Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شادگان شامگاه دوشنبه با حضور استاندار خوزستان، فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان، فرمانده قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان، فرماندار شادگان، فرماندار آبادان، فرماندار رامهرمز، فرماندار ماهشهر و جمعی از مسئولان استانی و اعضای مدیریت بحران شادگان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان در این جلسه با تاکید بر ضرورت به کارگیری همه ظرفیت‌های شهرستان‌های معین شادگان برای مقابله با سیلاب گفت: امکانات شهر‌های استان در سطح شادگان باید برای مقابله با سیلاب به کار گرفته شوند.

غلامرضا شریعتی با تاکید بر اینکه وضعیت در شهرستان شادگان حساس است، افزود: همه دستگاه‌ها باید در کنار هم حضور داشته باشند و هماهنگی‌های بین بخشی بیش از پیش تقویت شود.

در پایان این جلسه استاندار، فرمانداران معین شادگان و مسئولان این شهرستان از مناطق سیل زده و مناطق گرفتار سیلاب بازدید کردند.

انتهای پیام/م

نتیجه جلسه ستاد مدیریت بحران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا

بر اساس این گزارش، حسین مظفری با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی برای امروز و فردا در برخی از مناطق استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان گفت:‌ طی امروز و فردا مناطقی از این پنج استان تحت تاثیر بارش شدید باران قرار دارند. در همین راستا نیز آماده‌باش کامل به استان‌های مورد نظر داده شده و مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو شده است.

وی با بیان اینکه ابلاغ آماده‌باش کامل به دستگاه های امدادی، انتظامی و خدماتی در سراسر این پنج استان انجام شده است، گفت: تاکید کردیم که جلسات ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ  به بحران در سطح استان و شهرستان‌ها به طور منظم برگزار و گزارش‌ آن به سازمان مدیریت بحران کشور داده شود. تمامی فرمانداران و بخشداران نیز باید نسبت به انجام بازدید میدانی از کلیه مناطق پرخطر اقدام کرده و تمهیدات لازم را در خصوص ایمن‌سازی کانون‌های بحرانی از طریق برنامه‌ریزی و تقسیم کار بین اعضای ستادهای مدیریت بحران اتخاذ کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه باید صدور هشدار و اطلاع رسانی به مردم در مناطق مختلف از طریق صداوسیما، فضای مجازی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، ائمه جماعت و... انجام شود، گفت: ابلاغ کردیم تاحرکت کلیه شناورها متوقف و تخلیه شهروندان، صیادان، مسافران و عشایر ساکن در بستر رودخانه ها، نوارهای ساحلی، حاشیه مسیل‌ها، سکونت‌گاه‌های ناایمن و تفرجگاه‌های در معرض خطر سیلاب انجام شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی برای انسداد احتمالی محورهای آسیب دیده از سیلاب، جاده‌های ناایمن و در معرض خطر در طول مدت بارش‌ها توسط فراجا و در راستای جلوگیری از تلفات جانی در سطح جاده ها نیز انجام شده است، گفت: استقرار کلیه ماشین آلات سنگین و تجهیزات مهندسی در کانون‌های در معرض خطر با هدف امدادرسانی فوری به آسیب دیدگان احتمالی نیز باید انجام شود و ما براین موضوع تاکید کردیم.

ظفری بر ضرورت آمادگی کلیه مکان‌های اسکان اضطراری تاکید کرد و گفت: لازم است که خانوارهای در معرض خطر به این مراکز جابجا شده و روستاها و محله‌های در معرض خطر سیل و آبگرفتگی به صورت کامل تخلیه شوند. بازدید میدانی و ارزیابی از وضعیت کلیه سدها، بندهای خاکی و تقاطع‌های جاده‌ای و تعیین ناظر در هر منطقه برای رصد و تحلیل مستمر سازه های مذکور نیز الزامی است و مدیریت بحران بر آن تاکید کرده است.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور بیان اینکه لازم است برای ارتقاء پایداری و تاب‌آوری شبکه‌های آب، برق و گاز در برابر سیلاب و جلوگیری از وقوع هرگونه خسارت و قطعی در شبکه‌های مذکور در سراسر استان اقدام شود، گفت:  تقویت و آمادگی تیم‌های تخصصی و تجهیزات امداد و نجات در سیلاب در مناطق مختلف توسط جمعیت هلال احمر و واحدهای آتش نشانی در سراسر استان نیز باید مورد توجه باشد.

وی آموزش و اطلاع‌رسانی به کشاورزان برای مدیریت سیلاب در سطح مزارع و جلوگیری از هرگونه خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی و دامداران،  ارسال مستمر گزارش جامع اقدامات و آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به واحد هشدار سریع سازمان مدیریت بحران کشور و ... را نیز از دیگر تاکیدات سازمان مدیریت بحران کشور در ابلاغیه اخیر اعلام کرد.

هشدارهای مدیریت بحران به مردم در مورد سیل و آبگرفتگی

ظفری در ادامه توصیه‌هایی را نیز به مردم و ساکنان مناطق متاثر از بارش‌ها ارائه کرد و گفت: اجتناب از سفرهای غیر ضروری در بازه زمانی هشدار،  عدم استقرار در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطقی که مستعد وقوع سیلاب، زمین لغزش و رانش هستند، توجه عشایر و دامداران به هشدارهای صادره و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها، عدم حضور کوهنوردان در کوهستان و صعود به ارتفاعات،  عدم اعزام تورهای تفرجی و گردشگری به مناطق کوهستانی و مستعد سیلاب از جمله توصیه‌هایی است که باید در این شرایط مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته وی توجه به دستورات پلیس و دستگاه های عملیاتی از جمله راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و عدم تردد از مسیرهای فرعی به دلیل انسداد جاده‌های اصلی،  عدم استقرار در زیر درختان یا مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام در آن وجود دارد، عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی، مدیریت زمان و مسیر در سفرها با توجه به هشدارهای صادره از دیگر توصیه‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: باتوجه به رهاسازی آب سدها و آب‌بندان‌ها، لازم است که ساکنان پایین دست از استقرار در مسیل‌ها خودداری کنند. همچنین از توجه به اخبار و شایعات پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • فوت ۳ نفر به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور
  • آغاز بارش‌های باران در استان کرمان
  • بسیج امکانات وآمادگی کامل مدیریت بحران سیستان وبلوچستان
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • آماده باش کامل تمام ادارات شهرستان بم برای سیل احتمالی