Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عدم مسافرگیری مترو در روز ارتش، ورود سامانه بارشی جدید، برنامه‌های آموزش و پرورش در سال رونق تولید، سیل برکت است، در نظر گرفتن سهمیه برای داوطلبان سیل‌زده منتفی است و ... گزیده‌ای ازاخبار درج شده دربسته اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، عدم مسافرگیری مترو در روز ارتش، ورود سامانه بارشی جدید، برنامه‌های آموزش و پرورش در سال رونق تولید، سیل برکت است، در نظر گرفتن سهمیه برای داوطلبان سیل‌زده منتفی است و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گزیده‌ای ازاخبار درج شده دربسته اجتماعی امروز است که در ادامه می‌خوانید.

• عدم مسافرگیری مترو شاهد، باقرشهر، شهرآفتاب و فرودگاه امام در روز ارتش

متروی تهران اعلام کرد: ایستگاه‌های متروی شاهد، باقرشهر، شهرآفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) همزمان با برگزاری مراسم روز ارتش مسافرگیری ندارد. به گزارش ایلنا، متروی تهران با اشاره به برگزاری مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از همان ساعات اولیه صبح پنجشنبه ۲۹ فروردین ۹۸ تا پایان مراسم قطار‌ها در ایستگاه شاهد-باقرشهر واقع در خط یک متروی تهران توقف نخواهد داشت.

 

• ورود سامانه بارشی جدید
سازمان هواشناسی کشور با اعلام ورود سامانه بارشی جدید از امروز به کشور، برای بسیاری از مناطق کشور آغاز بارش باران تا اوایل هفته آینده پیش‌بینی کرد. سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد از بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ماه، سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و به تناوب تا اوایل هفته آینده در کشور سبب بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد.

• برنامه‌های آموزش و پرورش در سال رونق تولید
مدیرکل آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه در سال رونق تولید پرداخت و گفت: برنامه‌ای تحت عنوان مهارت‌آموزی و کارآفرینی برای تمام دوره‌های تحصیلی در دستور کار داریم. به گزارش فارس، سید مصطفی آذرکیش با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید و همچنین ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ما در وزارت آموزش و پرورش دو اقدام عمده را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم؛ اولین مورد پیشرفتن با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دیگری توسعه فرهنگی کار و کارآفرینی است که عمدتا جنس فعالیت‌ها از نوع فرهنگ‌سازی به شمار می‌رود. وی ادامه داد: در زمینه رونق تولید، فرهنگ مقبولیت کالا، فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و همچنین فرهنگ توسعه و تقویت کار و کارآفرینی بسیار کمک‌کننده است؛ این امور می‌توانند کمک کنند تا فرزندان ما در طی سال‌های آ‌ینده و خصوصا سال ۹۸ توجه ویژه‌تری به موضوع تولید داشته باشند.
• سیل برکت است
یک استاد دانشگاه بروز سیل را برای محیط زیست یک برکت دانست، اما ۵ دلیل را برشمرد که باعث شدند بروز سیل در ایران به فاجعه بیانجامد. حسین آخانی اظهار داشت: سیل یکی از مهم‌ترین نیاز‌های طبیعت ایران و جهان است و اگر سیل نبود ما رودخانه و تالاب و آب‌های زیرزمینی نداشتیم.

• در نظر گرفتن سهمیه برای داوطلبان سیل‌زده منتفی است
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: با وجود تعویق زمان آزمون کارشناسی ارشد، دیگر سهمیه‌ای به داوطلبان مناطق سیل‌زده تعلق نمی‌گیرد. به گزارش ایلنا، منصورغلامی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن سهمیه برای داوطلبان مناطق سیل‌زده دیگر منتفی است، افزود: برای کمک به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مناطق سیل زده در ابتدا قرار بود که سهمیه‌ای در نظر گرفته شود تا دیگر آزمون را به تعویق نیاندازیم، اما بعد تصمیم بر تعویق برگزاری زمان آزمون کارشناسی ارشد گرفته شد، از این رو سهمیه‌ای هم دیگر در نظر گرفته نمی‌شود.

• تحصیل در مدارس خوزستان تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس استان روز شنبه ۳۱ فروردین بازگشایی می‌شوند و روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا می‌کند. به گزارش ایلنا، محمد تقی زاده افزود: تمامی مدارس شهر‌های سیل‌زده استان خوزستان که تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده بودند، از روز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه بازگشایی می‌شوند و روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

• بیشترین امدادرسانی در ۳ شهرستان خراسان جنوبی است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی از استان خارج شده و بیشترین امدادرسانی امدادگران در نقاط عشایری شهرستان‌های طبس، سربیشه و زیرکوه است. سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: با توجه به گزارش هواشناسی در حال حاضر سامانه بارشی از خراسان جنوبی خارج شده، اما نیرو‌های امدادی و عملیاتی استان تا پایان اردیبهشت ماه در حالت آمادگی ضمنی هستند. به گزارش ایلنا، وی گفت: در سومین روز پس از آغاز بارندگی‌ها هیچ گونه سیلابی در استان وجود ندارد فقط راه‌های دسترسی برخی مناطق با مشکل مواجه است، اما کمک‌های امدادی و ارسال آذوقه مورد نیاز همچنان ادامه دارد.

• ۶ مسیر سیلابی در جنوب سیستان و بلوچستان بازگشایی شد
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۶ مسیر ارتباطی بسته شده بر اثر سیلاب پس از ۴۸ ساعت صبح امروز (سه شنبه) بازگشایی شد. عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: مسیر‌های اسپکه - فنوج، نیکشهر - بنت، دلگان -زهکلوت، دلگان -ایرانشهر، قصرقند - نیکشهر و بزمان - دلگان مسیر‌های بازگشایی شده امروز در جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

• ۱۱ استان درگیر سیل و آبگرفتگی
رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: امدادرسانی در خراسان جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان، همچنان ادامه دارد. مرتضی سلیمی در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از ٢٤ لغایت ٢٧ فروردین ۹۸، اظهار کرد: ١١ استان ایلام، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، هرمزگان و یزد، درگیر سیل و آبگرفتگی هستند. به گزارش میزان، وی افزود: در ١٠٥ شهر و روستا عملیات امداد و نجات انجام شده و به ١٤١٠٢ نفر امدادرسانی شده است.
• اسناد شناسایی سیل‌زدگان یک‌روزه صادر می‌شود
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: برای کسانی که در سیل اخیر اسناد و مدارک هویتی خود را از دست داده اند، بدون نوبت و رایگان اسناد جدید صادر می‌شود. سیف ا... ابوترابی اظهار داشت: هر شخصی که به هر دلیلی در حادثه سیل، آسیب دیده و شناسنامه یا سایر اسناد هویتی او مفقود شده است، می‌تواند به مرکز ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کرده و بدون نوبت و به صورت رایگان اسناد هویتی خود را دریافت کند.
• دلیل دین‌گریزی از نظر "محسن هاشمی"
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به "دین گریزی" گفت: این شکاف ارزش‌ها و دین گریزی ناشی از عدم ارائه تصویری صحیح از سبک زندگی و الگوی زیست مسلمانی است. به گزارش ایسنا، محسن هاشمی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی در جامعه به خصوص نهاد‌های فرهنگی مدیریت شهری مسئول هستند که تصویری واقع گرایانه و بدون اغراق از نماد‌های زیست مسلمانی همچون "علی اکبر (ع) " ارائه دهند که اگر این اتفاق رخ دهد، همه افراد جذب زیبایی و حقیقت این سبک زندگی می‌شوند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته اجتماعی مترو سیل خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز چهارشنبه (۲۹ فروردین )۱۴۰۳، گفت: امروز همچنان سامانه بارشی در جنوب کشور و استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرقی اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی با بارش باران، رعد و برق، رگبار، بادهای شدید موقتی و در برخی مناطق با بارش تگرگ همراه است.

وی افزود: شدت بارش‌ها برای امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد در حد هشدار نارنجی و در سیستان و بلوچستان در سطح هشدار قرمز و بارش‌ها در این مناطق شدید تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: هموطنان برای سفر و تردد در این استان‌ها تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی در روز پنج شنبه (۳۰ فروردین) کاهش می‌یابد، گفت: فردا در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب کشور شاهد بارندگی هستیم و عصر روز پنجشنبه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی، همچنین البرز مرکزی بارندگی دارند.

این کارشناس افزود: روز شنبه و یکشنبه مناطقی از شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه البرز مرکزی و زاگرس بارش دارند.

رفیعی یادآور شد: امروز شرق آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند و برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوای امروز تهران نیز گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۲۳ درجه بالای صفر است و بعد از ظهر شاهد وزش باد هستیم.

کد خبر 6080608 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • بارش در دوسوم مناطق کشور با ورود سامانه بارشیِ جدید | چه روزی باران می بارد؟
  • ورود سامانه بارشی به استان از فردا
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه