Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز سه شنبه درنشست شورای زکات استان تصریح کرد: اگرچه رسانه‌ها نقش موثری در زمینه فرهنگ‌سازی پرداخت زکات دارنداماعلاوه براطلاع رسانی رسانه ای ب تبلیغ چهره به چهره هم در پرداخت زکات بسیار مؤثر است.
وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی، فعالیت‌های گسترده‌ای برای توسعه زکات در جامعه به‌ویژه در بین کشاورزان و دامداران انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با ذکر اینکه فرهنگ سازی از ضروری ترین موارد در زمینه ترویج فریضه زکات است افزود: همانگونه که مردم در زمینه پرداخت زکات تکلیف دارند دستگاه های اجرایی، بویژه اعضای ستاد زکات نیز در زمینه ترویج این فریضه مهم دارای وظیفه و تکلیف هستند.
امام جمعه ایلام گفت: اگرچه زکات یک مسئله اقتصادی است اما در گام نخست یک مسئله دینی، شرعی و تکلیف الهی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه زکات تکلیفی است که متوجه همه مردم و مسئولان است، تصریح کرد: خاصیت پرداخت زکات برای مودیان این است که موجب پاک شدن اموال در درجه اول و رشد اموال در مرحله بعدی می‌شود.
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه زکات ازجمله عباداتی است که در قرآن کریم مورد تاکید بوده و 59 بار در قران کریم مورد اشاره قرار گرفته است، گفت: این فریضه در کنار نماز 32 مورد در قرآن کریم مورداشاره قرارگرفته است که نشان بر اهمیت امر پرداخت زکات در جامعه اسلامی است.
وی با عنوان اینکه کسانی که زکات را پرداخت می‌کند حق منت گذاشتن ندارد تصریح کرد: اگر همه اقشار جامعه اسلامی نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند هیچ فقیری در کشور باقی نخواهد ماند و پرداخت زکات نقش مهمی در راستای فقرزدایی از جامعه اسلامی و توجه بیشتر به محرومان و نیازمندان دارد.
امام جمعه ایلام بابیان اینکه رعایت حدنصاب پرداخت زکات یکی از مواردی است که باید به ‌طور صحیح اطلاع ‌رسانی شود گفت: لازم است گزارش کار دستگاه ها و نهادهای عضو شورای زکات به دبیرخانه این شورا در طول سال ارائه شود.

*** 84 درصد زکات استان ایلام صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان شده است
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام و دبیر ستاد زکات استان نیز در این نشست گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در استان ایلام حدود 84 درصد آن صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان شده و تنها 16 درصد آن صرف اجرای پروژه‌های عمرانی شده است.
ضیاء رضایی افزود: میانگین مصارف زکات برای پرداخت به فقرا در سطح کشور حدود 60 درصد است اما در استان ایلام به خاطر میزان محرومیت عمده زکات جمع‌آوری‌شده صرف پرداخت به فقرا می‌شود.
وی با عنوان اینکه سال گذشته بیش از 21 میلیارد ریال زکات در این استان جمع‌آوری‌شده، گفت: این میزان حدود 18 درصد بیشتر از برنامه ابلاغ‌شده مرکز برای این استان بوده است.
7171/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استفاده از ظرفیت جامعه اسلامی دستگاه های اجرایی فرهنگ سازی کمیته امداد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان زکات فطره و کفارات در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، یوسف علوی اظهار کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان زکات فطره و کفارات توسط مردم فارس پرداخت و در دبیر خانه شورای زکات استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام زکات جمع‌آوری شده در همان محل به مصارف معیشتی نیازمندان می‌رسد، افزود: زکات جمع‌آوری شده به حساب خانوارهای نیازمند پرداخت شده است.

معاون کمیته امداد فارس با اشاره به میزان فطریه جمع‌آوری شده توسط شورای زکات استان، تصریح کرد: تاکنون در استان سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فطریه عام، سادات و کفارات به صورت نقد، شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری، شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی به صورت مستقیم و ۴۳۰ میلیون تومان از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در نانوایی‌های سطح استان (نانینو) جمع‌آوری شده و در همان روز به حساب نیازمندان واریز شده است.

کد خبر 745388

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست آغاز شده است
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست، آغاز شده است
  • احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس