Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در نخستین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از دبیرخانه و اعضای این شورا خواست حداکثر تا نیمه اردیبهشت ماه، بسته پیشنهادی خود را برای تحقق شعار رونق تولید ارائه کنند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، فرهاد دژپسند در این جلسه که هشتاد و چهارمین نشست این شورا محسوب می‌شود، با بیان اینکه قوای مقننه، مجریه و قضائیه به منظور تحقق اهداف مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۳۹۸ تحت عنوان "رونق تولید"، در حال تهیه و ارایه برنامه‌های اجرایی خود هستند، و بخش خصوصی با محوریت اتاق و شورای گفتگو می‌تواند در ارایه پیشنهادات اثربخش و اجرایی برای ارتقای کیفیت این برنامه‌ها نقش برجسته‌ای ایفا نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پیشنهاد‌های شورا می‌تواند حین تصویب بسته‌های تولیدی قوای سه گانه در مراجع مربوط، مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: بدین لحاظ شورای گفتگو باید یک گام از دولت، مجلس و قوه قضاییه جلوتر حرکت کند.

وزیر اقتصاد با یادآوری اینکه مجموعه حاکمیت با موضوعات مرتبط با تولید و راه‌های رونق بخشی به آن بیگانه نیست، اما حسن بخش خصوصی آن است که وسط میدان و درگیر با موانع و مشکلات است و این کمک می‌کند پیشنهادات شورای گفتگو، کارامد‌تر و موثر‌تر از بسته‌های سه قوه باشد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در این ارتباط، ظرفیت قرار گرفتن در بسته شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را دارد، این است که چگونه با پیشنهاد یک مجموعه سیاستی لازم و متضمن به اقدامات اساسی و ضمانت اجرا، رونق تولید را سرعت ببخشیم.

دژپسند ادامه داد: بسته پیشنهادی شورا باید دارای محورهایی، چون معرفی ساز و کار "افزایش نرخ بهره وری در ظرفیت تولید"، "حذف مقررات، بخشنامه‌ها، آیین نامه‌ها و قوانین مزاحم"، "چگونگی تحریک تقاضا به منظور حمایت از عرضه تولیدات داخلی" و مهم‌تر از آن "ارایه راهکار‌هایی برای افزایش ثبات بازار‌ها و راهکار‌هایی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات “ باشد.

وزیر اقتصاد در ادامه پیشنهاد کرد، کارگروهی متشکل از نمایندگان قوه مجریه، مقننه و اتاق بازرگانی (هر کدام دو عضو) و نمایندگان وزارت اقتصاد و قوه قضائیه (هر کدام یک عضو) به منظور تسریع در شناسایی و ارجاع قوانین مزاحم کسب و کار به دبیر خانه هیات مقررات زدایی، تشکیل شود.

رییس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروجی‌های مثبت شورا در سال ۱۳۹۷ از جمله پیشنهادات شورا در موضوعاتی، چون اصلاح بسته ارزی و تمدید زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل منابع حساب ذخیره ارزی، خواستار فعال‌تر شدن دبیر خانه شورا به منظور بالا بردن بهره وری جلسات شورا شد و ابراز امیدواری کرد که از ۱۲ دستور جلسه شورا در سال جدید، حداقل، شش مصوبه با کیفیت حاصل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به انتقادات نمایندگان بخش خصوصی در مورد برخی تصمیمات اخیر دولت در خصوص صادرات، واردات و ... با اشاره به شرایط تحمیلی ناشی از تحریم‌های ضد ایرانی، گفت: ضمن تایید بعضی انتقادات موجود، معتقدم در تحلیل‌های خود، باید محدودیت‌های بیرونی ناشی از تحریم‌ها را نیز در نظر گرفت.

دژپسند در عین حال تصریح کرد: دولت در شرایط تحمیلی کنونی، نباید به شکلی تصمیم گیری کند که عملکرد بخش خصوصی دچار اختلال شود.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر اقتصاد اقتصاد کلان رونق تولید بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: هفته آینده رییس سازمان بورس با سفر به استان اردبیل این موضوع را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار می دهد تا در کنار بانک ها تامین منابع واحدهای تولیدی و صنعتی از این محل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی در اقدامی شایسته احصای بخشنامه ها و مقررات مخل کسب و کار را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار داده و در یک سال اخیر بسیاری از این رویه های غلط اصلاح شده است.

استاندار اردبیل ستاد تسهیل، کمیته حمایت قضایی، حمایت از سرمایه گذاری بازرسی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را ظرفین بی نظیر در حمایت از فعالان بخش تولید عنوان کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل چنین فضای همسویی و همراهی شکل نگرفته بود و در این مقطع بهترین فضا را با اصلاح فرآیندها و حمایت از بخش تولید شاهدیم.

عاملی بیان کرد: دستگاه های اجرایی که بیشترین و طولانی ترین فرآیند صدور مجوز را دارند باید شناسایی شده و اصلاح این فرآیندها را با بهره گیری از ظرفیت آنها برای کمک به امر تولید شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بورس و بانک ها ظرفیت خوبی برای تامین مالی واحدهای تولیدی هستند که امیدواریم در این استان نیز بسته های تشویقی و حمایتی از تولید پیش بینی شده و ابلاغ شود.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل تسهیل گری در امر صادرات و واردات را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: تعهدسپاری ارزی از جمله موانع پیش روی صادرکنندگان است که دولت قول داده در رفع و رجوع آن اقدامی عملی انجام دهد.

عاملی تصریح کرد: گمرکات استان نیز باید به تجهیزات مناسب و سیستم مدرن ایکس – ری مجهز شده تا گله مندی تجار به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: نباید به خاطر چند متخلف قوانین سختگیرانه را در حوزه تولید و یا صادرات اعمال کنیم بلکه بهتر است حوزه نظارتی را تقویت و فرآیند خلاف قوانین و مقررات را به حداقل برسانیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: امسال در کنار تامین زیرساخت شهرک های صنعتی توسعه شهرک خصوصی مدنظر است.

در این جلسه نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در حال تدوین آئین نامه برای اصلاح فرآیندها و تسهیل گری در پرداخت وام به تولیدکنندگان است تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم تحقق پید کند.

حسین پیرموذن اظهار کرد: متاسفانه برخی فرآیندهای کشوری مانع از تحقق شعار سال است که اصلاح آنها از جمله سیاست های ارزی، عدم سهم خواهی از تجارت، جلوگیری از فربه شدن نظام دولتی و دیوان سالاری، کاهش تنش و تقویت روابط با کشورهای همسایه و اصلاح سیاست مدیریت منابع خدادادی از جمله این مطالبات است.

وی ادامه داد: در سطح استانی نیز باید هرچه سریعتر مسیر ریلی تکمیل، منطقه آزاد تجاری راه اندازی و توسعه شهرک صنعتی و زیرساخت های آن به همراه تجهیز گمرک مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6082086

دیگر خبرها

  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • ماجرای «توافق نامه» کوروش سلیمانی در «بسته پیشنهادی»
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • پذیرای پیشنهادات و طرح‌های مردم در جهت تحقق شعار سال هستیم
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • اندازه گیری دیابت و ارایه مشاوره پزشکی در میادین میوه و تره بار