Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک یونی کردیت ایتالیا موافقت کرده است تا برای حل و فصل پرونده مربوط به نقض تحریم‌های ایران و سایر کشورها، مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار بپردازد. ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مقام های آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که بانک یونی کردیت ایتالیا و 2 شعبه آن موافقت کرده‌اند تا به منظور حل و فصل پرونده نقض تحریم‌های ایران و سایر کشورها بیش از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیارد دلار به واشنگتن پرداخت کند.

بانک یونی کردیت همچنین اقرار کرده است که در خصوص انتقال غیرقانونی صدها میلیون دلار از طریق سیستم مالی آمریکا از طرف اشخاص و شرکت های تحریم شده، مشارکت داشته است. این مطلب را دادستان فدرال منطقه منهتن آمریکا اعلام کرده است.

اعتراض جمعی از کشورها به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا در سازمان مللاحتمال تمدید معافیت کره جنوبی از تحریم نفتی ایران فقط برای خرید میعاناتسفیر ترکیه: تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به‌رسمیت نمی‌شناسیم

با این حساب، تحقیقات 6 ساله از بانک یونی کردیت ایتالیا به پایان می رسد. پیش از این مقام های آمریکایی به توافق مشابه 1.1 میلیارد دلاری با بانک استاندارد چارترد انگلیس دست یافته بودند تا به تحقیقات درباره پرونده نقض تحریم های ایالات متحده پایان دهند.

شعبه آلمانی بانک یونی کردیت نیز اذعان کرده است که در نقض تحریم های اعمال شده توسط آمریکا مشارکت داشته است ، از جمله تحریم های اعمال شده علیه شرکت کشتیرانی دولتی جمهوری اسلامی ایران.

یک مقام ارشد قضایی آمریکایی در این باره مدعی شد: شعبه آلمانی بانک یونی کردیت کمک های زیادی به شرکت کشتیرانی ایران برای دور زدن تحریم ها و دسترسی به سیستم مالی آمریکا کرده است.

پیش از این بانک بی ان پی پاریباس فرانسه نیز در سال 2014 میلادی موافقت کرد تا با پرداخت 8.9 میلیارد دلار جریمه، به پرونده مشابهی در دستگاه قضایی آمریکا خاتمه دهد.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,90,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ایتالیا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایتالیا ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند.

دیگر خبرها

  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • ماجرای کشف ۳۰ هزار دلار از دو مسافر آمریکا
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند