Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان به مناسبت سالروز تأسیس این بنیاد، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهادی انقلابی همواره نقش مهمی در توسعه و رفع مشکلات زیربنایی به ویژه در مناطق روستایی برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سالیان اخیر بنیاد در سطح استان نیز اقدامات مناسبی برای اجرای طرح‌های زیربنایی به ویژه طرح‌های هادی روستایی در مناطق مختلف استان به انجام رسانده که بسیار مهم و تأثیر گذار بوده است و ضروری است برای ارائه خدمت بهتر به مردم روند این خدمات در استان توسعه یابد.

استاندار کردستان ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های بالقوه ماشین آلات بنیاد مسکن در استان باید به نحوه مناسب از این ظرفیت‌ها برای مشارکت در اجرای طرح‌ها مهم و زیر بنایی از جمله راه روستایی و طرح‌های هادی استفاده کرد.

مرادنیا ضمن تشکر از حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در روند همکاری در بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده و سیل زده، یادآور شد: بنیاد مسکن استان می‌تواند با بسیج امکانات خود گام مهمی در تسریع روند توسعه زیرساخت‌های استان بردارد.

گفتنی است در این دیدار رضا قادری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نیز برنامه‌های اجرایی در سطح استان را ارائه داد.

کد خبر 4591029

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد

مهدی گرویان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) با گذشت زمان و عملکرد مناسب بنیاد مسکن، وظایف متعددی بر عهده این نهاد قرار گرفت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اعطای تسهیلات مسکن، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی و انجام پروژه‌های روستایی و… نام برد.

رئیس بنیاد مسکن آستارا ضمن تشریح عملکرد یک ساله این نهاد در این شهرستان گفت: اجرای آسفالت معابر روستایی به مساحت ۴۶۲۲۵ متر مربع واقع در روستاهای چلوند، قنبر محله سیبلی، باش محله لوندویل، ویرمونی، عسگر آباد، عباس آباد، گیلده، خلیه سرا لوندویل و شونده کش کانرود با اعتبار مصوب به مبلغ ۱۶۹,۳۶۸ میلیون ریال و تخصیص به مبلغ ۱۱۲,۷۸۸ میلیون ریال که در روستای چلوند و شونده کش اجرا شده که آسفالت روستای شونده کش کانرود برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی انجام شد و تعدادی از روستاها نیز به دلیل تخریب زیرسازی در زمان سیل، پس از اجرای زیرسازی انجام خواهد شد.

وی همچنین اجرای پیاده روسازی به مساحت ۴۰۰ متر مربع با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیون ریال در روستای عنبران، احداث پل عابر پیاده در روستای بیجاربین با اعتبار ۱۰ هزار میلیون ریال، اجرای دیوار حائل به حجم ۱۸۰ متر مکعب در روستای مشند با اعتبار ۷ هزار میلیون ریال را از دیگر پروژه‌های عمرانی این نهاد در سال گذشته عنوان کرد.

اتمام تهیه طرح هادی برای روستای غلام محله شرقی

گرویان با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن آستارا در حوزه طرح هادی بیان کرد: در سال گذشته تهیه طرح هادی برای روستای غلام محله شرقی با اعتبار مصوب و تخصیصی به مبلغ ۱,۵۲۰ میلیون ریال انجام شد که نقشه برداری وضع موجود به اتمام رسیده است.

وی افزود: بازنگری طرح هادی برای روستاهای دربند، مشند، حاجی امیر ونه بین، عسگر آبادو جبرئیل محله و قره سو با اعتبار مصوب و تخصیصی به مبلغ ۸,۱۷۰ میلیون ریال که نقشه برداری به اتمام رسیده و تعیین مشاور انجام شده است.

مقاوم سازی بیش از ۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای آستارا

رئیس بنیاد مسکن آستارا با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۷۵ واحد مسکونی در بیش از ۷۵ روستا مقاوم سازی شده و از استحکام کامل و لازم برخوردار هستند، افزود: میانگین واحدهای مقاوم روستایی شهرستان آستارا نسبت به کل واحدهای روستایی استان ۹۲ درصد است که این آمار در کشور ۵۳ درصد و در استان گیلان ۵۹ درصد است.

گرویان در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن در شهرستان آستارا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷ واحد جهت دریافت وام ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و ۳۴ واحد جهت دریافت وام متمم به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان با سود پنج درصد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: پرداخت وام قرض الحسنه روستایی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و پرداخت وام بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام جهت تکمیل دو واحد مسکن محرومان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات این نهاد در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن است.

رشد ۳ برابری صدور سند مالکیت در آستارا

رئیس بنیاد مسکن آستارا در خصوص صدور سند مالکیت در شهرستان گفت: صدور سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آستارا طی یک سال اخیر به تعداد ۳۵۲ جلد سند مالکیت در سطح شهرستان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۳ برابری داشته است.

گرویان ادامه داد: ۸۷ جلد سند روستایی و ۲۶۵ جلد سند شهری که صادر شده است که از این حیث شهرستان آستارا رتبه دوم استان را در صدور سند شهری به خود اختصاص داده است.

رئیس بنیاد مسکن آستارا با اشاره به وقوع سیل در شهریور ۱۴۰۲ در شهرستان گفت: بنیاد مسکن همچون دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان از لحظه وقوع سیل در این شهرستان اقداماتی را برای ساماندهی مناطق سیل زده و جبران خسارات سیل زدگان انجام داد که بازدید از واحدهای خسارت دیده به تعداد ۱۲۹۵ واحد روستایی و شهری و ارزیابی واحدهای خسارت دیده از اقدامات این نهاد بود.

وی افزود: همچنین لایروبی و ساماندهی رودخانه روستاهای سیل زده کانرود، ویرمونی، بیجاربین و تله خان جمعاً به طول ۴۷۰۰ متر توسط ماشین آلات بنیاد مسکن از دیگر اقدامات بنیاد در سیل اخیر بود.

تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن آستارا با رفع موانع

گرویان با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان آستارا گفت: احداث ۶۱۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در سه فاز ۱ و ۲ و ۳ انجام شده که هر فاز ۲۰۴ واحد در شش بلوک و شش طبقه ۳۴ واحدی که مساحت مفید واحدها از ۷۵ تا ۹۵ مترمربع و پروانه ساختمانی هر سه فاز صادر و تحویل زمین به پیمانکار برای اجرا داده شده است.

وی در مورد پیشرفت این پروژه گفت: در هر سه فاز تجهیز کارگاه توسط پیمانکار انجام شده است، فاز یک اجرای شمع کوبی شش بلوک به اتمام رسیده، دو بلوک در مرحله اجرای فونداسیون و یک بلوک در مرحله اجرای سقف دوم می‌باشد، فاز دو در مرحله اجرای شمع کوبی و فاز سه در مرحله تجهیز کارگاه است.

تخصیص بیش از ۱۴۳ میلیون ریال اعتبار در سال گذشته

رئیس بنیاد مسکن آستارا به موانع پیشرفت این پروژه اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که در فاز یک به دلیل عدم اعتبار سنجی پیمانکار تعیین شده از سوی اداره راه و شهرسازی و مشکلات بانکی به وجود آمده فاز یک دارای پیشرفت فیزیکی مناسب نبوده که با توجه به حل مشکلات اواخر سال ۱۴۰۲ و اوایل سال ۱۴۰۳ و تغییر بانک عامل انتظار پیشرفت مناسب در صورت پرداخت متقاضیان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فاز دوم به دلیل مشکلات مربوط به جابجایی تیر برق و نبود کنتور برق و ترانس برق دارای پیشرفت مناسب نبوده که با توجه به حل مشکل ترانس از سوی این بنیاد و نصب ترانس (در صورت جابجایی تیر برق فشار قوی از سوی اداره برق شهرستان آستارا) انتظار پیشرفت مناسب در صورت پرداخت متقاضیان خواهیم داشت.

فاز سوم نیز به دلیل مشکلات مربوط به عدم وجود کنتور و ترانس برق دارای پیشرفت مناسب نبوده که با توجه به حل مشکل ترانس از سوی این بنیاد انتظار پیشرفت مناسب در صورت پرداخت آورده متقاضیان خواهیم داشت.

وی در پایان با بیان اینکه اعتبار سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۰۷,۶۸۳ میلیون ریال مصوب شده بود، افزود: از این میزان مبلغ ۱۴۳,۹۸۳ میلیون ریال تخصیص یافته است.

کد خبر 6084915

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است