Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: باشماق رتبه اول ترانزیت به کشور عراق را دارد و هم اکنون یک هزار کامیون ترانزیتی به سمت این مرز در حال حرکت هستند.

بختیار رحمانی‌پور در اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: دستگاه ایکس ری مرز باشماق ۶ ماه دچار نقص فنی جدی شده و قطعات سفارشی هنوز از فرودگاه امام خمینی ترخیص نشده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه ارز 4200 تومانی به این قطعات تعلق نگرفت و با تکلیف بانک مرکزی ارز نیمایی برای این قطعات در نظر گرفته شد که قیمت تمام شده آن حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان با بیان این‌که باشماق رتبه اول ترانزیت به سمت عراق را دارد، تصریح کرد: هم اکنون یک هزار کامیون ترانزیتی به سمت مرز باشماق درحال حرکت هستند و با فعالیت ۲۰ساعته این گمرک امکان خروج روزانه ۲۰۰ کامیون ترانزیتی و ١۵۰ تانکر ترانزیتی سوخت و ۲۵۰ کامیون کالای صادراتی از مرز باشماق وجود دارد .

وی درپایان یادآور شد: پرسنل کم و مسائل زیرساختی موجب شده کار ترخیص کامیون ها بیشتر طول بکشد.

محمدبختیار خلیقی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، نیز در این نشست با بیان این‌که سامانه جامع انبار و نگهداری کالا توانسته مشکل احتکار و قاچاق را تا حد زیادی حل کند، عنوان کرد: در مرحله دوم راه اندازی سامانه جامع انبار و نگهداری کالا چهار هزار و ۶۶١ واحد انباری و مراکز نگهداری در سامانه ثبت شده است .

وی افزود: از این تعداد، یک هزار و ۶۰۳ واحد مرتبط با خرده فروشی ها و اصناف، یک هزار و ۳۵۲ واحد مرتبط با صنعت، ١۰۴ واحد مرتبط با حوزه کشاورزی، ۴۷واحد مرتبط با معدن و ۳۴۲ مورد مرتبط با دام، طیور و آبزیان است ./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از ثبت هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید ملااسماعیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور مجوزهای الکترونیکی در استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، تمامی مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، به مجوز الکترونیکی تبدیل شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، از نظر قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند. بنابراین نیاز است دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی با مراجعه به درگاه ملی مجوزها در کمتر از پنج دقیقه مجوزهای خود را به مجوزهای الکترونیکی جدید تبدیل کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، از ابتدای خرداد ماه امسال ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوزهای کاغذی قدیمی و فاقد QR کد، ممنوع بوده و با هوشمندشدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: 51 هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی از ابتدای سال 1401 تاکنون در این استان ثبت شده‌ است و تاکنون 24 هزار مجوز الکترونیکی در این مدت در استان صادر شده که بیشترین تعداد درخواست صدور مجوز ثبت شده در استان با هشت هزار و 100 مورد مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

ملااسماعیلی عنوان کرد: چهار هزار و 600 مجوز به صورت ثبت محور و بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق درگاه ملی مجوزها و برخط صادر شده‌است. سایر مجوزهای ثبت شده در مرحله انصراف بعد از صدور، انصراف قبل از صدور، تعلیق مجوز، در انتظار استعلام از دستگاه‌ها، در انتظار تأیید مدارک متقاضی، تکمیل مدارک توسط متقاضی و عدم صدور قرار دارند. 

وی بیان کرد: بر اساس اعلام مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار، شاخص پاسخگویی به موقع دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز در استان مرکزی، در مقابل درخواست‌های صدور مجوز، 6.92 درصد و در میان استان‌های با وضعیت خوب (سبز) قرار دارد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دارندگان مجوزهای کاغذی و قدیمی می‌توانند با گوشی همراه خود و با ورود سه کد شماره سریال کارت ملی، شناسه یا کد صنفی و کد پستی محل کسب در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و بدون مراجعه حضوری به دستگاه‌های دولتی مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد
  • توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • حرکت کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه ترکیه به سوی غزه
  • اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران گیر کرد!