Web Analytics Made Easy - Statcounter

محجوب با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید تنگناهای کلان تولید را برطرف کنند، گفت: اعتقادی به حمایت های مالی از تولیدکننده ندارم بلکه معتقدم که باید در ابتدای سال واحدهای تولیدی بر اساس حساب شان تنخواه سرمایه در گردش دریافت کنند.

«علیرضا محجوب» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار رونق تولید گفت: مشکل تولید ما تقاضاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید باید تقاضامحور باشد. وقتی تولید داخلی مظلوم و سرکوب می شود و مرتب از آن بدگویی می شود و تبلیغات بر آن سوار می شود، قاعدتا روز به روز محدود می شود.

 

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما دو دستی قیمت های تولیدات تولیدکنندگان داخلی را کنترل می کنیم، از یک طرف می گوییم بازار رقابتی و آزاد است و از آن طرف نوبت تولید می شود بازار رقابتی و آزاد نیست و این تعارضات در کنار مشکلات اقتصادی و موضوعات فرهنگی و سیاسی باعث ایجاد مشکل برای تولید ما می شود.

 

محجوب بیان کرد: تنگناهای تولید در ابتدا کلان است و بعد این تنگناها خرد می شود، ما باید در مجلس و دولت تنگناهای کلان را حل کنیم و تنگناهای خرد را به خود تولیدکنندگان واگذار کنیم چرا که سطح تنگناهای کلان بسیار بزرگ تر از سطح تنگناهای خرد است، اگر اینها برداشته شود تولیدکننده خودش را با تنگناهای خرد یا تطبیق می دهد یا آنها را لمس می کند و یا سعی می کند آنها را برطرف کند.

 

وی با تاکید بر اینکه اعتقادی به حمایت های مالی از تولید داخلی ندارم، گفت: تا ما می گوییم از تولید حمایت شود می گویند به تولیدکننده و واحد تولیدی وام دهید. واحد تولیدی ما گداخانه نیست که ما به آن کمک کنیم، واحد تولیدی منبع تولید ثروت است نه منبع تولید گدایی یا تولید اعانه. ما واحد خدماتی یا جمع آوری اعانه درست نکرده ایم بلکه واحد تولیدی درست کردیم که ثروت تولید کند.

 

رییس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: واحد تولیدی ما چه برای آنها که کار می کنند و چه برای آنان که سهامدار هستند و چه برای کشور باید تولید ثروت کند. شیوه ای که در حال حاضر ایجاد شده است، این است که باید به این واحدها اعانه داده شود و انتظار این است که دولت به آنها اعانه اختصاصی دهد و مجلس به عنوان جایی که تخصیص اعانه می دهد، تلقی می شود در صورتی که این فکر و این نگاه اشتباه است.

 

وی گفت: هر جا ما به اشتغال کمک مالی کرده ایم آن اشتغال بر باد رفته است، هر جا خواسته ایم تولید را با کمک مالی سر پا نگاه داریم آن واحد تولیدی از بین رفته است، واحد تولیدی ما باید بتواند در ابتدای هر سال از بانک به طور معقول بر اساس حساب تنخواه سرمایه در گردش دریافت کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: به خاطر اینکه ما در بازار پول وارد می کنیم و 190 هزار میلیارد تومان به دولت اجازه می دهیم اوراق مشارکت، عرضه و سکوک منتشر کن ددیگر برای بانک ها مدانی نمی گذداریم که به تولیدکنده کمک کند و با این روش نرخ پول را بالا می بریم و این پول با آن نرخ به درد واحد تولیدای نمی خورد که آن را جذب کند در نتیجه کل اقتصاد را تکان می دهد./

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسابقات قرآن سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سیل مسابقات قرآن کریم سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن کریم خسارت سیل خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان بارندگی و سیلاب علیرضا محجوب تولید مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل  هاشم علایی گفت:  ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.
وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار کرد: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.
علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه