Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از ترانزیت بیش از 302 هزار دستگاه خودرو، ترابری بیش از 26 هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی و رشد 73 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بندر لنگه و بنادر تابعه آن طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛قاسم عسکری نسب،مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد یکساله بنادر و دریانوردی لنگه و بنادر تابعه آن در سال ۹۷ اظهار کرد: در این دوره زمانی، در مجموع هشت میلیون و ۵۷۸ هزار و ۶۳۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که یک میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۹۴ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و شش میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۳۸ تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (عمدتا خودرو) در سال گذشته به ۳۰۲ هزار و ۳۷۳ تن رسید که نشانگر رشد ۷۳ درصدی در همسنجی با سال پیش از آن است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابجایی ۱۴۶ هزار و ۵۹۰ دستگاه خودروی ترانزیتی طی دوازده ماهه سال گذشته، از رشد ۵۲ درصدی این بخش از فعالیت های بندری خبر داد.
عسکری نسب همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی را ۸۸۷ هزار و ۱۶۹ تن اعلام کرد و گفت: عمده این کالاها شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی دوازده ماهه سال ۹۷، بیش از ۷۶ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال پیش از آن، ۵۶ درصد کاهش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه افزود: طی سال گذشته، حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به ۲۴۵ هزار و ۲۴ تن رسید که رشد ۱۱ درصدی را نشان می دهد.
این مقام مسئول تعداد شناورهای ورودی به بندر لنگه و بنادر تابعه آن را ۱۰ هزار و ۴۶۸ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، یک هزار و ۱۱۲ فروند شناور بالای هزار تن و ۲۱ هزار و ۲۶۲ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

عسکری نسب گفت: طی سال گذشته، سه هزار و ۳۱۵ TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش، افزایش ۴ درصدی را شاهد بودیم.

عسکری نسب با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی گفت: طی دوازده ماهه سال ۹۷، بیش از ۴۶۸ هزار و ۶۹۴ هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند.

وی افزود: همچنین در بخش مسافرت های دریایی بین المللی، بندرلنگه توانست با ترابری ۲۶ هزار و ۳۴۵ نفر مسافر، رشد ۳ درصدی را در کارنامه عملیاتی دوازده ماهه سال ۹۷ ثبت کند.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه در پایان گفت: مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بنادر غرب هرمزگان در راستای اعمال وظایف حاکمیتی و به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی دریانوردی، در مدت دوازده ماهه سال ۹۷ با ۶۱ پیام اولیه و ۱۶ عملیات جستجو و نجات، موفق به نجات جان ۱۲۰ نفر در آب های حوزه ی استحفاظی خود شده است.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر از بنادر هرمزگان

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان از افزایش ۱۵ درصدی استقبال گردشکران از این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز 1403 تاکنون، 2میلیون و 800 هزار مسافر و گردشگر جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: در این مدت استقبال گردشگران در استان حدود 15 درصد افزایش داشته است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه در بخش خودرویی نیز حدود 400هزار خودرو در این مدت جابه‌جا شده است، گفت: با توجه به حجم تعطیلات بنادر و اسکله‌ها به دلیل ناپایداری جوی و دریایی در استان، درحال حاضر مشکلی‌ از نظر جابه‌جایی مسافران و گردشگران وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تمامی مسافران نوروزی توصیه کرد که ضمن رعایت نکات ایمنی از مسیرهای مجاز دریایی رفت‌وآمد کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر از بنادر هرمزگان
  • جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح ثبتی جهانی افطار در بندرلنگه
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی