Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:55:44 GMT

تخریب ۲۰هزار واحد مسکونی از سیل اخیر در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۷۱۶۵

تخریب ۲۰هزار واحد مسکونی از سیل اخیر در کشور

سردار سپهر از خسارت ۲۰هزار واح دمسکونی از سیل اخیر در کشور خبر داد و گفت: از مجموع واحدهای مسکونی خسارت دیده، ۱۶ -۱۷ هزار واحد مسکونی به تعمیر ۱۰ - ۶۰ درصد نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، سردار «محمد حسین سپهر» در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده مازندران با بیان اینکه حجم بالای خسارت سیل در بخش های  مسکونی، جاده ها ، اراضی کشاورزی و دامداری و دامپروری  به ارزش  30 - 35 هزار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: جمع آوری وهدایت کمک های مردمی به نفع مردم سیل زده  در شرایط بحرانی از وظایف سازمان بسیج است که بالای 60 درصد منابع خدمت رسانی، خیرین هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه حدود 20 هزار واحد مسکونی در حادثه سیل اخیر در کشور تخریب یا غیر قابل استفاده شد، اظهار کرد: از مجموع واحدهای مسکونی خسارت دیده، 16 -17 هزار واحد مسکونی به تعمیر 10 - 60 درصد نیاز دارد، البته جاده ها، پل ها و زیر ساخت های زیادی هم آسیب دیدند که  وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران به دنبال جمع آوری اطلاعات  آسیب دیدگان هستند.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: برای دریافت کمک ها ضمن ارائه شماره حساب، پایگاه های محلات  بسیج مرکز جمع آوری کمک های مردمی هستند که سازکار جدیدی برای دریافت کمک ها انجام شد.

 

وی از بسیج به عنوان ظرفیت بزرگ ملی یادکرد وگفت: این نهاد مقدس در بلایا و بحران های مختلف، به عنوان اولین نیرو در صحنه ها حاضر شد و بصورت علمی، تجربی و منابع انسانی در قالب گروه های جهادی و بسیجی  وارد عرصه های مورد نیاز می شود.

 

سردار سپهر یادآورشد: پیشنهادی از سازمان بسیج به وزارت کشور دادیم، تا از 2هزار گردان بیت المقدس بسیج کشور ، 500 گردان  تخصصی امداد رسانی و کمک رسانی به مردم در حوادث غیر مترقبه تجهیز شوند و  برای آموزش و توانمند سازی مهیا باشند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن کریم مسابقات قرآن کریم خسارت سیل خبرگزاری شبستان سپاه پاسداران مجلس واحدمسکونی سیل مازندران جانشین سازمان بسیج مستضعفین خیرین کمک های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

ایسنا/تهران بارش شدید باران و وقوع سیل بی‌سابقه در شهر تاریخی و کویری زواره اصفهان خسارت‌هایی به باغات، محصولات کشاورزی و منازل بویژه بافت قدیمی‌ شهر که اکثرا خشت‌وگلی هستند، وارد کرد.

از بعد از ظهر روز دوشنبه تا چهارشنبه در تمامی مناطق استان بارش باران، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما و شدت بارش‌های رگباری باران و تندباد در مناطق شمال و شرق و مرکز استان از سوی هواشناسی استان اصفهان هشدار داده شد.

در همین راستا بارش شدید باران و وقوع سیل بی‌سابقه در شهر تاریخی زواره اصفهان و روستاهای اطراف آن، موجب آبگرفتگی منازل و وارد کردن خسارت‌ به اماکن و زیرساخت‌ها به ویژه در افت تاریخی شهر زواره شد. خوشبختانه این خسارت جانی به همراه نداشته است.

به گزارش ایسنا، به گفته مردم و مسئولان شهر این حجم از بارندگی در ۴۰ الی ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

رانش زمین بعد از سیل اخیر در روستای گلزار محمد بخش زواره، تخریب کامل بخشی از جاده روستای گلزارمحمد به یافت آباد، فرو نشست جاده آسفالت در جاده روستای گلزارمحمد _ یافت آباد دربخش زواره، ایجاد حفره بزرگ در انتهای خیابان منتهی به کوره‌های آجرپزی شهر، ورود سیلاب به داخل حسینیه‌های تاریخی زواره، گرفتار شدن چندین خودرو در سیل، خسارت و تخریب یک واحد مسکونی در خیابان امامزاده یحیی(ع) شهر، بسته شدن پل ورودی زواره در جاده اردستان و جاری شدن سیل در بافت تاریخی شهر از جمله خسارت‌های سیل اخیر بوده است. 

مسئولان شهری زواره در گفت‌وگو با ایسنا می‌گویند در حال برآورد خسارت ناشی از این سیل هستند و هنوز آمار دقیقی از خسارت‌ها به دست نیامده است.

به گفته رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان، بیشترین بارندگی اخیر استان در ‌منطقه کویری خور و بیابانک و همچنین شهر زواره با ۲۷ میلی‌متر ثبت شده است.

پس از خور و بیابانک و زواره، دهاقان با ۲۲، بادرود و خوانسار با ۲۱، اردستان و گلپایگان با ۲۰، چادگان با ۱۸، کاشان و مهاباد با ۱۴، نطنز با ۱۳ و فریدونشهر با ۱۱ میلی‌متر دارای بیشترین بارندگی بوده‌اند.

علی نهادی کاشانی سرپرست دادگاه بخش زواره به همراه فرمانده‌ انتظامی بخش زواره و فرمانده ‌حوزه بسیج بخش زواره از مناطق سیل‌زده بازدید کردند.

سرپرست دادگاه بخش زواره در حاشیه این بازدید گفت: با بررسی تمام زوایای مناطق سیل‌زده چنانچه قصوری صورت گرفته باشد، در دستور کار دادگاه قرار می‌گیرد. 

وی افزود: در صورت احراز ترک فعل منتسب به هر مسئول یا نهاد، موضوع در جهت استیفاء حقوق عامه پیگیری و تعقیب خواهد شد.

‌به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بارش‌ها در شهرستان اردستان، خسارت‌هایی به قنات مهراندو و ظفرقند وارد کرده‌است، همچنین در بخش زواره به قنات روستای تلک‌آباد و روستاهای اطراف، آسیب‌هایی وارد شده‌است. در این بخش چند باب منزل قدیمی نیز آسیب دیده و ۴۰ راس گوسفند نیز تلف شد.

وقوع سیل در روز سه شنبه باعث توقف شش ساعته قطار بندرعباس به تهران در ایستگاه راه‌آهن ‌زواره شد که مسیر راه‌آهن یزد به تهران بازگشایی شد. در بخش مهاباد زیرگذر پل راه‌آهن موغار به زواره سیلاب از مسیر راه‌آهن یزد گذشته که ایمن‌سازی این مسیر انجام شد تا تردد ادامه یابد.

وی افزود: تیم‌های ارزیابی از بنیاد مسکن، راهداری، جهاد کشاورزی به مناطقی که تحت تاثیر سیل بوده‌اند اعزام شدند تا خسارات احتمالی براورد شود.

‌مدیر روابط عمومی اداره کل راه‌آهن یزد در این باره گفت: با بارش باران روز و شب روز سه شنبه مسیر پل موغار اردستان به علت بارش باران بالادست زیر ریل تحلیل رفته و موجب توقف قطارها شده بود که با تلاش ویژه مأموران فنی، بلافاصله بالاست زیر ریل‌های راه‌آهن تزریق و حرکت قطارها از سر گرفته شد. 

‌سیل خسارت سنگینی به کشاورزی روستای امیران دربخش زواره وارد کرد

 دهیار امیران بخش زواره با اشاره به سیل اخیر گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل خسارت‌های سنگینی به محصولات کشاورزی، باغی و دامداری‌های این روستا وارد کرد. هم‌چنین جاری شدن سیل زیان‌هایی را نیز به انبارهای محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و کود شیمیایی کشاورزان چاه سلمان این روستا زد.

سیدجواد نیازی گفت: مردم برای جلوگیری از ورود سیل به روستا اقدام به تغییر مسیر سیل به طرف زمین‌های کشاورزی کردند. سیل به جاده‌های بین مزارع کشاورزی، دامداری‌ها، نهرها و کانال‌های آب کشاورزی، جوی قنات‌ها و زمین‌های کشاورزی و باغی خسارت‌های فراوانی وارد کرده است. 

نیازی با بیان اینکه بخش‌هایی از جاده امیران - اردستان نیز از گزند سیل در امان نماند و تخریب شده است، خواستار حضور کارشناسان جهاد کشاورزی اردستان برای برآورد بررسی دقیق و خسارت‌های ناشی از سیل در این روستا شد.

یکی از آثار مثبت سیل اخیر در شهر زواره، آبگیری کویر زیبای دق سرخ زواره و ایجاد دریاچه مصنوعی در حاشیه این شهر بوده که زیبایی این کویر که سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است را دوچندان کرده و این مساله گردشگران را به سمت این کویر روان کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد