Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدمجید احمدی، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بیجار گفت:مرحله نهایی مسابقه درس‌هایی از قرآن با شرکت ۶۰ نفر از دانش‌آموزان منتخب مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان بیجار همزمان با سراسر کشور در کانون‌های شهید باهنر و فدک برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات بیش از ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی هر هفته در مدارس به سوالات هفتگی برنامه درس‌هایی از قرآن پاسخ دادند که در پایان ۱۸جلسه پخش تلویزیونی برنامه درس‌هایی از قرآن استاد قرائتی ۷۰ دانش‌آموز به عنوان برگزیدگان مدارس متوسطه اول و دوم، در آزمون پایانی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بیجار هدف از برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن در سطح مدارس را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، آشنایی دانش‌آموزان با قرآن و سیره اهل بیت (ع) و بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برشمرد وگفت: به برگزیدگان آزمون نهایی بر اساس امتیاز، جوایزی تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است؛ مسابقه درس‌هایی از قرآن که از برنامه  سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی طرح می‌شود از مهرماه آغاز و تا پایان اسفند ادامه داشت.

انتهای پیام/م

مرحله نهایی مسابقه «درس‌هایی از قرآن» در بیجار

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین برنامه ما برای دانش آموزان مهارت آموزی آنان چه در حوزه ورزش و چه در بحث امداد و نجات است. می‌خواهیم در هر مدرسه یک تیم امدادی ماهر ایجاد شود. همچنین اصلاح نظام ارزشیابی در درس تربیت بدنی و ایجاد نظام ارزشیابی حوزه سلامت و بهداشت که در حال حاضر چنین نظام ارزشیابی در موضوع بهداشت را نداریم؛ به جد پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان، دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در سال قبل و برنامه‌های پیش رو تشریح شد که در این جلسه صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سال ۱۴۰۲ ذیل سه محور فعالیت‌هایی داشتیم اول مدیریت منابع انسانی و منابع مالی تلاش کردیم اقداماتی داشته باشیم. محور دوم برنامه‌هایی معطوف به دانش آموز و معلمان بوده است و محور سوم موضوع سیاست‌هایی است که دایره حقوقی سلامت دانش آموزان را فراهم و گسترده‌تر کند.

ستاری فرد با اشاره به اینکه در بخش اول مدیریت منابع و زیرساخت‌ها سه رویکرد داشتیم؛ گفت: دسترسی، بهره‌وری و بهره‌مندی ۳ موضوع مورد توجه ما در بخش مدیریت منابع بوده است. در دسترسی دانش آموزان به فضاهای ورزشی مورد نیاز و زیرساخت‌های سلامت محور افزایش بهره‌مندی دانش آموزان و خانواده‌های آنان از این زیرساخت‌ها و افزایش بهره‌وری فضاها در این زمینه مورد توجه ما بوده است. در خصوص بهره‌مندی هنوز به نتایج ملموسی نرسیده‌ایم اما جز برنامه‌های اصلی ما در سال جدید خواهد بود.

وی در خصوص محور دوم برنامه‌های خود یعنی مدیریت نیروی انسانی اظهار کرد: در حوزه نیروی انسانی چه در بخش سلامت و چه در حوزه تربیت بدنی، مهم‌ترین دستاورد این بوده است که توانستیم از ظرفیت سایر دانشگاه‌های کشور استفاده کنیم. دانشگاه علوم پزشکی برای تربیت مراقب سلامت و بهداشت بعد از یک مطالبه‌گری ۲۶ ساله در حال همکاری با ما هستند. در سال اول ۸ دانشگاه این رشته را جز رشته‌های خود قرار داده و اقدام به جذب دانشجو کردند و در سال دوم ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی در حال تربیت نیروی انسانی برای حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزان آموزش و پرورش هستند.

ستاری فرد در خصوص حوزه مدیریت منابع مالی هم گفت: در ردیف‌های پنجگانه غیر پرسنلی حوزه تربیت بدنی توانسته است ۱۰۰ منابع تخصیصی خود را دریافت کند که الحمدلله این موضوع به اتفاقات خوبی منجر شد که یکی از نمودهای مهم آن اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است. در اجرای این طرح۵۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده است. ۲۸۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شده است و این امر موجب شد تا سرانه ورزشی ۳۳ درصد افزایش یابد تا در سرانه از سه دهم مترمربع به چهاردهم متر مربع دست یابیم.

معاون تربیت بدنی و و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های مدرسه محور ما در اجرا با موفقیت ۱۰۰ درصدی مواجه شدند که طی آن ۸ میلیون دانش آموز به صورت روزانه در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای فعالیت کردند. همچنین هدف دیگر ما هر مدرسه یک تیم امدادی بوده است. همچنین توجه دیگر ما خانواده محور شدن فعالیت‌های آخر هفته مدارس بوده است تا پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ورزش پدر پسری و مادر دختری را در مدارس شاهد باشیم. خوشبختانه این فعالیت‌های آخر هفته در مدارس امروزه تبدیل به یک گفتمان شده است.

ستاری فرد با اشاره به اینکه در طرح شهید روحانی ۴ هزار مدرسه ما فعال شدند؛ گفت: همچنین طرح پاک پایش آمادگی کودکان انجام شد که باید از عزیزانی که کمک کردند تا سنجش بدو ورود دانش آموزان و مسئله پایش حرکتی دانش آموزان به خوبی انجام شود تشکر کنیم. این پایش‌ها در طول سال دنبال شده و مسئله آمادگی حرکتی دانش‌آموزان در گذر تحصیل مورد توجه قرار گرفت. در سال اول این طرح ۷۰۰ هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گرفتند که حتی مورد تقدیر سازمان اداری استخدامی قرار گرفت. برای برنامه هفتم توسعه در همه حوزه‌ها اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است؛ اما به صورت خاص در خصوص موضوع تربیت بدنی و سلامت اقدام توزیع شیر رایگان در مدارس و اقدامات زیرساختی در ذیل قانون برنامه هفتم توسعه دنبال شده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در سیاستگذاری‌ها و هم برنامه‌ریزی‌ها استفاده شد گفت: در سال ۱۴۰۳ تلاش ما این است که نقشه راه دنبال شود یعنی محور اقدامات و برنامه‌های ما باید این نقشه راه سند تحول باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه، معلم، محصل، نظام ارزشیابی و نظام راهبری را ۵ مولفه اصلی برنامه‌های خود در سال ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: برای مدرسه به فضای سبز، فضای ورزشی و فضای بهداشتی آن توجه خواهیم داشت هر سه فضا مورد تصریح و تاکید سند تحول بنیادین است. برای معلم موضوع جذب نیروی انسانی در آزمون مورد توجه قرار خواهد گرفت و  می‌خواهیم جذب نیروهای با کیفیتی را دنبال کنیم و در ادامه در بحث توانمندسازی و مهارت افزایی آنان برنامه‌هایی را داشته باشیم.

ستاری فرد افزود: در بحث مهارت افزایی و مهارت محوری معلمان آزمون علمی تخصصی را داریم و نظام ارزشیابی معلمان را انجام می دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین برنامه ما برای دانش آموزان مهارت آموزی آنان چه در حوزه ورزش و چه در بحث امداد و نجات است. می‌خواهیم در هر مدرسه یک تیم امدادی ماهر ایجاد شود. ذیل نظام ارزشیابی و راهبری به دنبال پایش سلامت دانش آموزان با همکاری وزارت بهداشت هستیم. اصلاح نظام ارزشیابی در درس تربیت بدنی و ایجاد نظام ارزشیابی حوزه سلامت و بهداشت که در حال حاضر چنین نظام ارزشیابی در موضوع بهداشت را نداریم؛ به جد پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان اینکه در مسئله راهبری مهم‌ترین راهبری ما مسئله استقرار نظام استعدادیابی است؛ گفت: این استعدادیابی از طریق ایجاد مدارس تربیت بدنی با تمرکز بر دوره اول، افزایش ساعات درس تربیت بدنی و ساماندهی معلمان تربیت بدنی در دوره ابتدایی از برنامه‌های دیگر ماست.

ستاری فرد خاطر نشان کرد: توسعه درس آمادگی دفاعی در دوره ابتدایی که محل توجه و تاکید قانون بوده و مسأله‌ای بر زمین مانده است؛ با اصلاح عنوان به آمادگی جسمانی و آمادگی دفاعی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمون‌های شبه نهایی کاملاً مشابه آزمون‌های نهایی برگزار می‌شوند
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • نواخته شدن زنگ حماسه و ایثار در مدارس چهارمحال وبختیاری
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • مسابقه دانش‌آموزی مسطورا تا پایان فروردین تمدید شد/شرکت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز اصفهانی