Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:48:54 GMT

جبران خسارات سیل نیاز به هم افزایی ملی دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۷۱۷۰

جبران خسارات سیل نیاز به هم افزایی ملی دارد

مافی با اشاره به اینکه برای جبران حاصل از خسارات سیل باید دولت را یاری کرد، گفت: جبران این خسارات نیاز به هماهنگی و هم افزایی ملی دارد.

«پروانه مافی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سیل های اخیر در کشور گفت: میزان خسارت برآورد شده از حادثه سیل 35 هزار میلیارد است ‌البته خود استانداران و افرادی که در استان ها هستند گاهی بیشتر از این عدد را تخمین می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدد این خسارت بالاست و دولت به تنهایی نمی تواند برای جبران آن اقدام کند. اگر کمک مردم و پویش های ملی نباشد، عملا سیل زده ها علاوه بر اینکه زندگی شان را از دست دادند روحیات و روان شان را نیز از دست می دهند.

 

وی تصریح کرد: مردمی که در مناطق سیل زده حضور دارند، کار و زندگی شان چه کشاورزی چه دامداری چه آبزی پروری و چه کارهای تولیدی باشد را از دست داده اند، خانه و زندگی و اثاثیه شان نیز از بین رفته است، از جایی که زندگی می کردند کنده شده اند و به جای دیگر رفته اند. مجموعه اینها آثار روانی شدیدی به آنها وارد کرده است.

 

مافی تاکید کرد: لذا برای کمک به این افراد و در جهت همیاری با دولت یک عزم ملی لازم است، حتی ایجاد رقابت مثبت بین افراد برای کمک رسانی به سیل زدگان با تبلیغات مثبت امری موثر است و این باعث می شود که دیگران هم برای کمک رسانی تشویق شوند.

 

رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جبران این خسارت نیاز به هماهنگی و هم افزایی ملی دارد، تصریح کرد: همه باید با هم کار و حرکت کنند تا حداقل شهریور این افراد که در حال حاضر در محل های اسکان اضطراری زندگی می کنند، اسکان موقت پیدا کنند و مشکلات شان تا حدودی هموار شود./

 

 

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن کریم خسارت سیل مسابقات قرآن کریم بارندگی و سیلاب مسابقات بین المللی قرآن سپاه پاسداران پروانه مافی سیل مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی

 روابط عمومی فرمانداری شهرستان سرباز،  دانش فرماندار شهرستان سرباز به همراه بلوچی، معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان از خسارات ناشی از بارندگی و سیل در راه‌های روستایی شهرستان و پروژه‌های نیمه تمام و در حال اجرا بازدید و مشکلات رخ داده در اثر آسیب دیدن زیرساخت‌های مذکور را از نزدیک بررسی کردند.

 دانش با حضور در مناطق کوهستانی روستا‌های شهرستان و مشاهده موارد مختلف رانش در اثر بارندگی و شکستگی خاک دامنه کوه ها، سیل بردگی راه‌های مواصلاتی روستا‌ها بازدید کرد.

 فرماندار شهرستان سرباز در حاشیه بازدید از آسیب‌های وارده به برخی از راه‌های روستایی بر اثر بارش‌های اخیر، تأکید کرد: راه‌های روستایی که بر اثر بارش‌های اخیر تخریب شده اند بایستی مرمت و لکه گیری شده و برخی نقاط نیز روکش آسفالت شوند.

دانش افزود: باید با تعامل و همکاری اداره کل راهداری، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستاها، ایمنی ورودی روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد و مسائل موجود در این زمینه برطرف گردد.

 فرماندار تصریح کرد، دهیاران ضمن جمع بندی خسارات، گزارشات خود را در خصوص محور‌های مواصلاتی بصورت کتبی جهت اقدام به ستاد بحران شهرستان اعلام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • سیل از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی