Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@08:30:45 GMT

کشت نایلونی، کشاورزی بویین زهرا را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۰۸۲

کشت نایلونی، کشاورزی بویین زهرا را تهدید می کند

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، سعید صالحی روز سه شنبه افزود: میزان کشت نایلونی در شهرستان بوئین زهرا 2 هزار هکتار است.
وی اظهار داشت:کشت نایلونی در شهرستان بوئین زهرا از سال 1390 بوسیله کشاورزان غیر بومی جهت دست یابی به منافع بیشتر شروع شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد : کشت نایلونی در این شهرستان ابتدا در سطح 500هکتار از اراضی آغازشد که متاسفانه امروز به علت عدم برخورد جدی و بازدارنده این میزان به چند برابر افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: با توجه به ارزیابی کارشناسان و خسارت های که کشت نایلونی در اراضی کشاورزی برجای می گذارد از سال 1395 برخورد جدی با کشت نایلونی در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها از جمله سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی بوئین زهرا در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کشت نایلونی در اراضی این شهرستان گفت: در مرحله اول تلاش شد با برگزاری کلاس های ترویجی و آموزش، تولید کنندگان و کشاورزان بوئین زهرا را با آثار مخرب و خسارت های غیر قابل جبران کشت نایلونی آشنا کنیم.
وی افزود: خوشبختانه در گام اول برخی از کشاورزان با آگاهی پیدا کردن از خسارت های کشت نایلونی از ادامه و توسعه کشت نایلونی منصرف شدند.
صالحی از صدور اخطار به کشاورزانی که به توصیه های آموزشی و اخطار ها در خصوص جمع آوری نایلون از اراضی کشاورزی کم توجهی کردند خبرداد و گفت: و تعدادی از متخلفین که نسبت به جمع آوری نایلون در سطح اراضی کشاورزی سهل انگاری و بی توجهی کرده بودند که در پی این اقدام با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
وی در این خصوص توضیح داد: پارسال با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا پس از اطلاع رسانی و صدور اخطار 14 نفر از متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند که در نهایت رای به محکومیت این افراد صادر شد و همچنین 300 نفر از کشاورزان با توجه به تذکرات و اخطارهای داده شد نسبت به جمع آوری نایلون اراضی کشاورزی اقدام کردند.
این مسئول اظهار داشت: در سال 96 یک دستگاه جمع آوری نایلون از طرف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خریداری و در اختیار کشاورزان شهرستان بوئین زهرایی قرار گرفت.
شهرستان بوئین زهرا در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.
این شهرستان دارای 120 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان قزوین جنوب شرقی زهرا سازمان حفاظت محیط زیست کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران از بررسی ۴۳ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدرشید رستمی، امروز_دوشنبه سوم اردیبهشت _ در جلسه کارگروه بررسی تغییر کاربری اراضی کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون تبصره یک ماده بررسی پرونده‌های تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در کمیسیون یک تغییر کاربری که با حضور عضو ناظر اداره بازرسی و سایر اعضا برگزار شد، ۴۳ فقره پرونده بررسی و تصمیماتی در جهت رد یا صدور مجوز تغییر کاربری آن اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و لزوم امنیت غذایی مردم، هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی جرم محسوب شده و مشمول جرایم قانونی و قلع قمع مستحدثات غیرمجاز می‌شود.

کد خبر 746909

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • آزاد سازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر