Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@20:18:55 GMT

87 روستا در سیستان و بلوچستان دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۷۳۹۱

87 روستا در سیستان و بلوچستان دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند

رسول راشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاها در شهرستانهای ایرانشهر، کنارک، دلگان، نیکشهر، مهرستان، فنوج، زابل، زاهدان، هیرمند، سراوان، خاش و سرباز واقع شده اند.
وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر با آماده باش کامل در زمان بروز بارندگی و سیلاب امداد رسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار دادند به طوریکه در این مدت 194 تخته چادر بین آسیب دیدگان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان 308 تخته پتو، 632 تخته موکت، هزار و 821 کیلوگرم نایلون، 2 هزار و 287 کیلوگرم برنج و حبوبات و 466 بسته آب معدنی، کنسروجات و نان را از دیگر اقدامات نیروهای هلال احمر به سیل زدگان استان برشمرد.
وی افزود: با توجه به شدت بارندگی و طغیان رودخانه های محلی خدمات رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در چند روز اخیر شدت و گستره مکانی فعالیت سامانه بارشی در استان گسترش یافت به طوریکه در این مدت در 150نقطه بارندگی گزارش شد.
علی ملاشاهی افزود: بیشترین بارندگی این مدت سیستان و بلوچستان با 84 میلی متر در هیچان نیکشهر گزارش شد.
7316**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 برنج خدمات رسانی سیستان و بلوچستان سیل مدیرعامل جمعیت هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶هزار و ۲۲۰ مسافر سیستان و بلوچستان متعهد بهبود رفتار ترافیکی شدند

سیدمحمدمهدی سجادی  اظهار داشت: از آغاز طرح ملی خدمات نوروزی شش هزار و ۲۲۰ مسافر در سیستان و بلوچستان متعهد به بهبود رفتار‌های ترافیکی شده و به پویش «بهرفت» پیوستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان، گفت: «بهرفت» پویش بهبود رفتار‌های ترافیکی است و با پیوستن به پویش بهرفت به رانندگان یادآوری می‌شود همواره از سالم بودن خودرو از لحاظ فنی، اطمینان حاصل کنند و حین استفاده از تلفن همراه توقف کرده و سرعت و سبقت مجاز را رعایت کنند.

وی افزود: افراد با امضای این میثاق‌نامه تلاش می‌کنند تا در صورت خستگی و خواب آلودگی به ویژه ۳۰ کیلومتری هر شهر و هر یک و نیم ساعت رانندگی توقف کرده و ۱۵ دقیقه استراحت و مجدداً به مسیر خود ادامه دهند.

سجادی با اشاره به فعالیت ۱۱ پست ثابت بشردوستانه در پویش بهرفت، گفت: در این پویش فرهنگ ساز با رانندگان به صورت چهره به چهره صحبت شده و آنها برای پیوستن به پویش تشویق می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آموزش کودکان ضمن بازی و نقاشی در فضای دوستدار کودک، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از آموزش‌های جوانان به کودکان موارد مربوطه رعایت ایمنی حین رانندگی است تا در سفر به والدین یادآوری کنند.

پوشش امدادی ۱۱ حادثه جاده‌ای توسط هلال‌احمر

وی گفت: در طرح ملی یکپارچه جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه امسال، نیرو‌های امداد و نجات هلال‌احمر ۱۱ حادثه جاده‌ای را پوشش داده و امدادرسانی کردند.

سجادی افزود: طرح ملی یکپارچه جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف خدمات امدادی، بشردوستانه و عام المنفعه از ۲۴ اسفندماه سال گذشته با حضور هزار و ۳۱۸ عضو داوطلب شامل ۵۵۲ نفر دختر و ۷۶۶ نفر پسر، تعداد ۱۸۷ اکیپ سحاب، ۶ هزارو ۲۲۰ نفر در پویش بهرفت آغاز شده و تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال ادامه دارد.

وی بیان کرد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۷۵۹ نفر به خیمه نماز، سه هزارو ۵۲۸ نفر به غرفه طرح یاس مراجعه و دو هزار و ۷۷ نفر به لحاظ کنترل فشارخون پایش شدند. در این مدت چهار هزار و ۵۶۶ بسته افطاری توزیع و هفت هزارو ۴۹۱ کودک از فضای دوستدار کودک استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: راهنمایی ۲۶ هزارو ۲۲۶ مسافر و گردشگر از جا‌های دیدنی استان و اطلاع رسانی به آنها از نقاط حادثه‌خیز، کاشت یک هزار و ۵۵۹ نهال در راستای پویش سبز با هدف حفظ محیط زیست و منابع‌طبیعی و پیشگیری از حوادث و آسیب‌ها برای ۷۴۴ نفر از دیگر فعالیت‌های هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در این ایام است.

سجادی گفت: در بیش از ۱۰ روز از اجرای طرح ملی یکپارچه جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، هزارو ۶۳۹ نفر مهارت ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون، ۷۵۱ نفر خدمات امداد و کمک‌های اولیه را آموزش دیدند.

وی با اشاره به حوزه امدادونجات به عنوان مهمترین و پرکارترین حوزه هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان‌کرد: در این حوزه ۲۲۵ نفر نیروی امداد و نجات با ۲۵ دستگاه آمبولانس و ۱۶ دستگاه ست‌نجات، تاکنون ۱۱ حادثه جاده‌ای، ۱ حادثه کوهستان، ۱ حادثه دریایی با سیزده نفر فوتی در صحنه، ۳۶۲ نفر مصدوم را پوشش داده، که از این تعداد ۱۸ نفر بصورت سرپایی درمان و ۲۹۲ نفر به پایگاه‌های امدادونجات سراسر استان برای دریافت کمک و امداد مراجعه حضوری کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه‌های عام المنفعه داوطلبان ابراز کرد: نیرو‌های داوطلب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در بخش‌های نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال‌رحمت، مرهمی‌برای زائر به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی یادآورشد: در بخش نیابت ۳۵ نفر داوطلب مشارکت‌کننده از ۶ سرا و ۶ خانه بازدید کردند و ۱۳۹ نفر داوطلب در ۴۱ ایستگاه برپاشده غربالگری سلامت در استان، ۹۴۶ نفر مسافر را غربالگری کردند. در پویش هلال‌رحمت تعداد ۲۴۶ نفر داوطلب، ۲ هزارو ۳۶۹ بسته معیشتی و ۱۳ سفره افطاری را برای ۶ هزارو ۱۹۲ نفر مسافر برپا و توزیع کردند.

سجادی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح یکپارچه ملی جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان مرکز توانبخشی و داروخانه هلال احمر ستاد استان دایر است و تاکنون به ۱۲ مراجعه کننده توانبخشی خدمت ارائه شده و ۱۴۹ نفر نیز از خدمات دارویی داروخانه بهره‌مند شدند. تعداد سه پزشک همکار در طرح معاینه حجاج، در ۶ مرکز معاینه حجاج در استان، تعداد یک هزار و ۲۵۵ زائر حج تمتع را معاینه کردند.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰پرس غذای گرم بین نیازمندان در پویش هلال رحمت زهک
  • توزیع ۷۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان در پویش هلال رحمت
  • توزیع دو هزار و ۲۰۰پرس غذای گرم بین نیازمندان در پویش هلال رحمت
  • ۶هزار و ۲۲۰ مسافر سیستان و بلوچستان متعهد بهبود رفتار ترافیکی شدند
  • امدادرسانی هلال احمر قاین به متاثرین از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال‌احمر قاین به متاثرین از سیل و آبگرفتگی
  • ارسال بیش از ۴ هزار تخته پتو به مناطق سیل زده خوزستان
  • آبگرفتگی بیش از ۵۰۰ خانه مسکونی در استان در سیل دیروز
  •  امدادرسانی نجاتگران هلال احمر گرمه به متاثرین از سیل و آبگرفتگی
  • وضعیت عادی بیشتر شهرهای خوزستان پس از آبگرفتگی/ رفع مشکلات آب و برق