Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس اظهار کرد، اگر طی هفته‌های پیش‌ رو پیشرفتی در روند توافقی میان طرف‌های حاضر در یمن صورت نگیرد، شورای امنیت سازمان ملل باید "اقداماتی قدرتمندتر" در این زمینه در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن به شورای امنیت گفت، دو طرف جزئیات برنامه‌ای عملیاتی برای گام نخست در راستای خروج نیروها از بندر و شهر الحدیده را پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که طرح توافق اولیه دو ماه پیش از سوی این نهاد جهانی مطرح شد.

گریفیث به شورای امنیت گفت: زمانی که این جابجایی نیروها صورت گیرد، این نخستین خروج داوطلبانه نیروها در این درگیری طولانی مدت خواهد بود. مسلماً این روند بیش از آنچه انتظار داشته‌ایم طول کشیده است اما اینکه به هر حال این اتفاق رخ خواهد داد، بسیار خوشحال‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حوثی‌های یمن و دولت تحت حمایت عربستان نخست در ماه دسامبر توافق کردند که نیروهای خود را تا هفتم ژانویه طبق آتش‌بسی با هدف جلوگیری از حمله به این بندر و هموار کردن راه برای برگزاری مذاکرات پایان این جنگ چهار ساله، از الحدیده خارج کنند.

با اینکه این آتش‌بس به طور گسترده در الحدیده اجرا شده اما درگیری‌ها در دیگر بخش‌های یمن ادامه دارند و در هفته‌های اخیر شدت گرفته‌اند.

سفیر انگلیس در سازمان ملل اظهار کرد، کاستی‌های توافقی که در سوئد به دست آمد، "بسیار نگران‌کننده" هستند.

کارن پیرس، سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت: وضعیت وخیم‌تر از آن است که اجازه دهیم این توافق شکست بخورد و به نظر ما، شورای امنیت باید برای اقدامی قدرتمندتر آماده باشد تا در صورت عدم دستیابی به پیشرفتی تا نشست بعدی این شورا در خصوص یمن، به آن رجوع کند.

گریفیث بدون ارائه اطلاعاتی درباره زمان خروج نخستین گروه از نیروها از الحدیده اظهار کرد، مذاکرات درباره مرحله دوم که استقرار مجدد و وضعیت نیروهای امنیتی محلی است، ادامه خواهند یافت.

جاناتان کوهن، سفیر موقت آمریکا در سازمان ملل نیز هشدار داد، واشنگتن "نظارت دقیقی" بر اجرای مرحله اول این توافق داد.

کوهن در جلسه شورای امنیت گفت: دولت یمن تعهد خود را به روند تحت سرپرستی سازمان ملل نشان داده است. زمان آن رسیده که حوثی‌ها نیز به جامعه بین‌الملل نشان دهند که آنان هم در این باره جدی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي امنيت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نشست شورای امنیت بدون صدور قطعنامه یا بیانیه

نشست شورای امنیت سازمان ملل که با هدف بررسی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و به درخواست این رژیم اشغالگر تشکیل شده بود، بدون صدور قطعنامه یا بیانیه ای به کار خود پایان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،در نشست شورای امنیت، آمریکا و دیگر متحدانش به حمایت تمام قد از جنایات بی وقفه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تجاوزگری و ماجراجویی نظامی این رژیم علیه کشورهای منطقه پرداختند و پاسخ کاملا مشروع و قانونی ایران به تجاوز اخیر صهیونیستها به کنسولگری اش در دمشق را محکوم کردند.

نماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودنماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب است

نماینده رژیم اشغالگر هم در این نشست به لفاظی و طرح ادعاهای مضحک و بی اساس در راستای سرپوش گذاشتن بر جنایات مستمر این رژیم علیه ملت فلسطین و دیگر ملتهای منطقه پرداخت.

امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون: «وضعیت خاورمیانه» ضمن دانستن حق ذاتی برای ایران جهت پاسخ به رژیم اسرائیل گفت: متاسفانه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه تصمیم گرفتند چشم خود را روی واقعیت ببندند.

«قصی الضحاک»، نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: درباره خطرات تشدید تنش و ملتهب شدن اوضاع از سوی اسرائیل که برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در تحقق اهداف نظامی اش در غزه تلاش می کند، هشدار دادیم.

وی تصریح کرد اقدام روز گذشته ایران(پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی)، اعمال صحیح حق دفاع از خویش است.

الضحاک تاکید کرد ما مقامات رژیم اشغالگر و دولت آمریکا را مسئول کامل تجاوزات اسرائیل و هرگونه تنش بیشتر که امنیت در منطقه را تهدید می کند، می دانیم.

نماینده روسیه در سازمان ملل هم در این نشست، با حمایت از پاسخ کوبنده ایران به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ ایران، رویکرد دوگانه و مزورانه غرب را نشان می‌دهد.

 «واسیلی نبنزیا» تاکید کرد  نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل به عنوان «نمایش ریاکاری و استانداردهای دوگانه» است .

نماینده روسیه خاطر نشان کرد آنچه امروز در شورای امنیت شاهد آن هستیم، نمایش نفاق و رفتارهای دوگانه و شرم آور است.

نماینده چین نیز با اشاره به اقدام تلافی‌جویانه نظامی ایران علیه اسرائیل گفت: از اقدام ایران ابراز نگرانی عمیق می‌کنیم ولی ایران تاکید کرده که این اقدام تلافی‌جویانه بوده و اتمام یافته است.

 نماینده چین در سازمان ملل در جلسه اضطراری شورای امنیت با اشاره به حمله 13 فروردین رژیم صهیونیستی گفت: روز اول آوریل نمایندگی ایران در سوریه هدف قرار گرفت و موجب تلفات  زیاد در جانب ایران شد و این اقدام نقض منشور سازمان ملل و همچنین نقض حاکمیت سوریه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه خطاب به اسرائیل: از اقدام نظامی خودداری کنید
  • پایان نشست شورای امنیت بدون صدور قطعنامه یا بیانیه
  • گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد/ اظهارات ضدایرانی انگلیس، فرانسه و سوئیس در شورای امنیت/نماینده روسیه: دبیرکل سازمان ملل حملۀ ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در مورد حملۀ اسرائیل به کنسولگری ایران چنین واکنشی نداشت؛ این رویکرد در
  • نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد
  • حمایت بی‌چون چرای انگلیس از جنایات اسرائیل در سازمان ملل
  • نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل را محکوم کرد
  • ایران به درخواست کشور‌های دوست از اقدام تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی کاسته است
  • اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • اظهارات عجیب و یاوه گویی وزیر دفاع انگلیس درباره توقیف کشتی اسرائیلی
  • رایزنی وزیرخارجه انگلیس با مقام صهیونیست درباره واکنش ایران به تجاوزگری اسرائیل