلی ملی و سقوط دلار ‌اشاره شده بود. به هر حال باید قبول کنیم که برخی از مسئولین اجرایی به در و دیوار می‌زنند تا بتوانند پرچم تلگرام و مانند آن را بالا نگه دارند.

 بنا به دستور مقام قضایی، فیلتر تلگرام باید به گونه‌ای اتفاق می‌افتاد که از هیچ طریقی در کشور قابل دسترس نباشد. اما هم اکنون با انواع حیل و تنفس‌های مصنوعی و بر اثر سیاسی کاری، تلگرام با کمک فیلتر شکن‌های مورد حمایت دولت در دسترس قرار دارد.

انتقاد کیهان در حالی است که حساب توییتری آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه از سال 1396 راه اندازی و تا همین هفته اخیر فعال است . یک مقام قضایی چندی پیش اعلام کرد حساب توییتری مزبور ربطی به رئیس قوه قضاییه ندارد، اما برخلاف این گفته،توییتر آیت لله رئیسی فعال است و هیچ مقام روابط عمومی قوه یا دفتر ریاست قوه، انتساب آن به رئیسی را رد نکرده است.

منبع: کیهان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح

دو مقام آمریکایی از نشست مجازی سطح بالا میان مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره عملیات احتمالی این رژیم در رفح خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن همچنان نگران است که تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود.

مقامات به صراحت گزارش‌ها مبنی بر چراغ سبز دولت بایدن برای انجام عملیات در رفح در صورتی که تل‌آویو از حمله به ایران خودداری کند، رد کردند.

این دومین جلسه از این قبیل در هفته‌های اخیر خواهد بود.

براساس گزارش آکسیوس، طرف آمریکایی در این نشست مجازی توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید رهبری خواهد شد ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاپی هانگبی، مشاور امنیت ملی، ریاست طرف اسرائیلی را بر عهده خواهند داشت.

کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد. مقامات آمریکایی گفتند که طی چند هفته گذشته، چندین گروه کاری سطح پایین به طور مجازی برای بحث در مورد طرح‌های عملیاتی رژیم صهیونیستی در رفح و پیشنهادات بشردوستانه تشکیل جلسه داده‌اند.

یک مقام آمریکایی گفت: برنامه‌های ارائه شده توسط ارتش اسرائیل در گروه‌های کاری شامل عملیات تدریجی و آهسته در محله‌های خاص رفح است که از قبل تخلیه می‌شوند - به جای تهاجم همه جانبه به کل شهر.

رفح تنها مکان نسبتا امنی است که حداقل ۱.۴ میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری