Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@08:19:53 GMT

ظریف وارد سوریه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۸۴۸۲

ظریف وارد سوریه شد

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح سه شنبه برای گفت و گو با مقام های سوری درباره راه های توسعه روابط دو جانبه ، مسایل منطقه ای و جهانی وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

به گزارش ایرنا، ظریف هنگام ورود به فرودگاه بین المللی دمشق از سوی فیصل مقداد جانشین وزیر خارجه و مهاجران سوریه، جواد ترک آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و مسوولان و روسای ارگان های ایرانی مستقر در این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه جمهوری اسلامی را در سفر یک روزه به سوریه علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه، حمیدرضا دهقانی دستیار وزیر و مدیر کل خاورمیانه و شمال افریقای وزارت خارجه و جمعی از مقام های این وزارتخانه همراهی می کنند.

ظریف در جریان سفر به دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری، عماد خمیس نخست وزیر و ولید المعلم وزیر خارجه و امور مهاجران سوریه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

سفر ظریف به دمشق به دعوت رئیس جمهوری سوریه انجام می شود.

اسد اسفند ماه 1397 پس از سفر به تهران از ظریف برای سفر به سوریه دعوت کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین بار 12 مهر 1397 از سوریه دیدار کرده بود.

زیارت حرم مطهر حضرت رقیه (س) در دمشق و حرم حضرت زینب (س) در منطقه زینبیه در اطراف دمشق از دیگر برنامه های سفر وزیر خارجه به سوریه و هیات همراه است.
ظریف در پایان دیدار یک روزه از سوریه این کشور را به مقصد ترکیه ترک خواهد کرد. سفر وی به ترکیه نیز یک روزه خواهد بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ظریف وزیر خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دمشق به اقدام تلافی جویانه ایران

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به اقدام تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی آن را قانونی و بر اساس منشور سازمان ملل توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه  سوریه اعلام کرد حملات ایران به اهداف نظامی اسرائیل در چارچوب استفاده ایران از حق دفاع از خود و بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل، صورت گرفت.

عقب نشینی آشکار وزیر اسرائیلی از تقابل با ایرانفیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالیکمک 10 کشور به اسرائیل در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایرانپهپادهای ایران به آسمان قدس اشغالی رسیدای‌بی‌سی: ایران بین 400 تا 500 پهپاد شلیک کرد

حملات انتقامجویانه شامگاه شنبه ایران در پاسخ به حمله چند روز قبل جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت که به شهادت سردار زاهدی فرمانده مستشاران سپاه در سوریه و لبنان و جمعی از همرزمانش انجامید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش داد/ امیرعبداللهیان: موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها برای عملیات دشمن در دمشق مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند
  • گفت وگوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت وگوی امیر عبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه
  • تاکید دمشق بر حق مشروع تهران برای پاسخ به اقدام شرورانه تل‌آویو
  • وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • واکنش دمشق به اقدام تلافی جویانه ایران
  • دمشق: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود