Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عقب نشینی دادگاه بین‌المللی لاهه در برابر آمریکا و خودداری از بررسی جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان ابراز شادمانی کرد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی افزایش شکایت‌ها از جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در سال های گذشته دادگاه بین‌المللی لاهه تصمیم گرفت تا این موضوع را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته این دادگاه هزاران شکایت از قربانیان جنایات جنگی در افغانستان را به ثبت رساند و در نتیجه قرار شد تا دادستان دادگاه لاهه قضیه جنایات جنگی در این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

این موضوع واکنش‌های تند آمریکا را در پی داشت. چند روز پیش آمریکا دادگاه لاهه را تهدید کرد و ویزای دادستان ارشد دادگاه لاهه برای ورود به آمریکا را نیز لغو کرد.

لغو روادید دادستان لاهه به دلیل بررسی جنایات جنگی آمریکا در افغانستان گزارش تسنیم| زورگویی به دادگاه لاهه؛ آمریکا یک‌میلیون شکایت مردم افغانستان را نادیده گرفت

در نتیجه این دیوان بین‌المللی تصمیم گرفت تا تحقیق درباره جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان را متوقف کند و دلیل آن را نیز عدم همکاری حکومت‌ها و محدودیت در هزینه‌های تحقیقاتی عنوان کرد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسرائیل از تصمیم دادگاه لاهه مبنی بر عدم بررسی جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان ابراز خرسندی کرده است.

«جروزالم پست» نوشت:  نخست وزیر اسرائیل تصمیم دادگاه لاهه برای عدم بررسی جنایات جنگی نیروهای آمریکایی را دستاورد بزرگی برای رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.

نتانیاهو مدعی شد که صرف نظر دادگاه لاهه از تحت پیگرد قرار دادن نیروهای آمریکایی به معنی اصلاح بی عدالتی بوده و تاثیرات گسترده را در عملکرد سیستم بین‌المللی درباره رژیم صهیونیستی در پی دارد.

پیش از این ترامپ نیز عقب نشینی دادگاه بین‌المللی لاهه از بررسی جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان ابراز خوشحالی کرده و آن را پیروزی بزرگی برای آمریکا توصیف کرده بود.

ترامپ دادگاه لاهه را تهدید کرد؛ تحقیقات درباره جنایات جنگی آمریکایی‌ها در افغانستان متوقف شود ثبت یک میلیونی شکایت از جرایم جنگی در افغانستان در دادگاه بین‌المللی لاهه

کاخ سفید هشدار داده بود که هیچ یک از اعضای دادگاه لاهه که در روند تحقیق درباره جنایات نیروهای آمریکایی در افغانستان دخالت دارند ویزای ورود به آمریکا را دریافت نخواهند کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز ویزای ورود «فاتو بنسودا» دادستان کل دادگاه بین‌المللی لاهه به این کشور را لغو کرد.

ترامپ در بیانیه تصریح کرد که هرگونه تلاش برای تحت پیگرد قرار دادن نیروهای آمریکایی و نظامیان اسرائیلی با پاسخ سریع و شدید آمریکا روبرو خواهد شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی در فلسطین به کشتار غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان فلسطینی متهم هستند اما حمایت آمریکا از این رژیم باعث شده تا جامعه بین‌المللی در برابر جنایات این رژیم اشغالگر سکوت اختیار کنند.

سنای افغانستان: عوامل کشتار غیرنظامیان در عملیات‌های نظامیان آمریکایی محاکمه شوند روایت تکان دهنده از کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای وابسته به سیا در افغانستان

نیروهای آمریکایی نیز در افغانستان به کشتار زنان و کودکان در عملیات‌های شبانه متهم هستند اما به دلیل مصئونیت قضایی نیروهای آمریکایی همچنان به کشتار غیرنظامیان در این کشور ادامه می‌دهند.

در پی افزایش شکایت‌ها از جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در سال های گذشته دادگاه بین‌المللی لاهه تصمیم گرفت تا این موضوع را بررسی کند و در نتیجه هزاران شکایت در این دادگاه به ثبت رسید.

این در حالی است که عدم بررسی جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان واکنش‌های تند کمیسیون حقوق بشر، سازمان عفو بین‌الملل و نهادهای حامی حقوق بشری را نیز در پی داشته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است

ناصر کنعانی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار تصاویری از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران دانشجو در این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: «چشم‌انداز دیگری از آزادی بیان و احترام به حقوق زنان در آمریکا از نگاه تصاویر؛ سرکوب دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه. رسوایی...»

بیشتر بخوانید: کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزارت خارجه پیشتر نیز در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشته بود: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز پنجشنبه به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضداسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

در حالیکه هر روز پرده جدیدی از جنایات ارتش تروریست صهیونیستی برملا می‌شود و رژیم صهیونیستی حتی به توصیه‌های ظاهری دولت آمریکا برای توقف نقض قوانین بین‌المللی، تجاوز و تنش آفرینی در سطح منطقه‌ای و پرهیز از انجام جنایت جنگی گسترده علیه کودکان و زنان بیگناه و بیماران و مجروحان بی اعتنایی می‌کند، ارائه حمایت‌های مالی کم سابقه به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد و بطور همزمان مقابله با اعتراضات خودجوش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی، نشان دهنده دوگانگی آشکار بین مواضع ظاهری و رفتار سیاسی آمریکاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228423 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو