Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش دشمن آمریکا نیست، اعلام کرد: خرید سامانه موشکی ــ دفاعی روسیه توسط ترکیه نباید مورد تحریم آمریکا قرار گیرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی در کنفرانس ترکیه- آمریکا در واشنگتن اعلام کرد: مساله سیستم دفاعی موشکی اس- ۴۰۰ روسیه و برنامه خرید آن توسط آنکارا موضوعی است که می‌توان از طریق دیالوگ و گفت‌وگو حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌ داد: ترکیه به طور آشکار یکی از مدافعان آمریکا بوده و متعهد به ائتلاف ناتو است. ترکیه دشمن آمریکا نیست.

این‌ در حالی است که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا چند روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن به آنکارا گفته است که اگر روند خرید اس- ۴۰۰ روسیه ادامه یابد، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال می‌شود. در حال‌ حاضر تغییری در تصمیم ترکیه رخ نداده است. من می‌خواهم تاکید کنم که در تعهد ترکیه به ناتو نیز تغییری ایجاد نشده است.

آکار اضافه کرد: ترکیه تعهدات خود را انجام می‌دهد و انتظار دارد آمریکا و دیگر شرکا نیز به تعهداتشان عمل کنند.

وی در ادامه اظهاراتش، تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که ارتباط دادن اس- ۴۰۰ به پروژه‌ اف- ۳۵ یک اقدام تاسف برانگیز است. ما یکی از سرمایه‌گذاران، شرکای این پروژه‌ بوده و تنها خریدار نیستیم. ما بیش از یک میلیارد دلار در این پروژه‌ سرمایه‌گذاری کرده و تمام تعهدات خود را اجرا کرده‌ایم.

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که ترکیه پیشنهاد برگزاری مذاکرات تکنیکی با آمریکا برای رفع نگرانی‌ها درباره خرید سامانه اس ۴۰۰ را داده است.

همچنین ابراهیم کالین مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در این کنفرانس اعلام کرد: در حال‌ حاضر آنکارا و واشنگتن در برخی از مسائل مربوط به منطقه و سوریه همکاری می‌کنند و هر گونه اعمال تحریم‌ها می‌تواند به این همکاری صدمه وارد کند.

وی ادامه‌ داد: به جای استفاده از ادبیات تهدید و تحریم علیه ترکیه، من فکر می‌کنم مردم، کنگره و دولت آمریکا باید نگرانی‌های امنیت ترکیه را درک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: فقدان موشک‌های دفاع هوایی، دست ما را برای خنثی کردن حملات موشکی هفته گذشته روسیه به بزرگترین نیروگاه برق‌مان در اطراف کی‌یف بست.

به گزارش مشرق، این اظهارات ولودیمیر زلنسکی در ادامه درخواست‌های مکرر او به متحدان غربی‌اش برای ارسال سامانه‌های دفاعی کمیاب، نشان‌دهنده وخامت اوضاع اوکراین در سایه حملات رو به افزایش روسیه به زیرساخت‌های انرژی این کشور است.

رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه با شبکه پی‌بی‌اس ادعا کرد: از ۱۱ موشک پرتاب شده [روسیه]، هفت موشک را منهدم کردیم و چهار موشک باقی‌مانده نیروگاه تریپیلیا را تخریب کرد. موشک‌های ما برای دفاع از تریپیلیا تمام شده بود.

او پیشتر به متحدانش گفته بود که مجبور است در مورد اینکه از چه چیز محافظت کند دست به اولویت‌بندی بزند و این مستلزم تصمیمات سختی است. او همچنین گفته است که در صورت تداوم حملات روسیه، ذخیره موشکی اوکراین به طور کامل تمام خواهد شد.

نیروگاه حرارتی تریپیلیا بزرگترین تأسیسات انرژی در نزدیکی کی‌یف با ظرفیت یکهزار و ۸۰۰ مگاوات بود.

بر اساس این گزارش، روسیه از اواسط مارس (اواخر اسفند) حملات ترکیبی موشکی و پهپادی خود را برای هدف قرار دادن شبکه انرژی اوکراین آغاز کرده است. در نتیجه این حملات اوکراین هفت گیگاوات از ظرفیت تولید برق خود را از دست داده و نیروگاه‌های حرارتی بزرگ و قابلیت انتقال آن تا حد زیادی آسیب دیده است.

مسکو می‌گوید هدف این حملات کاهش مقاومت اوکراین و تلافی حملات انجام شده اخیر به خاک روسیه است.

متحدان غربی اوکراین تمایلی به ارسال پدافند هوایی اضافی به اوکراین ندارند چراکه پدافند مورد نیاز طبق اعلام کی‌یف ۲۵ سامانه پاتریوت است. در پی درخواست‌های مکرر کی‌یف، آلمان تحویل سامانه جایگزین غیر از پاتریوت را متعهد شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد
  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد