Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:54:06 GMT

تست‌های عجیبی که سبب طلاق می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۷۱۸۷

تست‌های فضای مجازی پرسش‌نامه‌هایی بی پایه و اساسی هستند که تنها جنبه سرگرم کننده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها هر کسی برای خودش خلوتی دارد؛ خلوتش هم یک دستگاه الکترونیکی کوچک به نام تلفن همراه شده است. وسیله‌ای که قرار بود برای ارتباط استفاده شود اما حالا کنج خلوتی برای افراد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان این کنج خلوت به کانون خانواده‌ها هم رسیده و گپ و گفت برخی از آن‌ها را به کمترین حدی که می‌توانسته رسانده است.

برخی از افراد تلگرام و کانال‌های سرگرمی را یکی از دلایل این اتفاق می‌دانند؛ عدم آگاهی در سواد رسانه می‌تواند دلیل این دست اتفاقات باشد؛ اما می‌خواهیم به سراغ برخی از سرگرمی‌ها برویم که می‌تواند در آخر سر یک خانوده را بر باد دهد.   شاید شما هم با برخی از تبلیغ‌ها در تلگرام مواجه شده اید که شما را دعوت به تست‌های جذابیت و شخصیت شناسی و …می‌کند و سوال دقیقاً اینجاست که منابع علمی این تست‌ها از کجا تامین شده و آیا این مدل تست‌ها از نظر علمی نتایج درستی دارند؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که این تست‌ها تا حد زیادی فاقد ارزش علمی بوده و صرفاً برای جذب مخاطب در تلگرام طراحی می‌شوند و فرد نباید به نتایج آن درباره خود اتکا کند،   نتایجی که حالا دارد بر زندگی خانواده‌ها هم تاثیر می‌گذارد؛ تاثیری که می‌تواند یک زندگی را به طلاق ختم کند؛ مانند تست شباهت و هم خوانی دو زوج که تا دیروز زیر یک سقف شب را به صبح می‌رساندند؛ حالا، اما بعد از انجام این تست دیگر سقفی ندارند که باهم زندگی کنند. این حکایت جذب مخاطب به بهانه تست جذابیت است.   نیکوگفتار متخصص روانشناسی با اشاره به تست‌هایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شوند، گفت: به طور کلی پرسش‌نامه و تست‌ها مکمل مشاوره هستند و بیشتر از این کارایی ندارند.   وی با بیان اینکه این مدل تست‌ها در فضای مجازی علمی نیستند و پرسش‌نامه‌هایی بی پایه و اساسی هستند که تنها جنبه سرگرم کننده دارند، بیان کرد: اگر ما می‌خواهیم از یک پرسش‌نامه استاندارد و معتبر استفاده کنیم در شرایط کاملاً ایده ال باید نزد مشاور باشیم تا این اطلاعات تکمیل کننده روند مشاوره باشد.   حالا این سوال مطرح است که چه نظارت و اقداماتی نسبت به این محتوایی که جنبه سود و تبلیغات در فضای مجازی دارند صورت می‌گیرد؟   علیرضا آل داوود کارشناس فضای مجازی می‌گوید: به دلیل فقر سواد رسانه و مجازی افراد، آن‌ها درگیر جذابیت‌های بصری در فضای مجازی می‌شوند.   برخی از افراد از فقر مخاطب هم استفاده می‌کنند و به کسب درآمد، تبلیغات و …می‌پردازند. این افراد با دادن اطلاعات غلط و بیهوده در قالب یک سری پرسش میان زوجین مانند خوشبختی؛ زندگی آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهند و موجب از بین رفتن اعتماد میان آن‌ها می‌شوند؛ به طور مثال گفته می‌شود در این آزمایش‌ها اصلاً نباید باهم ازدواج کنید و این شروع یک جدایی است؛ تا جایی که برخی از آن‌ها به سمت طلاق می‌روند و در بهترین حالت طلاق عاطفی می‌گیرند و این را می‌توان طرحی برای نابودی کانون خانواده دانست.   فضای مجازی، فضایی رها است و قانون جرایم سایبری متعلق به شهریور ۸۷ است و با توجه به گستردگی فضای سایبری در سال ۹۸؛ اساساً در مقابله با این اقدامات کاربردی ندارد.   نتایجی تکمیل کننده یا تلاش برای جذب مخاطب، حکایت پرسش‌هایی است که با آن در فضای مجازی مواجه می‌شوید و می‌تواند یک زندگی، یک شخصیت و یک انسان را به طور کامل دگرگون کند. حالا سوال اینجاست که این نظارت‌ها با توجه به شرایط فعلی چه موقعی بروز می‌شوند و جامه عمل می‌پوشانند؟   منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش اینترنتی دارو آری یا نه؟

بهمن صبور نائب رئیس انجمن داروسازان تهران در خصوص فروش اینترنتی دارو در فضای مجازی گفت: داروساز به هیچ عنوان مخالف ورود فناوری در این حوزه نیست اما معتقدیم که فروش اینترنتی دارو با این شرایط درست نیست. برای فروش اینترنتی دارو از نظر صاحب نظران و کارشناسان این حوزه استفاده نشده است. 

وی بیان کرد: دارو یک کالای عادی نیست بلکه استراتژیک بوده و باید نگاه ویژه ای به این حوزه در کشور داشته باشیم.
صبور ادامه داد: فروش اینترنتی دارو در دنیا انجام می شود و برای اجرای این طرح باید مطالعات دقیقی داشته باشیم. یکی از چالش های پیش رو برای فروش اینترنتی دارو، صیانت از اطلاعات بیماران خواهد بود.

در فروش اینترنتی دارو باید قیمت تمام شده و اصالت دارو مشخص باشد

وی تاکید کرد: در طرح فروش اینترنتی دارو باید قیمت تمام شده و اصالت دارو مشخص شده باشد.

صبور ادامه داد: اکنون در دورترین نقطه کشور و در نقاط مرزی داروخانه راه اندازی شده و دارو به بهترین شکل عرضه می شود. حدود دو سال این طرح را به صورت زیر زمینی به پیش برده اند.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران بیان کرد: داروهای غیر مجاز از طریق فضای مجازی به فروش می رسد. 

همچنین در این خصوص پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بر اساس قانون، وزارت بهداشت و ارتباطات مکلف شده اند تا دستورالعملی برای توزیع اینترنتی دارو تدوین کنند و این کمیسیون پیگیر موارد بر زمین مانده است و این مصوبه هیئت دولت است.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که مسائلی مانند فروش داروهای غیر مجاز در سکوهای تایید شده، انجام نمی شود.

لزوم رفع تبعیض و رفع انحصار طلبی در حوزه فروش دارو 

همچنین حمید قهوه چیان مدیر ارشد سیاستگذاری شرکت عرضه اینترنتی دارو گفت: افزایش تولید از طریق فضای مجازی و شرکت های دانش بنیان موضوعی مهم است که سال ها در این حوزه مفقود بوده است.

وی بیان کرد: رفع تبعیض و رفع انحصار طلبی در حوزه فروش دارو در قانون آورده شده است.

قهوه چیان ادامه داد: اطلاعات محرمانه بدون دستور مقام قضائی به فردی داده نمی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • بازیگر مشهور ترک پس از هشت ماه زندگی طلاق گرفت و بلافاصله دوباره عاشق شد!
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان + فیلم
  • همسر سابق کاکا: مصاحبه منتسب به من کاملا جعلی است؛ طلاق ما توافقی بود
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان
  • فروش اینترنتی دارو آری یا نه؟